Juli bebis 2012
Nu är jag tillbaks från resan. Får läsa ikapp vid ett annat tillfälle :)
Har också bestämt mig för att sluta amma eller åtminstone ge större delen ersättning. Fick ju mjölkstockningar var och varannan vecka och hade onda bröstvårtor. Trodde att problemet skulle bli bättre om vi klippte lillens tungband, men taget har blivit "nypigare" så jag har ännu ondare nu. Sen har Emil mjölkallergi och jag misstänker att han har någon annan allergi också, men jag har inte ork att hålla upp med något annat än mjölkprodukter i min kost just nu. Vi fick Althera mjölkfri ersättning på recept, 120kr för 6 burkar (kostar ca 1400kr annars!!!)
Veckan på Island fick han 1 flaska ersättning per dag och nu får han ca 3 flaskor + amning. Behåller kvälls- natt- och morgonamning så länge det finns tillräckligt. För att få ner produktionen tänker jag att man kan ge flaska först och amma därefter (då är han ju mätt fast suger bort det värsta trycket i tuttarna efter ersättningen). Det tänker jag variera med att bara ge flaska om tuttarna känns ok. Emil verkar ha behov av att få tutta då och då för han verkar vara "hungrig" oftare än vanligt nu.
Hur gör ni andra som ska sluta / har slutat amma?