Inlägg från: AnnaKaffekanna |Visa alla inlägg
  • AnnaKaffekanna

Juli bebis 2012

En liten fråga bara.

Har era små bebbar några syskon? Och hur funkar det?

Dante har en storasyster som fyller 5 år i mars. Det funkar verkligen jättebra! Hon är såå gullig mot honom. Hoppas att det alltid kommer att vara såHjärta 

Nån mer som har syskon med samma åldersskillnad som vi? Kommer de att fortsätta leka när storasystern blir 10 och han 6 till exempel? Förstår att det klart är olika. Men ändå kul o höra  

• AnnaKaffekanna

Tibell: Vad jobbigt för er. Hoppas att det löser sig nu då. Hoppas oxå att det växer bort med tiden .
    Många som inte fått tänder än ser jag. Dante har heller inga bissingar än. Han storasyster Leia fick inte sina förrän hon var 9 mån. Kanske kommer hans oxå då

• AnnaKaffekanna

Idag fick Dante följa med till öppna förskolan med storasyster! Han hade nog väldigt roligt! Han skrattade iaf väldigt mktGlad.Storasyster for runt som en virvelvind som vanligt.

Dante har ju varit rätt hård i magen ett tag. (Trots mkt amning, päron, katrinplommon mm..) Han verkar inte ha direkt ont av det men det ser ut som små kanintollar. Och han får verkligen ta i om man säger så. Jag har gett honom katrinplommonpure var dag utan resultat.. Igår hade jag glömt att köpa ny pure så han fick ingen...Och vips så var magen inte så hård längre.. hänger inte med alltså haha.. Funderar på om det kan vara att maten jag lagar till honom är lite stoppande..(lagar enbart vegetariskt).. Men så fick han burkmat.. då vände det. Kanske har råkat ha för lite vatten i maten. Hur är era små i magen? 

• AnnaKaffekanna

Jag brukar amma lilleman till söms i soffan el sovrumnmet, sen lägger jag honom i sängen(vår säng oftast). Sen sover han tills morgonen. Han har sovit någon enstaka gång i sin egen säng som står i vårt sovrum. Vaknar han så ammar jag honom bara till söms igen. Oftast snuttar han bara i några sekunder sen somnar han. Om han verkar orolig så har jag honom i soffan brevid mig på sitt täcke, filt o kudde. När jag sen ska lägga mig så bär jag in bädden med honom sovandes på o lägger brevid mig i stora sängen.  Det finns ju inget mysigare än att sova brevid sin plutt Stora tjejen sover oxå inne i vårt sovrum för tillfället så det är mys på hög nivå! sambon får ta soffan hehe.

• AnnaKaffekanna

Dante kan vända sig både från mage till rygg och tvärtom. Han sover dock bara på rygg/sidan.. är rätt stilla i sömnen.

Han kan äntligen sitta utan stöd sedan nån vecka tillbaka och leka på golvet! Han upptäckte oxå att storasyrrans byggklossar var roliga att slå ihop så det smällde i hela vardagsrummet! Han "klappar händerna" med klossarna med andra ord. Allt som låter är kul.. Aj mina öronFörvånad

Att ligga på mage en längre stund (typ 2 min haha) är inte en favvorit.. Hade ju varit bra om han lärde sig krypa. Han vill bara sitta o stå.. Jaja det kommer välGlad

• AnnaKaffekanna

Hej på er igen! 

En fråga, vad ger ni era barn till frukost/kvällsmål? Jag brukade ge sempers barngröt från 6 mån till min son men nu efter allt prat om tungmetaller i gröterna/vällingarna så vet jag inte om jag vill ge det längre. Har slutat med det sedan nån vecka tillbaka och gett honom vanlig havregröt med banan och ibland lite naturell youghurt med mosad banan eller annan frukt. Sen ammar jag honom oxå alltid fler ggr om dagen

Hur gör ni? ger ni barngröt ändå? Eller ger ni annat? Vill ju inte att han ska gå miste om det viktiga järnet som ändå finns i barngröt/välling.. Blev ju rent förskräckt när jag läste vad det kunde innehålla :-O ..Fast vem vet, det kanske finns lika mkt skit i "vanlig" havregrynsgröt tex.. jag vet inte..

• AnnaKaffekanna

Den bästa krämen jag har provat är decubal! Min sons torra kinder blev bra inom 2 dagar. Inte så dyr heller och finns i stor tub! jättebra

• AnnaKaffekanna

millifjor: Jag provade att smörja Dantes tankött med flytande alvedon. Det funkade faktiskt! Innan har jag oxå testat att ge en alvedon som stolpilla, funkade oxå. Men att smörja på alvedon känns ju bättre eftersom mängden inte blir densamma. Har dock bara gjort det när han har haft som mest ont..

• AnnaKaffekanna

Från att ha sovit jättebra och hela nätter har Dante börjat vakna runt kl 02 och vill ammas för att sedan vakna ett par ggr till och snutta ytterligare... zzzzz... Hoppas att detta är övergående...

Inga tänder här heller.. Däremot ser det ut som om det kommer att poppa ut en tand långt inne.. som en kindtand typ..Ser tanden alldeles under tanköttet. En liten vit plopp har börjat så smått att spricka genom. Men det är ju lite tidigt.. konstigt. eller så kanske det är en av hörntänderna

• AnnaKaffekanna

Har föräldrarpenning fram till aug. Men Dante kommer inte att börja på dagis förrän han är iaf 4-5 år. Min dotter Leia fyller 5 år på tors och hon kommer att börja till våren. Har ordnat så jag kan vara hemma med de småGlad. Har haft turen att ha ett väldigt flexibelt jobb där jag styr schemat själv.
    Är även konstnär och kommer att sälja mer tavlor. Jag ska ta detta med konsten på allvar denna gången!

Svar på tråden Juli bebis 2012