Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Eken : det låter jobbigt :-/ Styrke kram till dig.

Hanna virrpanna : sådana dagar tycker jag det varit gott om det senaste här hemma också :-/. Kram på dig.

Hemma igen efter att varit på förlossningen. Bebisen mår jätte bra och uppskattades till normal stor. Fostervatten fanns det också. Så skönt att höra.
    Det dom läcker ur mig är flytningar och slem och lite teckenblödning. Men det var inte riktigt moget :-/. Hon gjorde en hinnsvepning som kändes rejält !
    Angående mitt mående och sömnbrist så är jag välkommen att komma in och sova där med hjälp. Skall tillbaka på onsdag och om det inte är fullt på förlossningen så sätts jag kanske igång. Hoppas !!!! Känns skönt att ha ett delmål.

Har rejält ont nu efter svepningen. Jävlar vad det hugger och håll på kom inte ut till bilen innan gör så ont när jag går. Men det är väl bra . Sammandragningar har jag med men dom är korta men gör ont. Sist min bm var där och rotade så hade jag med så här så det är inget jag vågar hoppas på. Sätter hoppet på att få hjälp på onsdag och att dessa värkar kanske förbereder kroppen för att kunna sättas igång då om det inte är fullt.

Tack för allt stöd ni gett och fått mig att åka in. Känns bättre nu när jag varit där.

• anjiali

Hanna virrpanna: det är så olika hur mycket man ser av slemmisen. Kan inte svara på din fråga.

Jävlar vad det gör ont emellanåt. Klockat värkar och undrar om kroppen ska luras igen eller om detta är på riktigt. Ont som fan gör det. Inte regelbundet. Har hållit på sen tre. Går inte riktigt att maskera dom. Måste andas igenom .....

• anjiali

Oj vad många läckor !!!

Har fortfarande rejält ont emellan åt och flåsar å stönar. Men dom är korta och kommer med ca 7-8 minuter emellan. Har skickat iväg barnen. Dom blir bara oroliga. Hoppas kunna presentera lillasyster snart. Dom är så spända.

Men än vågar jag inte hoppas på att det är p g.

Heja alla med läckor och slemmigast . Hoppas på mera bebisar i tråden !!!

• anjiali

Juliaannaeva: jag tror man kan gå veckor utan slempropp och den kan återbildas :-/.

Jag undrar också en sak. I latensfasen. Ska man vila då eller ska man upp å gå ???

• anjiali

Ätit en massa pasta . Vill få lite mera längd på det hela. Smärtan är det inget "fel" på. Varit uppe och gått ett par varv runt huset. Tycker nästan det blir lugnare då :-/.

• anjiali

Hej alla och tack för gratulationerna. Vi mår bara fint.

Kämpa på alla som är kvar !!! Vet ju hur jävla jobbigt jag hade det och hoppas så att ni inte behöver vänta för länge.
    Här kommer förlossningsberättelsen.

Vi var inne på förlossningen på morgonen för att kolla fosterrörelser, vattenavgång och att jag skulle prata om hur deppig jag blivit och ledsen. Fosterrörelserna var bra och det var inte vattenavgång. Bm som jag hade var stressad och kände att henne gick det inte att prata med. Som tur var fick jag en av de läkare jag jobbat med tidigare som jag tycker bäst om av alla obstretiker. Hon svepte hinnor vid undersökningen och så fick jag tid för igångsättning på onsdag. Detta utifrån hur jag mådde psykiskt. Hon var mycket förstående.

Vid tre hade smärtor efter svepningen blivit korta värkar. Vid sex/sju så fick barnen åka till mormor för säkerhetsskull. Men jag vågade verkligen inte hoppas. Har ju haft dessa värkar innan typ tre gånger som bara klingat ut. Vid 23 ringer jag förlossning för att höra hur det ser ut. Börjar tänka på hur snabbt det gick senast och vi var välkomna om vi ville. Men de tyckte värjans var lite korta så om det kändes ok så skulle vi avvakta till dom var runt en minut långa. Men de behövde inte komma så tätt. Vid ett åker vi in. Värkar på en minut var sjunde minut som var överkomliga i smärta. Drog mer och mer i ryggen men gick bra att andas sig igenom.
    Framme halv två och är då öppen 4cm
    Med utplånad tapp. Tjohoo betyder ju att vi får stanna. Var mycket orolig att det skulle visa sig att det inte hänt något.
    Efter ctg och lavemang är vi inne på förlossningsrummet vid ca tre.

Börjar med att bada. Efter tiotalet värkar vill jag ha lustgas. Vid fyra öppen sex cm och mjuka kanter. Där börjar jag själv fiffla med lustgasen då det börjar göra rejält ont och jag är rätt full . Går ur badet och kvart över fyra kommer bm tillbaka och vill köra ctg. Jag ville helst stå upp men var tvungen att lägga mig. Så typ 20 över fyra är jag öppen 8 cm och de tar hål på hinnorna och sen är det fullt ös medvetslös till tio i fem då kommer hon . Jävlar i havet vilken smärta och kraft som går igenom kroppen. Helt sinnessjukt.

Så tio i fem idag på bf kom Milea

• anjiali

Ooops ....

Forts... När min andra dotter föddes blev det så med läkare och allt. Hua vad läskigt det var men hon mådde jätte bra sen. Kanske blir så när det går så fort ???
    Skönt att ni mår bra.

Tokar: ring förlossningen. Jag hade ju lite som du och sov dåligt. Var välkommen att komma in och få en sovdos. Ibland kanske det är precis vad kroppen behöver för att sätta igång.

Kämpa på alla. Låter ju som det är några stycken som ligger i startgroparna

Svar på tråden Juli bebis 2012