Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Juli bebis 2012

Madlin:  Ps. skönt o höra att det gick bra för dig den gången! {#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade

Fan. Var lite blod på pappret nu när jag vart på toa.. :/ detta känns inte bra alls..

• Ella Jade

Hoppas också det är ofarligt! Min BM skall ringa upp mig strax.. får se vad hon säger.. Obestämd  inte blött nått mer iallafall o hade mer smärta molande smått mot äggstocken igår kväll, imorse, men de har lagt sig nu.

• Ella Jade

Tack snälla ni, rara! {#emotions_dlg.flower} Hjärta

8:25 skall hon ringa upp, räknar minuterna...

Jag vet att man kan ha blödningar, bara konstigt att de kom precis i samband med värk som jag inte haft innan. Nu pytteeeelite värk o ingen blödning. Jätteskumt. Men hoppas givetvis på det bästa!

• Ella Jade

Åh, de har inte ringt upp än.. vad sysslar de med! Usch, jobbig väntan..

TimRasmus: Nej, just nu blöder jag ingenting alls o det verkar inte finnas nått på väg heller. Igår såg jag blodet när jag torkade mig bara. Ryggvärken skrämde mig mest. Och den molande smärtan vid äggstockarna. Just nu känns det okej, inget blod o ytterst lite smärta. Men konstigt att allt kom o försvann samtidigt.. :/

MollyMiranda: Beklagar att det inte slutade bra för dig den gången! :( Jag försökter tänka positivit, men fan vad skraj man blir.

Tack alla ni andra för era tummar o tår som ni håller! Hjärta

Ska ja ringa sjukvårdsupplys istället?? Orkar inte vänta..

• Ella Jade
    Soffiie skrev 2011-11-03 08:57:41 följande:
    Jag har med som molande värk i magne runt äggstockarna och går ut i ryggen det är ligamenten också som töjs då livmodern arbetar och växer, förstår din oro man kan liksom inte tänka på annat... det är positivt att det bara kom när du torkade dig.. var det klart blod eller mer brunt för vissa kan ju få en liten blödning  ungefär då dem ksulle ha mensen i vanliga fall,,

Dem på sjukvårds upplysningen tycker jag inte man kan fås ån hjälp av men klart olika vem som svarar,, men om du ät jätte orolig så åk upp på gyn berätta din oro att du blödit lite och har  ont så får dem undesöka dig
    Fattar inte varför dom inte ringer upp.. Åh, får nog ringa igen o vänta mer.

Ja precis. Hade inte värk o blödning skett samtidigt hade jag nog inte vart så skraj. Som tur är, är varken blödning lr smärtan stor, igår var de lite värre m smärtan. Hmm, det var inte mörkrött, utan mer klartrött/rosa kanske tror jag. Och *äckel-varning* nu.. men jag kände efter lite igår så var de inte mkt blod i mig såsäga, utan pyttelite o lite brunt.. Jag fick nidblödning dagen innan jag plussade, inga smärtor alls då..

Hmm, ska prova ringa BM Igen annars försöker jag med sjukvårsupplys bara för att höra.. :/
  • Ella Jade

Pratade med sjukvårdsupplys nu och sköterskan sa att det förmodligen inte är något, vanligt med blödningar, men då smärta o blödning kom samtidigt så skall jag prata med BM..

Typiskt att de ringde när jag var i samtal med sjukvårdsupplys.. får vänta tills dom ringer upp igen.. :/ Hoppas man får åka till akuten o kolla sig eller något, hade känts mycket bättre. Kan de se något i vecka 6 (5+3)?

• Ella Jade

BM sa inget vettigt alls.. bara att jag kanske borde vila.. Öh.. nää, jag skall ringa gynakuten o höra med dom!

• Ella Jade
    Soffiie skrev 2011-11-03 09:27:33 följande:
    ella jade ja dem kan se en hinnsäck tror det är på gränsen se hjärtat emn amn vet ju aldrig men om du är jätte orolig åk in dem kan inte neka dig det är bättre annarss kommer du vara orolig hela tiden,,  som sagt det är vanligt med blödning i början men på sjukhuset kan dem se om blödningen kommer från livmodern eller vad so kan va
    Ja precis, hoppas de kan se ngt iaf, borde dom! Kanske bättre om jag åker dit bara till akuten än o ringa innan, vill inte att de ska säga att jag inte skall komma in.. min oro är för jobbig!
Svar på tråden Juli bebis 2012