Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Grattis eken!

Ang hårda bröst så försvann de för mej 3 dagar efter förlossningen.. Mjölken kom igång på natten.. Ja hade så ont sista dagen att ja var tvungen att duscha varmt oxh handpumpa ut..
    Sen rann de bara ur mej när ja böjde mej fram...

• FruSandra

Jag kan inte förstå att Vilgot redan bli 1 vecka idag...
    Jag som mått så bra och nästan slutat blöda Down there har nu fått riktigt ont och lite mer blodblandat.. Nu är ja måttligt nervös att jag fått nån infektion :(

• FruSandra

Ellabella
    Hoppas dr blir samma för mej..

Sommardahlia
    Men de där är ju sp svårt.. De e ju inte så
    Man luktar rosor direkt. Dom sa till mig att de kommer lukta men om de luktar illa så ska man ta kontakt. Men vad som luktar illa är ju olika från person till person..

AKT
    Har du fått feber borde du kanske ringa?

Ja kom på att mitt onda kanske sitter mer mot urinröret... Jag blev tappad på 700 ml urin, då med en liten slang.
    Om de kanske är där de gör ont...?

De är lixom lite svårt att identifiera vart de inte kommer från...

• FruSandra

För mej kommer aldrig nån slempropp..
    När de tog hål på fosterhinnan kom de lite slem, men inte alls så mycket...

Igår (och idag) har ju jag haft så sjuuuuukt ont down there..
    Idag började ja kissa blod så ja misstänker UVI. När ja ringde förlossningen för att fråga vart jag skulle vända mej så sa hon att blir man tappad/ tömd på urin får man ofta UVI efteråt..
    Så ja ringde vårdcentralen och ska dit imorn och lämna kissprov och få penicillin...
    Allt som var så overkligt bra. Nu kom första bakslaget...

• FruSandra

Jag behöver hjälp och råd!!
    hur gör ni på nätterna med amning?? Vilgot sover och sover och sover på nätterna (Prisa nappen)!
    Men på bb sa de att jag ska väcka honom var 3-4e timme för att äta. Gäller de även på natten??
    De känns jätte fel att väcka honom för att äta, han vaknar inte ens utan snuttar bara till lite och sen somnar han igen...   

Grattis AAEV till olympia :D

Idag fick jag btw pencillin... hej urinvägsinfektion :(   

• FruSandra

Ellabella
    Ja tror inte de är nån fara.. När vi va på amningsföreläsning så sa dom att ju mer sjuk mamman är under tiden hon ammar, desto bättre immunförsvar får barnet..

• FruSandra

Ellabella
    Visst gör de ont i hjärtat. Min lilla har också
    Ont i magen efter maten så nu har ja uteslutit fil, ( andra mjölksaker äter vi laktisfritt av) chokladsaker och kaffe..
    Tycker mej redan att de är bättre..

En annan sak, när försvinner avslaget? Ja hade slutat blöda i ett par dagar, blev mer brunaktiga flytningar, o igår går börja ja stört blöda igen... De är 11 dagar sen ja födde o har nu fått ont i stygnen med...
    Ja blir orolig att de inte står rätt till...

Sen undrar ja när man ska börja med knipövningarna?

Svar på tråden Juli bebis 2012