Inlägg från: AnnaKaffekanna |Visa alla inlägg
  • AnnaKaffekanna

Juli bebis 2012

Hej igen alla! Nu var det längesedan jag var inne. Blir ett tag mellan varven.

För ett par veckor sedan fick vi reda på att jag väntar ett litet syskon till!  Med andra ord, Dante ska bli storebror och Leia blir storasyster igen
    Detta är egentligen helt emot mina principer eftersom jag tycker att åldersskillnaden blir alldeles för liten.. Men men.. Vi får ta det som det kommer. Mina andra två barn kom ju också som härliga överraskningar men det var ju dock lite större åldersskillnad mellan dem (4,5 år). Ja ja, det blir bra! Nu när chocken har lagt sig så känns det faktiskt riktigt kul

• AnnaKaffekanna

Tack för gratulationerna
    enilorac81: Tack! Och grattis till dig med! Jag är beräknad till den 20 dec. Så det blir ca 18 månader mellan Dante och minstingen. Men eftersom båda mina barn har fötts i vecka 35+1 så blir det kanske tidigare än beräknat

• AnnaKaffekanna

Wohoo! Dantes första tand ploppade ut i tisdags! Han har varit sååå arg och frustrerad de sista dagarna så jag antar att det är fler tänder på gång

• AnnaKaffekanna

Är det flera av era barn som går än? Dante är så nöjd med att "rumpkasa" så han bryr sig knappt om att försöka ens Stå och hålla i sig kan han och länge oxå men intå gå..

• AnnaKaffekanna

Då är inte Dante ensam med att inte gå iafGlad. Dantes storasyster Leia tog sina första steg när hon var 13 månader så det kanske blir samma här.

• AnnaKaffekanna

Åh... Det som brukade funka så bra här... Nu har det verkligen vänt..

Dante vaknar säkert 20 ggr per natt för att amma.. Han har fått sova i min säng förut men nu vågar jag inte låta honom göra det eftersom han ibland vaknar tidigare än mig och kryper runt i sängen. Är så rädd att han ska falla ner. Vill även att han ska sluta nattamma så himla ofta. Jag ammar honom gärna på kvällen innan läggdags men där får det räcka tycker jag..
    Så nu har jag sedan två veckor tillbaka försökt få honom att sova i egen säng. Men efter att han har somnat vid bröstet på kvällen, och det är dags att lägga honom i egen säng, då börjar hel---et.. Han vaknar ofta tom innan jag ens har lagt ner honom ordentligt. Jag har provat tassmetoden och att ta upp honom och amma till sömns igen och har provat att lägga honom medan han är vaken och trött. Han blir som förbytt så fort han nuddar vid sin säng.. Nu har jag tyvärr gett med mig och låtit honom få bröstet tillslut efter flera timmars kamp.. Jag tycker ju så synd om honom. Han har tillochmed fått sova i min säng både igår och inatt..
     Jag har inte sovit ordentligt på hur länge som helst.. Vissa nätter jag jag inte hunnit somna alls.. Och ovanpå allt detta så är jag ju gravid i 15e veckan.. mao rätt trött..
    Kan tillägga att han alltid är mätt och belåten innan läggdags och är jättetrött, sådär långt går allt bra.
    Har ni några tips till mig?

• AnnaKaffekanna

chess: Så himla tråkigt,verkligen orättvist..

Sladdis: Tack för stödet
    enilorac: Jo han tar flaska fast han vill inte ta den när han är inställd på tutte :-/ Men ska absolut testa. Har just nu låtit honom sova i vår säng igen. Måste bara "reboota" lite innan jag ger mig på nästa omgång med att försöka få honom att sluta nattamma/börja sova i sin egen säng. Han säng står intill vår säng så jag förstår egentligen inte varför han absolut inte vill ligga där. Han är ju ändå nära mig.. Men men, ny dag nya tag :)

Svar på tråden Juli bebis 2012