• SaJo81

Juli bebis 2012

Lilleman blir två veckor imon och när jag vaknar på morgonen har jag ont i magen fortfarande, känns nästan som träningsvärk i livmodern, nån som vet om det e normalt?!

• SaJo81

Lilleman har en sån där skrikperiod varje dag, alldeles nyss satte den igång igen så på prov la jag honom på mage bredvid mig i soffan och nu har han vart lugn i en hel kvart:) hans navel har ju ramlat av och nästan läkt helt så det borde väl inte vara nån fara ?!

• SaJo81
    Sooofie88 skrev 2012-08-07 22:35:10 följande:

Får man hoppa med i den här gruppen?:) Vår lilla tjej Ellie kom på min födelsedag den 25 Juli. Hon var beräknad till den 19 September men pga allvarlig havandeskapsförgiftning ble det hastigt ett UAS... Allt har gått bra, Ellie har varit jättepigg hela tiden dock har jag varit riktigt dålig men börjar piggna till mer och mer nu.
    grattis och välkommen=) skönt att allt gått bra, hur stor var lillan vid födseln pch hur har det gått på neo? har själv tvillingar sen innan som föddes i v30 så jag vet väl lite hur du har det just nu!
  • SaJo81

Nu har vi precis kommit hem efter lille Bastians premiärtur till sommarstugan! åkte i måndagsförmiddag och kom hem nu ikväll, tyvärr regnade det mest hela tiden men men.....dom två stora grabbarna tycker det är väldigt kul att komma upp dit eftersom vi bor i lägenhet hemma och på sommarstället kan man ut och leka och röja på närmre 1 HA mark!

tror tyvärr lillgrabben fått kolik, han har skrikit och skrikit i tre dagar, köpte minifom igår och har tagit det sen igår eftermiddag, känns som att han förhoppningsvis mår lite bättre nu ikväll...dessutom tror jag han får i sig maten för snabbt och för mycket, det sprutar som fontäner ur mina tuttar och jag läcker som fasen, måste ha massa mjölk, kan det vara så att dom får i sig för mycket för fort?

• SaJo81

Sooofie88: tvilling 1 var 42cm lång och vägde 1580g och tv 2 var 39cm och vägde 1280g, vi var på neo exakt fyra veckor sen hade vi hemsjukvård i tre veckor till innan livet blev "normalt"

Deras lillebror vägde nästan 1kg mer än än tvillingarna gjorde tillsammans när dom kom :p ganska stor skillnad på förlossningar måste jag säga

• SaJo81

Igår skrek lilleman nästan hela tiden han var vaken, han verkar dock ha ont i magen stackaren :( fick i alla fall nattat honom vid tolv/halv ett och kors i taket så väckte han mig inte för käk fören strax innan sju i morse ! Konstigt nog så känner jag mig trots det tröttare än på länge...

På söndag ska jag försöka rodda ihop alla tre grabbarna själv för första gången :S blir lite nervös bara jag tänker på det, det hade ju inte vart nåt problem om lilleman inte skrek och hade ont :s vill ju inte lägga ner honom skrikandes för att dom andra två vill ha macka, elle för att laga mat eller så...

• SaJo81

Sitter i soffan med lilleman, han vaknade löjan fyra och var jättehungrig, åt i en halvtimme och sen ville han inte alls somna om :( om en timme ungefär vaknar dom andra två grabbarna så jag hoppas verkligen att deras pappa går upp med dom så jag kan få spva

• SaJo81

Kan man höja dosen med minifom utan att konsultera en läkare, det står ju ändå 10 droppar på förpackningen, vad är det i? Inga farliga grejer då antar jag, vår lilleman har ju inte blivit nämnbart bättre efter att vi började med minifom heller

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-08-11 09:49:38 följande:
    God morgon alla fina mammor!
    Vågar knappt skriva här då många av er verkar ha det kämpigt! Vi har turen att ha en väldigt nöjd tjej som hittills bara "skriker" då hon är hungrig och då hon vill ha närhet. Så igår vågade vi oss ut på bio!

Min sambo hade lagat god mat då jag kom hem från mina föräldrar och sen kom mina systrar som skulle va barnvakt. Vi såg Batman och om jag hade haft snopp hade jag haft stånd hela filmen. Sjukt bra film! Vi hade så mysigt! Allt hade gått bra här hemma och det kändes så skönt att bara få va med sambon i några timmar!

Sen undrar jag hur era barns navlar ser ut? Våran tjej tappade sin när hon var en vecka, men det blöder fortfarande... Inte mycket men det är alltid torkat blod där...
    åååh vad härligt med lite kvalititetstid, man blir inte bortskämd med sånt när man har små barn, speciellt inte så små som dom är nu! 
    har hört att den ska va grym Batman (måste seeee)  

skönt med en så nöjd tjej, vår kille e extremt sällskapssjuk och har ont i magen, känns inte kul alls =(

idag är det jättefint väder med så man borde ta med sig familjen ut till havet kanske

• SaJo81

Vi köpte en ergobaby bärsele med spädbarnsinlägg igår och idag har lilleman i princip bara varit nöjd när han fått sitta i den så det var ju ett lyckat köp i alla fall:) ska fråga vårt BVC på tisdag också vad dom säger om dropparna

Svar på tråden Juli bebis 2012