Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

FruSandra, stackars liten...

Vi har nog lyckats äta tillsammans ganska många gånger ändå. Värre var det när storebror var liten, då var det alltid någon som gick och vaggade eller höll i honom.

• Tekla78
    SessanM skrev 2012-08-24 21:58:30 följande:
    Hej tjejer! Jag fick en liten Emilia den 23/7 och är gärna med i denna tråden om det går bra :) Det är vårt första barn så hade varit skönt att ha andra med lika gamla barn att bolla tankar med!
    Grattis och välkommen!

Vi har en födslolista här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m65618217.html
  • Tekla78
    juliaannaeva skrev 2012-08-25 14:49:41 följande:
    Jag hade en medela handpump men mjölken sina så nu får hon bara ersättning! 180 varje mål :)
    Sajo81: haha de låter som min Karl! Han säger precis likadant o jg blir så jävla förbannad :o o det värsta är att han kan ligga och sova till barnskrik!! :(
    Jag har bara pumpat när brösten är ammade och då får jag inte ut så mycket.

Kan bara försvara karlarna som "sover till barnskrik". När vi bytte föräldraledig, dvs när min man blev pappaledig och jag jobbade var det jag som sov igenom skriket och maken som vaknade lätt på natten. Man ställde in sig på det eftersom vi hade kommit överens om att den som var föräldraledig gick upp på natten. Svårt sen att ställa om på helgerna, så om jag skulle ta lillen fick maken väcka mig först.

Emil har börjat kräkas mer än i början. Det brukar oftast komma en skvätt efter andra tutten, men inte direkt så jag blir nerkräkt om jag lyckas parera med handduken. Kommer inte heller ihåg när de slutar kräkas, vid 4-5 mån?
  • Tekla78
    cattiwik skrev 2012-08-25 22:16:48 följande:
    Ger ni era barn napp? Jag började idag. Moa är 2 veckor imorgon. Har inte velat pröva innan eftersom hon varit lite dålig på att få rätt grepp när hon ammar, men hon bor vid Nina bröst på kvällen och dom måste få vila.
    Jag började ge Emil napp när jag kände att amningen var någorlunda etablerad, dvs att han hade rätt tag utan att jag behövde kämpa så mycket. Han kan ha varit runt 1 1/2 vecka kanske.
  • Tekla78

Jag brukar göra i duschen och innan jag ska somna. Försöker att göra bäcken- och ryggövningar koncentrerat ibland också och då ingår mycket knip. Sen försöker jag komma ihåg att spänna där + magen när jag går. Kan komma på att göra i bilen när jag är passagerare också. Blir ofta i perioder; någon dag blir det många övningar, andra dagar blir det inte alls.

• Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-08-26 21:32:59 följande:
    Jag tycker vi gör en deal, att så fort någon skriver någonting med order knip, så måste man göra 10 st knip : ). Jag tänker att jag ska dra in min vajayjay, låter lustigt men det funkar för mig. Tänker typ dra musklerna in mot magen : )

Bra initiativ! Jag är på!!!
  • Tekla78

Hmm, tröstäter kladdkaka för jag har försökt mig på mjölkfri kost nu i 1 1/2 vecka. Bakade på mjölkfritt margarin igår och har nästan smällt i mig hela själv på två dagar! T.o.m. leverpastej och läkerol innehåller mjölkprodukter Lilleman går på utredning på gastro pga sitt bajsande som sker ca 15-20ggr/dag och alltid är löst. Har telefontid med läkare imorgon för att få reda på några prover.

• Tekla78

Anjiali, hur gammal är hon nu igen? Emil hade några dagar i förra veckan (blev 7v igår) då han åt konstant! När jag kände att jag inte orkade längre, inför natten, gav jag honom ersättning. Säkerligen en tillväxtperiod och ersättningen var nog kontraproduktiv för mjölkproduktionsökningen, men det gav mig iaf en lugn natt (kom på sen att det "sabbade" min mjölkfria diet, man kan inte tänka på allt...)

AAEV skrev 2012-08-27 23:25:48 följande:
    Tekla: scans ugnsbakade bredbara leverpastej är mjölkfri! Och euroshoppers det är det enda pålägg dottern äter, och ICAs köttbullar fast det är lyx ;)

Tack! Är hon mjölkallergiker?
  • Tekla78

Knip klara Suck, Det är andra gången de ringer från Gastro och säger att blodprovet för zink misslyckades så vi ska dit imorgon igen och ta prov "på fastande mage" (innebär ca 4 timmar utan mat). Ett stick till i lilla handen AAEV, ska testa havremjölken + får broschyrer från dietist idag. Tar gärna emot tips senare om det visar sig vara ok med alla proverna vi tagit (blodprov + avföringsprover).

Svar på tråden Juli bebis 2012