• SaJo81

Juli bebis 2012

Falskt alarm.....eller ja det konstaterades vattenavgång men alla värkar försvann nästan igen när vi kom in så nu e vi på väg hem igen...

• SaJo81

Så fort vi lämnat förlossningen satte värkarna igång igen:/ sitter o käkar frukost på mc donalds nu...hoppas på lite sömn när vi kommer hem

• SaJo81

Åh herre min je... Är det så här jävligt att föda barn så har jag ångrat mig...blev ju hemskickade i morse för att det inte riktigt satt igång mer än vattenavgången, nu jävlar gör det ont och det är säkert bara i "början" ändå...lyckades av ren utmattning somna i alla fall och har sovit till och från i två timmar , är fortfarande astrött men lär inte kunna sova mer om detta inte avtar igen.... Nu får benen behaga sig ut, såhär pallar jag inte gå runt till imon förmiddag när vi ska in på koll igen..

• SaJo81

Grattis ToKar:)

Här har det precis dött ut helt, inte en känning på en timme nu bortsett från att det fortfarande sipprar fostervatten då och då...det här kommer la ta tid....

• SaJo81

Efter att det varit dött i flera timmar kom det nu en go slemklump (antar att det är proppen då eller) och sen började det verkligen rinna fostervatten igen och molvärken kom tillbaka...*suck-* nu när ma ändå e inne i slutskedet tycker jag baskemej att bebisen bara ska komma ut...

• SaJo81
    Nicolee skrev 2012-07-20 18:05:04 följande:
    Jag började må lite illa inatt och det har kommit och gått hela dagen. Från ingenstans så tok kräktes jag för ca en timme sen, har dessutom fått tömma magen 4 ggr i dag, inte direkt lös form men. Drygt iaf, hade hoppats att jag inte skulle må sämre än vad jag redan gör med alla krämpor. 2 dagar till BF. Någon annan som råkat ut för detta i slutet?
    så har jag haft det senaste dagarna.....sen gick ju vattnet i natt....fortfarande kass i magen och illamående och så har jag molvärk hela tiden som varvas med nån lite värk då och då....

har i brist på värkar nu städat badrummet och ska efter en skål nudlar ta och plocka ordning i grabbarnas rum, dom kommer antagligen hem nu på söndag, hoppas åtminstone att bebisen kommer imon så dom kan få komma och träffa den lill* 
  • SaJo81
    anjiali skrev 2012-07-20 19:43:04 följande:
    Sajo: den kommer !!! Det är ju förlossning på g redan om vattnet rinner . Jobba på att slappna av och förbereda dig mentalt.
    *suck* jag har ju sämst tålamod i stan :P och som om det inte räckte har jag sveriges lägsta smärttröskel så detta e f*n ingen picnic haha!

Har nu storstädat badrummet och grabbarnas rum i alla fall så nu är praktiskt hela lägenheten skinande ren (tur för vem vet när man orkar städa nästa gång) får sms och telefonsamtal av nära och kära hela tiden med som undrar hur det går......jaaa du! om det enda var på G på riktigt....men det kanske sätter igång ordentligt i natt eller nåt....vi får helt enkelt vänta och se... här har dom ju som praxis att man kan gå 72 timmar efter vattenavgång innan man blir igångsatt så det kan ju ändå dröja till typ måndag/tisdag innan man har en bebis utanför magen!

• SaJo81
    Maho81 skrev 2012-07-20 17:20:26 följande:
    Jag byter gärna med dig =P
    haha tror jag säkert:P på sätt och vis e det ju skönt att det satt igång....det betyder ju att jag kommer ha en bebis inom ett par dagar i alla fall och  inte behövr vänta två veckor till men med min låga smärttröskel är detta ett helvete, hur hade jag tänkt att jag skulle klara av en förlossning ?
  • SaJo81

Down under: beklagar verkligen usch vad hemskt! Förstår att det måste kännas jobbigt för dig :(

• SaJo81

F*n vad trött jag är, det har ju vart lugnt typ hela dagen och så satte värkarna igång lagom till jag gick och la mig (otippat) klockat i drygt två timmar men det blir inte tätare än tio minuter emellan, men dom gör ONT när dom kommer!

Svar på tråden Juli bebis 2012