Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Lycka till ni som inte fått ännu !!!
    Kämpa på milifjor, låter som det är nära.

Fru Sandra: tempen säger du. Får ta och testa. Vad är för mycket ??? Två gånger per dag OM det kniper ??? Jag skulle behöva en fisplugg och hon en ventil . Att det ska vara så svårt att släppa lite väder , tycker det går på tok för lätt.

Idag sover hon som bara den. Vill inte väcka henne för att mata henne med gifttutten :-/ . Ska iväg efter lunch å handla ersättning.
    I måndags vägde hon 3570 g och i fredags 3620 g på bara några dagar så jag tänker inte stressa dagarna fram till tisdag. Vi tar igen det sen hoppas jag.

• anjiali

Grattis Nicolee !!!

Heja grahnkotten !!!! Hoppas det drar igång nu och du får mera ont så det blir bebis.

• anjiali

Tundra: till på tisdag äter jag medicinen. Har nedräkning nu.

Nu har hon sovit sen fem och jag inser att jag borde passat på. Kan dom inte berätta det innan att nu tänker jag minsann sova jätte länge :-/. Ja ja inte mycket att göra åt nu.

• anjiali

Grattis grahnkotten ! Hopas ni mår väl efter snittet.

Vi ligger på en ca tre timmar per natt det senaste på grund av hennes mage. Funderar på att skita i antibiotikan .
    "hoppas" på att det nu är den som bråkar och inte kolik.
    Hon fiser en del och det låter som hon bajsar men det blir mest fartränder i blöjan. Har gått hur lång tid som helst utan en rejäl bajsblöja .
    Vi måste verkligen få sömn här hemma. Både jag och mannen går på knäna. På gränsen att rycka ihop när som helst av trötthet.

Vart köper man semper droppar ???

• anjiali

Vi försöker dela upp oss och han matar med flaska någon gång. Men vi har så jäkla lyhört så det är svårt att inte höra minsta ljud.
    Jag har väldigt svårt att sova i vanliga fall.
    Men idag kunde jag somna om efter morgonamning och vaknade nu !!! Lycka !!!!

• anjiali

Ammar och ammar. Känns som om jag inte gjort annat inatt. Hon har visserligen inte varit ledsen och jag har sovit i två timmars pass sen tidig kväll igår. Bättre än inget.

Jo tack, hormon melt down. Det känner jag igen. Jag är mest orolig, ledsen, arg och har svårt att hitta glädje i något. Hoppas det blir bättre när vi är mera på banan och förstår lillan mera. Har helt glömt bebisspråket och fattar inte vad hon vill.
    Känner mig otillräcklig på flera plan.

Nu ligger jag, hör och häpna, och ammar. Men är så hungrig. Missade kvällsmat/ middagen igår då hon somnade och jag passade på att sova.

Hur går det för er med vikten ?? Jag har 10 kg kvar till inskrivningsvikten 16 till önskad vikt. Har tappat 15 sen förlossningen, mycket var vätska.

• anjiali

Träning !!! Jag längtar. Har tagit tre promenader på dessa två veckor och det känns att kroppen är lite skev minst sagt.
    Ska ta och satsa på promenader och gummiband plus styrka här hemma till att börja med. Får bli en del av plankan för att hitta tillbaka till någon form av magstyrka. Sen när vi kommit in i det här med bebis (är lite ringrostig) så blir det mamma barn zumba och gym plus promenader.

• anjiali

Just det. Tar nu några vitaminer nu efter förlossningen. Funderar på att köpa d-vitamin och omega tre.

Svar på tråden Juli bebis 2012