Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Juli bebis 2012

Cissi7006: jag lägger till dig på listan!

Ella Jade: BF 3 Juli, 29 år, Göteborg, Centrala
    vädursflicka: BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall
    Cissi 7006: BF 7 juli, 41 år, Skåne
  • Ella Jade
    Therese och Stefan skrev 2011-10-30 14:41:24 följande:
    Hoppar gärna med i tråden jag med. Vi plussade igår, hoppas att bara testen visade rätt. Ska kontakta BM imorgon.
    Grattis till alla er andra!
    Grattis och välkommen! :D

{#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade
    vädursflicka skrev 2011-10-30 15:18:12 följande:
    Hihi, jag har tänkt samma tanke med det där med julen! :D Jag är också en riktigt jul-älskare...och nu blir den ju bättre än någonsin! ^^

Okej, kanske jag ska ta och ringa BM imorrn ändå då, så har man det gjort :)

Jaa, gud, jag VILL verkligen berätta, men vi sa först i fredags när jag plussade att vi skulle hålla oss ett tag, ångrar det lite nu...;) för jag vill ju kunna berätta för NÅN liksom..! :P Och sen bor våra föräldrar 10 mil från oss, så vi måste ta det när vi åker ditöver nån helg framöver, vill ju liksom berätta det face-to-face..!  
    Eller hur, hoppas innerligt att den lilla grodan stannar i magen nu!! Skall bli en fantastiskt jul då :). Har nog sett för många filmer, haha :P

Ja, det är väl lika bra, kan ju hända att det tar tid innan man får tid! Hur långt gången är du?

Haha, nämen, ni gör helt rätt om det känns bäst för er. Jag hade väl kanske också velat vänta egentligen, men mamma ville träffa mig för ett ärende samma dag jag plussade, så jag skulle aldrig kunna hålla det hemligt ändå, var för hysterisk. Haha!
  • Ella Jade
    Madlin: såhär? :)

BF 3 Juli, 29 år, Göteborg, Centrala - Ella Jade
    BF 6 Juli, 29 år, Skåne - Bevingad
    BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall - vädursflicka
    BF 7 juli, 41 år, Skåne - Cissi 7006
    BF 10 juli, 27, Sörmland - tingeling84
    BF 1 juli, 23, Härnösand - ettplusett
  • Ella Jade

Så.. rättade till mig lite.. :)

BF 3 Juli, 29 år, Göteborg - Ella Jade

• Ella Jade
    Tolle83 skrev 2011-10-30 19:11:02 följande:
    Men kan man inte sätta i datumordning...? Då är de lättare att se :)
    Så här :D

BF 3 Juli, 29 år, Göteborg - Ella Jade
    Självklart skall det vara i datumordning! :) Skyller på tröttheten ;)
  • Ella Jade
    April barn skrev 2011-10-30 19:46:00 följande:
    Hejsan, får man lite "tillfälligt" kanske hoppa in?
    Enligt äl test skulle jag haft äl den 9e okt bf 1 juli. Men testa negativt senast för en vecka sen har inte orkat testa mer efter de negativa men mensen har ju fortfarande inte dykt upp så jag antar och hoppas såklart att det är en bebis därinne men att mina hormoner var låga, får se när jag ska testa igen och eventuellt hoppa in "på riktigt" Men man kan ju vara med och tjata lite under tiden :)
    Håller också tummarna för dig!! :) {#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade
    vädursflicka skrev 2011-10-30 20:00:04 följande:
    Har förresten en (dum??) fråga..! 

Ang detta med barnmorskebesök...vad jag har förstått så är det först någon sorts hälsosamtal först och sen inskrivning någon gång mellan v 8-12. Vet inte riktigt än när jag kommer känna mig redo att berätta för chefen om graviditeten. Men vad säger man när man ska på dessa besök då, innan chefen vet att man är gravid? Säger man att man ska på läkarbesök? Har man skyldighet att berätta för arbetsgivaren vad det är man ska gå iväg för? Hjälp! :P
    Nej, du har ingen skyldighet att berätta varför du går, räcker med läkarbesök :)

Berättade också för min chef tidigt, utifall man skulle må dåligt o behöver gå tidigare osv.. Lättare. Men alla jobb/chefer är olika! Gör det som känns bäst för dig.
  • Ella Jade
    Älskadelillaliv skrev 2011-10-30 21:26:23 följande:
    Jag är i vecka 4 bara. Trött samt hungrig och kissar i ett tycker jag..
    Ja man är lite rädd för att det ska hända något med det lilla fröet. Jag är 28 år kommer från v-ås min sambo är 30 år. Vårt första gemensamma barn.
    Jag ska göra KUB test. Ska ringa BM kanske i morgon eller tisdag. Äter Levaxin så det måste vara kontroller. 

Vi har tänkt att slå in julklappar till svärföräldrarna där det står att det ska bli farmor och farfar samt mormor och morfar. Det tror ja skulle bli en jätte bra överraskning. För jag älskar verkligen julen.

Vi måste göra en bild tråd sen, så vi kan se magarna

Vad jobbar alla med? Jag är sjuksköterska        
    Grattis :D

Fy fan, ständig oro ja, men försöker verkligen inte tänka negativt.. lääängtar till vecka 12 som bara den! Lite säkrare iallafall.. :).

Vilket underbart sätt att berätta! Önskar jag hade tålamodet till det, haha, vi berättade typ direkt..

Magtråd, ja!  Sjukt att man äntligen SJÄLV skall få vara med i en sådan tråd! Overkligt! Gravid

Jag jobbar som kommunikatör/administratör på ett elbolag. :)

• Ella Jade

Kan inte heller fatta att jag är gravid. Kom på det när jag tittade på tv med sambon. Satt helt lugna och kollade en serie.. trötta.. så får jag en AHA-upplevelse nästan och "skriker" ut helt lycklig: SHIT, JAG ÄR JU GRAVID!!!!   Haha, mycket rolig blick jag fick från sambon. :D

FRÅGA: Är det ngn mer som fått ont i äggstockarna? Nu har de försvunnit, men högg till ett tag innan, blev lie orolig. Är de normal smärta? Har ingen växtvärk direkt (som mensvärk) än...

Svar på tråden Juli bebis 2012