Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Ska också bekänna att jag följt er i några veckor nu. Har bf 9:e juli, så jag är i v 8 nu. Haft ett MA och ett tidigt MF, men får ändå inte göra tidigt UL. Blev undersökt på "gammaldags" vis och hon trodde jag var en vecka längre gången än på beräkningen efter senaste mens så jag får helt enkelt lita på att det går vägen denna gång. Har en son som fyller 3 på julafton. Blev så paff idag i affären. Vi stod vid napphyllan och han ville plocka i nappflaskor och en bitring, varpå vi säger att de är för bebisar. "Men det kommer en bebis till oss snart", säger han! Han har visserligen bett oss köpa en lillebror tidigare, men det här lät så självklart för honom!

• Tekla78
    Blåklockan79 skrev 2011-11-27 06:47:13 följande:
    Mysig, liten kille du har. Barn förstår mer än vad man tror. Antar att ni inte berättat för honom ännu?
    Nä, vi har inte sagt något ännu, men som du säger, han har nog förstått på sättet vi pratar med varandra om det. Man blir faktiskt förvånad över hur mycket han snappar upp av det man pratar om. Men jag tycker att vi använt ord som gravid och ord som 3-åringar inte bör förstå, men vad vet man...

Dröm85, beklagar sorgen! Stor kram till dig!
  • Tekla78
    Bellatrixx skrev 2011-11-27 18:17:58 följande:
    Hur är det med er andra tjejer? Mår ni bra? :) 
    Har varit slemmig i svalget hela dagen, och mått ganska kymigt, men annars bra. Synd att klaga på mina symptom. Finns definitivt de som har det värre. Har bokat privat UL till fredag morgon för att stilla min oro för MA. Kan liksom inte riktigt glädja mig över detta ännu...

Annars har jag haft en fantastisk eftermiddag med besök på Fotografiska med maken (Nick Brandts utställning med naturfotografier är fantastisk!) och sedan en långpromenad med en av mina bästa vänner efter det.
  • Tekla78

Mamma0910, åh vad härligt! Hoppas verkligen jag får samma besked på fredag.

Ntme, ja det lät ju lite märkligt. Hon kanske blev så besviken förra gången att hon inte vill ta ut något i förskott och är skeptisk för att slippa bli ledsen igen ifall något skulle gå snett?

Johanna8206, det var ju som hittat!

• Tekla78

Håller med, om det fylls på i glasen till alla - för glaset till munnen, få det att se ut som att du tar en mun fast du inte får något i munnen, och gör en sväljrörelse. Oftast ingen som märker något, alla är så upptagna med att skåla etc. Om du har en allierad kan ni byta glas då och då för att det ska synas att det minskar i glaset, men oftast är det ingen som tänker på sånt. Är det buffé kan man ställa ifrån sig glaset och låtsas att man glömt det någonstans. Skyll på att vinet inte var i din smak och gå över till julmust som jamtlandstaus skrev.

Om du går till baren och beställer, försök att hamna lite för dig själv och beställ en virgin-drink. Coca cola / must i vinglas är också ganska likt rödvin i lite dimmat ljus. Om ingen ser när du häller brukar det funka.

Carlsbergs alkoholfria öl är ganska god, men se till att göra dig av med flaskan ganska snart eftersom det står tydligt på flaskhalsen att den är just non-alcoholic.

• Tekla78

Min mage växer också rätt fort, men innan jag blev gravid gick jag ner ca 4-5kg så jag hade liksom lite att växa in i igen :) Måste ha byxor som sitter åt lite för att "trycka in" magen så att det inte ska synas så mycket, dvs. om jag har leggings pöser jag ut ;)

• Tekla78
    Tolle83 skrev 2011-12-01 08:10:43 följande:
    Jag är i v 9(8+2) och mina bröst har slutat att göra ont samt att tröttheten har blivit mindre...
    Såklart är ja orolig nu när dessa symptom är borta.. Nån mer som fått minskande symtom i dessa veckor?
    vul på måndag o ja ser inte fram emot de alls längre.. Min syster sa att brösten o tröttheten ofta försvinner efter ett par veckor.. Men ändå kan ja inte sluta oroa mig...
    Jag är inte lika trött, hungrig och har inte lika ont i brösten. Kanske har man vant sig eller kanske har sypmtomen bara blivit mindre under en period då ärtan inte har tillväxt?
  • Tekla78

Tingeling, och jag är också i v. 9 (8+2) enligt FL.

Vi har en kille som blir 3 snart, dvs han kommer att bli 3 1/2 när bebben kommer. Det blir nog en ståbräda då han är duktig på att gå, men lat när vagnen är med.

• Tekla78
    irre85 skrev 2011-12-04 14:55:21 följande:
    Hallå alla gravida. Hur har ni det med yrsel. Jag är tväryr hela tiden. Kan i stort sett bara ligga ner men även då kan de snurra bra!! Börjar kännas väldigt jobbigt nu...
    Låter som lågt blodtryck? Jag börjar känna av det nu när jag står på huk och reser mig eller så.

Tundra, 5kg och 2 timmar, ajajaj!

Min gick på ca 15 timmar. Ganska svaga värkar och han ville inte halka ner, så det blev sugklocka. Även om det gjorde ont hade jag en bra förlossingsupplevelse. Dagen efter kände jag definitivt att jag kunde göra om förlossningen snart, men att jag absolut inte ville vara gravid inom den närmsta tiden. Hade en bra graviditet, men det var så skönt att få tillbaks sin egen kropp!
Svar på tråden Juli bebis 2012