Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Jag ska sätta in hormonspiral 4/10, men har inte stora förhoppningar då jag får svamp eller konstiga blödningar av det mesta i preventivmedelsväg. Maken ska knipsa, men vi har inte börjat kolla hur man går tillväga ännu. Skulle nog vilja att han frös ner några killar innan ingreppet dock.

• Tekla78

För mig funkade inte kopparspiral pga att blödningarna blev konstiga. Trådiga, sega flytningar och blödningar och litegrann hela tiden kändes det som.

• Tekla78

AKT83, det som står på amningshjälpen är att man ska skrapa försiktigt med en väl rengjord nagel eller steriliserad nål tills den går bort. Bra att göra efter amning då det blivit uppmjukat i området. Jag har nu ömma bröstvårtor och 38 i feber, men känner inte av mjölkstockning. Antingen är det "vanlig" feber eller infektion i bröstvårtorna? Sitter i kö hos vårdguiden och väntar på råd :-/

• Tekla78

Fick rådet att avvakta och åka in om det inte går över. Väntar nog till imorgon. Emil har också hittat att suga på sina händer :) Han har lyckats slå på vissa av sakerna i babygymet också, men den saken han slår mest på hänger i golvhöjd, är väldigt stor och svår att missa

• Tekla78

Många knip blir det 400kr fattigare och konstaterat ingen infektion i kroppen. Läkaren tyckte att mina tuttar såg ut som skolexempel på hur de ska se ut...

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-09-23 07:41:56 följande:
    Å lycka när Milea har sovit !!! Hon somnade klockan 20 och vaknade först 03 sen 06 och så nu.

äntligen! Det var du värd!
  • Tekla78

Står i boken vi fick från BVC att bebisar ofta föredrar det högra bröstet av någon anledning. Kan vara den lugnande hjärtrytmen. Har nu hyrt pump för att få ordning på mitt högra bröst som känns som ett stort blåmärke Fast det känns inte hårt som stockning denna gång och Emil blir helt galen när han ska ta det bröstet. så trött på detta nu! Fick inte tid hos amningscentrum förrän om en vecka.

• Tekla78

Då har vi varit på 2-mån läkarbesök (han e 11v). 6kg precis och 59cm, följer kurvan perfekt. Tuttarna börjar kännas bättre, men det känns som en tidsfråga innan de strular igen :-/

• Tekla78

Fy sjutton, såg ni uppdrag granskning om Sfinkter-rupturer?

Missade första delen, men det handlade om att det finns en risk att barnmorskor inte känner igen, eller ännu värre, mörkar sfinkter-rupturer. Så var det vidrigt att höra att dessa förlossningsskador ibland är föremål för löneavdrag eller lönesamtal. Blir så arg inombords så att jag kokar. Har haft turen att få lindriga skador, men om barnmorskan inte berättar (eller upptäckt) att man har en förlossningsskada och inte gör något åt det går man ju och tänker att det är ens eget fel att man inte kan hålla tätt här och var för att man kniper för lite. Usch! Hoppas verkligen att detta diskuteras/debatteras ordentligt efter inslaget och att det sker en ordentlig förbättring.

Svar på tråden Juli bebis 2012