• SaJo81

Juli bebis 2012

har haft värkar var tionde minut/varje kvart sen tolv-tiden, är helt slut och har förjävla ont....den här ryggvärken som liksom är där konstant är det så det ska vara? 
    blir så sjukt hungrig av att vara vaken hela natten, har snart tömt kylskåpet på grejer....

går bara och räknar ner till vi ska åka in igen, vi har ju tid på förlossningen klockan elva för kontroll och jag känner mig bombsäker på att få åka hem igen efter men känner också att jag faktiskt inte orkar eller vill det......

nu får bebis ta och komma ut!!! 

• SaJo81

Fortfarande långt mellan värkarna men dom blir svårare och svårare att hantera, det gör helt enkelt skitont varje gång, efter senaste värken mådde jag så illa så jag spydde som en gris och då kom det lite blodklumpar med fostervattnet, ska in till elva för kontroll, pallar inte med att bli hemskickad för en likadan natt till...fyyyyy

• SaJo81

Uppdaterar från sjuksängen...ingen bebis än nej :( har bara två dygn i latensfasen att skryta med...idag har varit ett rent helvete men har haft grymma barnmorskor så hem har jag inte blivit skickad igen i alla fall, just nu ligger jag på Bb och vilar med e dos morfin och bricanyl eftersom jag varit sömnlös i två dygn!
    Mina värkar är starka som f*n men tyvärr fortfarande inte tillräckligt täta så imon blir jag igångsatt om det inte händer nåt i natt!

• SaJo81

I natt klockan 00.43 föddes våran kille nr 3 Bastian!

Efter lång latensfas tog det fart helt plötsligt på kvällen igår och vips så var jag öppen 7cm....en halvtimme senare när vi kommuner till förlossningen igen var jag helt öppen och redo...tog ändå två timmar med krystvärkar så kom plutten... :) så himla impad av mig själv som tyvärr inte hann med min ryggmärgsbedövning utan fick överleva på lustgasen rakt igen...

• SaJo81

Mina värkar var rätt glesa och oregelbundna enda fram tills det var dags att krysta nästan...därför ingen undersökte mig på hela dagen i lördags, fick värkar som till slut gjorde ont trots morfinet så då undersökte dom mig (runt 21.00) och då var jag visst öppen 7 cm och blev direkt körd till förlossningen igen, undersöktes igen och var helt öppen! Två timmar med krystvärkar senare var lillgrabben född! Från att det inte "hänt något" som både jag och barnmorskorna uttryckt det så gick det plötsligt jättefort och ryggmärgsbedövningen jag tjatat om hela graviditeten hann jag inte få...

• SaJo81

Nu ligger jag hemma i divanen med lille Bastian på bröstet! Livskvalité kallas detta tror jag :) har en liten släng babyblues tyvärr men det går väl snart över hoppas jag....

• SaJo81

till alla er andra som fött, hur lång tid tog det innan ni kunde gå på toa normalt eller gå normalt utan att ha ont av stygnen? har nu gått tre dar sen lillparveln kom och jag är fortfarande helt rörelsehindrad och vågar knappt röra mig, svider som f*n när jag kissar fortfarande!

• SaJo81

Stygnen bakåt känns inte så farliga men min kära son bestämde sig för att komma med huvud plus en hand först så han rev sönder ena blygdläppen på mig och där svider det fortfarande en del när jag kissar! Ja skölja med vatten är betydligt mycket skönare än bara sätta sig rakt upp och ner...

• SaJo81

Okej men det e kanske inte nåt knas då att mitt fortfarande gör ont (lillgrabben är ju bara tre dagar gammal )

Svar på tråden Juli bebis 2012