Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Ellebella . Jobbigt det måste vara. Klart att hon är med dig.

Våran lilla skrutta är 2 1/2 vecka och har mörkblå ögon men det är bara en tidsfråga innan de blir bruna. Min man är från Chile och mörk. Äldsta dottern har jätte mörkbruna och är brun och har mörkbrunt hår. Mellan flickan har brunthår mer gyllen brunt på sommaren och är ljusare i hyn och "ljus" bruna ögon. Denna lilla skritta är nog ännu ljusare och har blåa ögon än så länge. Min mans bror har gröna/bruna ögon. Men troligen blir lillskruttans ögon bruna snart.

Nu påbörjas maraton amningen inför kvällen.
    Lillan har mått så mycket bättre de senaste dagarna sen jag slutat med antibiotikan. Hoppas det håller sig så här. Känner att lycka och glädjen kommer tillbaka efter den tuffa starten.
    Har till och med varit ute och tränat idag . 15 kilo ska bort !!!

• anjiali

Tekla: det där lät ju inget vidare med lilla rumpan :-/. Verkar dock som ni har koll på läget.

Här är en snutt tjej som inte tar nappen. Tips på hur man får henne att gilla den ? Tröttsamt att sitta med bröstet eller fingret i munnen. Så svårt att få henne till djupsömn. Tar flera timmar . Sen så ska det ammas varannan timma natten igenom. Gäspning !!! Men men.., det är ju så här det är.

• anjiali

Milifjor: ja man får inte gjort så mycket när man inte kan lägga ner henne utan att hon somnar. Går ju an när mannen är hemma men det är bara en vecka kvar till vardagen börjar.
    Jisses vad har jag gett mig in på ??? Tre barns mamma :0

• anjiali

Smulan 12: mina bröst är också mjukare och blir bara spända om det gått många timmar. Jag har nog mjölk så det räcker. Det lär visa sig på BVC när ni väger. Tror inte du behöver vara orolig om din bebis verkar nöjd.

Milifjor : fy vad jobbigt . Hade mjölkstockning med mitt andra barn och jag duschade bröstet varmt jätte ofta och handmjölkade i duschen och masserade ut samtidigt. Även under amning masserades det och hade massa fetvadd runt bröstet för att hålla det varmt. Vilket jobb det var plus att jag mådde skit av febern.
    Hoppas det löser sig snart.

• anjiali

Vilken utmaning idag. Gav oss iväg till Ullared med tanken att många säkert börjar jobba idag. Men nej då !!! As mycket folk och knökat . Fick köpt det vi skulle efter flera timmar. Barnen hade växt ut alla sina kläder och behövde nytt till skolstart. Lillan skötte sig exemplariskt och även övriga familjen inklusive oss föräldrar. Hade inte sovit mellan 00-06 Siv sen bara till 9 innan vi började göra oss färdiga för avfärd. Inga psykbryt på hela dagen.
    Men måste tillbaka och lämna in micron vi köpte . Den brötar jätte mycket och blir smällhet på locket. En timmas bil resa dit .

Men stolt över att vi fixade kaoset med tre barn. Har knappt vågat mig ut innan.

• anjiali

Svettas jo tack. Sovit på handduk några nätter för jag vaknat dyblöt. Fortfarande svettig så när jag vaknar vid amning så är kudden fuktig :-/.
    Mins att det var så här med de andra också.

Fy vad jag vill trolla bort alla kilon. Kan ha mina gravid brallor och ett par byxor av min mans . Gick förbi skyltfönster här om dagen och det känns avlägset att kunna ha normala klädet detta året .
    Orka gå ner i vikt!!!! Vill ju bara äta skit mat och dricka läsk.

• anjiali

FroggyL : du har ju gjort det du ska. Du har försökt och gjort ditt bästa, du får inte klandra dig själv för det är ju inget du styr över. Tur att vi har bra ersättning. Jag hel ammade min första 8 mån och hon är super allergisk så det är inga garantier att man slipper.

Charlottentott: tack för tipset. Ska genast ringa imorgon !!!

• anjiali

Sooofie88: välkommen

Här är lillan också lite gnällig på kvällen men ingen kolik. Låter jätte jobbigt :-/...
    Har en bärsjal som används på em/kvällen. Har haft henne i den och varit ute och promenerat. Hon gillar inte att ligga i vagnen eller åka bilstol. Vill helst bli buren och vara nära. Sover era små gott i vagnen och bilen ? Försöker tänka att det kommer och att det inte går skämma bort en bebis med för mycket närhet.

Klockan tre ska jag lämna familjen och åka och klippa mig. Såååå behövligt. Men hoppas att det kommer gå bra. Matar nu sen tror jag hon somnar och hoppas att hon inte vaknar innan jag är hemma. Kanske borde pumpa ut också.

• anjiali

Milifjor : låter jobbigt, hoppas antibiotikan kommer hjälpa snart och allt blir bättre. Man orkar ju inte med så mycket motgångar så här i början.

Vermillion: min lilla skrutta var så de första två veckorna. Men det berodde nog på antibiotikan. Hon är bättre nu men vill inte ligga i vagn eller åka bil. Bara bli buren. Tacka vet jag bärsjal. Om du inte har så rekommenderar jag varmt.
    Vad säger dom på BVC ??? Kram på dig.

I jobbiga stunder försöker jag blicka framåt. Ofta blir det lite lättare efter tre månader och snart har vi gjort en här hemma. Det är jobbigt i början och innan vi hinner blinka är det förbi och vi har rultiga glada små knoddar.

Kämpa på alla (inklusive mig själv).

Svar på tråden Juli bebis 2012