Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Stort grattis alla nyblivna :)
    Själv e ja mitt upp i min bebisbubbla. De ammas, ammas, snuttas och ammas lite mer och skits en heldel. Nästan 1 paket blöjor på 2 dagar!! :O
    Idag lyckades jag äntligen göra nr 2. Eller egentligen igår. Men då va de bara lite lite sprut och idag va de riktigt. Men de gjorde inte så ont som ja fasat.
    Mitt avslag håller på att ta slut nu, mjölken har runnit till ordentligt och allt är super!
    Ja trodde inte att ja skulle må så bra bara 2 dagar efteråt.
    Idag har vi varit tillbaka på bb. (Vi åkte hem dagen efter) för att göra PKU testet. Jag satt på en stol bakom och grät så maken fick ta de...

Lycka till alla tappra väntande

• FruSandra

Jag kan verkligen inte skuta titta på min lilla Vilgot. Han är så perfekt!
    Dock har han bänt på dygnet och är vaken på nätterna.. Vilket resulterar i sjukt dålig sömn för mej som inte har haft möjlighet att sova på dagarna...
    Nu har han dock fått röda prickar på kroppen, tror att de kan ha med jordgubbarna ja åt i förrgår...

Idag är första gången sen vi kom hem ( i torsdagskväll) som vi inte väntar besök, och de känns så skönt!!
    Nu ska här ammas :)

• FruSandra

Ellabella
    Vilgot ligger inne i vagnen med kortärmad body. En tunn filt över benen, då han kändes lite kall.
    Vi har också fönster och dörrar öppna..

• FruSandra

Ellabella
    Tack så Mycket :)

Idag har ja gjort de dummaste.. Ja tog lactulos imorse.. Vilket resulterat i att ja sitter på toa konstant! De bara sprutar ur baken :(

• FruSandra

Men stort grattis snoffsan!!
    Har tyckt du varit lite för tyst här inne ;)

Emmizen80
    De är nog ingen fara. Jag hade också blåsljud på hjärtat när ja föddes..
    Förstår att du vill vara kvar.
    Kram till dej!

• FruSandra

Snoffsan
    Ja förstår vad du menar.. Känner likadant här ibland...
    Kram till dej och Malin

• FruSandra

Anjiali
    Vad skönt! Men ring om du blir orolig igen!

Ellabella
    Ang napp har jag varit kluven. Men sen ja läste att de minskar risken för psd har ja valt att senare eventuellt använda de... Ja själv sög på tumme och slutade inte med den förrän ja var närmare 7-8 år(!!!)
    Men idag när vi va hos läkaren för besiktning så blev vi rekommenderade att börja med napp nu trots att han inte ens är en vecka. Men amningen går galant och han går upp fint i vikt.
    Vilgot vill snutta så mycket på nätterna så hon sa att vi skulle pröva napp för att rädda mina bröstvårtor...

Snoffsan
    Vi får se till att boka en dejt till hösten :) vi bor ju ungefär lika långt från Södertälje :)

Svar på tråden Juli bebis 2012