• SaJo81

Juli bebis 2012

Fyyy satan vad ont jag har i ljumskarna när jag vaknar på morgonen....ljumskarna och blygdbenet värker verkligen! skönt! 

Idag ska jag till BM igen för att framförallt mätta SF-måttet och se om det växt sen förra veckan...fick ju ny bm förra gången och hon mätte till lägre sf-mått än min gamla bm gjort två veckor tidigare. hon visste inte om det berodde på att dom mäter olika eller att jag inte växer så nu blir det en koll till....

Sen har jag en planerad tid till samma vecka som jag är beräknad.....sen hoppas jag verkligen att bebisen kommer! 

• SaJo81

"lurat" ner min syster nu idag, hon kommer om en stund och håller mig sällskap när Karln bara jobbar! Imon åker hon och jag till havet då det enligt yr.no ska bli 24grader:) sooooool:)

• SaJo81

Grattis FruSandra=)

MissMurrig: hehe oj då, då är det ju på G! vill dock helst inte göra sönder bilen (som nu varit i vår ägo i sådär 10dar)

Känns ju som att alla mer eller mindre fått sina bebbar nu :P jag tror den stackarn i min mage vill stanna till augusti!!!

Idag låg jag och min syster på stranden hela dagen....Resultat:  rööööööööööööööööööööööd! nej då! 30 år gammal och har fortfarande inte lärt mig smörja in mig ordentligt....magen brändes vid hyfsat :P kanske beror på att den är ganska mycket mer uttänjd än vanligt, jag brukar nämligen aldrig bränna mig så mycket som jag lyckades bränna magen idag :( fruktansvärt ointelligent av mig i alla fall! 

• SaJo81

Vecka 38+0 idag och inga sd inga förvärvar ingenting! Enda skillnaden senaste dagarna är en fruktansvärd värk i fogarna på nätterna och morgnarna när jag vaknar vilket bara betyder att jag sover ännu sämre än vanligt :( när ska den här kotten komma ut undrar jag!

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-07-05 13:52:47 följande:
    God dag! Grattis till alla bebisar!

Själv är min inne i 38 veckors trotsen och vägrar komma ut... Varför lyder den inte? Jag börjar bli otålig. Fåfängt nog så beror det inte bara på att jag vill snusa bebis utan på att jag vill ha tillbaks min kropp... Vill kunna ligga skönt och gå promenader...

Jag har inte en känning och allt hopp om att föda tidigare är som bortblåst. Det kommer komma ut en enorm unge tillslut. Enorm. Enorm. Enorm. Jag kommer säkert att spricka illa och få någon konstig komplikation som typ... Två murrhål... Livets lott!
    känner igen mig helt och hållet.... Baaaah! 

detta är ju aldrig färdigt.....vill också kunna ligga hur jag vill, eller bara det att ta sig ur soffan utan pust, stånk och stön! slippa svullna ömma fötter och svettas som en klimakteriekärring :P

Här är det också helt bortblåst med förhoppningar om att få föda tidigt! kommer nog gå in till augusti innan bebis kommer..... 
  • SaJo81

Anjiali: tjolöholm tänkte jag åka ut till idag men nej min Gräspollenallergi håller mg låst till hemmet i detta fina väder :(

Nicolee: här är en TUNG till! Har gått upp 22kg :S från 65-87 just nu hoppas jag bara att jag slipper gå över 90kg.... Och jag s var så nöjd med min kropp innan denna graviditeten... Blääää

• SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-07-05 20:04:44 följande:
    God kväll damer. Ligger och snusar bebis på BB jag! Värkarna kom igång av sig själva runt 2. Då ville jag åka in för de blev ondare väldigt snabbt.

Vi kom in till förlossningen 03.30, och jag var öppen 4 cm när hon kollade runt 4-tiden. Jag bad om epidural och fick den kanske halv 5..? Men tyckte inte det hjälpte något, hon kollade runt 5, och jag var helt öppen, så därför hjälpte inte epiduralen. Hade bara lustgas men använde den på var 3e värk ungefär, tyckte man blev så yr av den.

Huvudet hade dock inte sjunkit ber så jag fick vara helt öppen i ett par timmar, tappade lite kontrollen tyckte jag, förra gången öppnade jag knappt munnen, nu skrek jag och bajsade ner mig, och hade panik. Men allt gick ju fort, Liam föddes kl 06.50 och,håll i er! Vägde 4510g och var 53,5 cm lång. Inte undra på att det gjorde ont!! Men han är världens finaste, och det kan jag säga utan att favorisera ett av mina barn, för de är identiska!

Tänkte stanna 2 dagar, men det är fullt så jag får dela rum, Marlene doesn't share... så jag åker nog hem imorn em. Kass mat är det också!

Sajo, åk till Varberg! Östra o Mölndal är inga hittar nu när det är så knökat, o säkert ont om personal pga semestrar.
    Grattis till pojken MissMurrig=) och jaaa, så länge det inte blir dunderakut att åka in så blir det Varberg.... (tror inte att det blir så akut med tanke på att BM säger att jag är som en förstagångsföderska )
  • SaJo81

*suck* v38+1 och inte en sekund tror jag att jag ens närmar mig en förlossning =( sovit skitdåligt i natt men har i alla fall fått sovmorgon och vaknade nyss!
    Äntligen gjorde karln nåt för mig.....skönt! grabbarna är på dagis, sista dagen för dem sen är det semesterstängt på dagis och då får dom vara hemma med mig....det kommr bli en tuff vecka nästa vecka med att vara heltidsförälder och höggravid, speciellt som min man är inne i en av dom tuffaste perioderna på sitt 15veckors-schema....han kommer jobba HELA veckan och sen är det ÄNNU en svensexa till helgen efter det....då skulle i alla fall min man agera chaufför och inte dricka nåt ifall att jag behöver honom=) 

• SaJo81

Börjar redan tröttna på att "känna efter" efter symptom hela tiden...vaknar på natten och känner efter, vaknar på morgonen och känner efter, varje krämpa eller liknande blir analyserad!

Idag är jag i v 38+1 och har gått exakt 8 veckor mer än jag gjorde med grabbarna...det e lååååååång övertid det!

• SaJo81

Tror jag har blivit magsjuk :( helt plötsligt började jag må riktigt skit och det känns som att jag snart kommer börja spy :( fy faaaan

Svar på tråden Juli bebis 2012