Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

SommarDahlia skrev 2012-04-14 19:28:59 följande:
    Det där känner jag igen, särskilt på em-kvällen. Jag sa till sambon att det känns ungefär som att man fått en badboll inopererad under huden i magen som någon blåst upp i hiskelig fart. Men han kan inte riktigt föreställa sig :)

Jag tycker oxå sömnen börjar bli jobbig. Man får vakna ordentligt varje gång man ska vända sig för det är lite av ett projekt!

Nån som fått bristningar än? Jag fick inga på magen med sonen, däremot på brösten som normalt sett inte är särskilt stora, men tror det snart kommer dyka upp på magen. Nån som har lite koll på när det brukar dyka upp?
    Bristningar, jag har inte fått några "nya" om vi säger så... men fick med både 1an & 2 an så jag är snyggt zebrarandig, fast mina har ju bleknat så de syns inte så jättemycket... tycker inte jag i alla fall.

Det är lite olika när de dyker upp tror jag... läste i en tråd att flera fått runt v 38, men jag tror jag fick mina något tidigare...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-04-15 09:31:32 följande:
    Jag tror att jag är för orolig. Nu nobbar ja så över att han har fötterna neråt o huvudet mot revbenen..
    Ja är såååå rädd att han inte ska vända sig, och jag är livrädd för att snittas :(
    Jag var inne i v. 35 för en lägesbedömning, BM fick för sig att bebisen låg åt fel håll... Men efter en snabb koll med UL visade det sig att hon låg åt rätt håll...
    Tror inte du behöver vara orolig!
    Nu är du ju lite längre gången än mig, men var känner du av sparkar och hickningar?
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-04-15 20:27:02 följande:
    Jag prata med sjukrådgivningen nyss. (ang smärtan i magen- lika som igår)
    Hon ville att ja skulle ringa förlossningen och prata med dom.
    Men ja har inte ringt än. Är otrolig för att de ska tycka ja är fjompig... :S
    Skulle du kunna förklara smärtan?

Jag har också ont emellanåt men det är när bebis spänner sig på tvären i magen, det känns väldigt obehagligt... Tänkte om det var något sådant?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-18 08:15:39 följande:
    Grattis till pojken :o) Vad fick ni betala för 3D ULet? Vart gjorde ni det? Jag är väldigt besviken :o( Var på TUL igår på mama mia inne i stan. Vi fick betala 650kr för att få bekräftat att vi väntar en flicka och veta att hon är ca 9%större än vad dom "ska" vara i denna vecka (26+3 igår) 1098g vägde hon igår. Nån 3D bild fick vi definitivt inte, inte ens en vanlig bild. Hon hånlog när jag frågade om 3D bild och sa att dom har resurserna till det men att det kostar flera tusen (enligt henne) att ta såna bilder. Allt såg jätte bra ut iaf och vi fick se när hon gjorde världens gäsp. Det var häftigt, vilket gap hon hade :o)
    Men fy vad otrevligt med en otrevlig människa på ett sådant ställe! Men kul att få se lilla tjejan igen och lite sött att hon gäspade Förvånad tänk att våra bebbar redan väger ca 1,1 kg. såg dom hur lång hon var?

Jag beställde bara vanligt TUL & det kostar 850:- (Min mamma ska betala)

Ska se om man kan ändra på plats, för med tillägg på ett par trehundra... Får jag;

Tillväxtkontroll (Tillval 3D/4D)
    Utförs i vecka 24 - 34.
    Ultraljudsbilder på papper samt CD med digitalbilder ingår i priset.
    Boka 30 min (1200 kr)
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-04-19 17:00:36 följande:
    Hej. Finns det plats för en till i tråden ??? Väntar mitt tredje barn den 16 juli. Har en 6 åring och en 9 åring. Vore kul att ha några att följas åt med den sista trimestern 😃
    Ju fler desto roligare! Välkommen! Skrattande
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-20 10:59:21 följande:
    Ja, det här med vikten ja. Jag blir avis på er som "bara" gått upp ca 10-12kg. Jag är i v: 27, 28 imorgon (26+6 idag) och har gått upp ca 20kg sen inskrivningen och 25-27kg mer än normalvikten för mig.
    Fingrarna är som falukorvar och benen är som stora trästockar.
    Försökte mig på promenad tidigare i veckan (kanske skrev det förresten?)
    Tog ca 1 timme när det i vanliga fall ska ta ca 20 min. Jag är fortfarande förstörd i ryggen efter det.  Om jag ska vända mig om och gå åt andra hållet så kan jag inte bara snurra runt, utan måste stå kvar med ena benet i backen och liksom "kicka" mig runt med andra benet. När jag gick promenaden fick jag ännu mer bevis på oxå att jag har mycket vätska i kroppen. Fingrarna blev ännu tjockare och kritvita, och det var inte för att jag frös och det var kallt, för det var det inte. Jag är så SJUKT less på detta nu, så jag vill bara sätta mig ner och gråta. Känner även av ont i höfterna mer och mer, speciellt på nätterna då man inte kan ligga på så många andra sätt än på sidorna. Känns som om jag bara vill lägga mig ner och somna och inte vakna igen fören det är dax att föda. Har varit snål med att använda kryckorna, men känner att jag nog måste använda dom varje dag nu. Är så himla glad över att detta är mitt 4e och sista barn och inte mitt första.
    Ber så mycket om ursäkt för gnällandet, men just nu känns det pest och pina Gråter Jag brukar ju faktiskt inte gnälla här, men nu kände jag mig tvungen.

Kram på er alla!!!

Välkommen hit!! Självklart finns det plats för fler!!

Sluta ät kolhydrater!!! så blir du av med vätskan jag lovar! Drömmer

Jag har fuskat i ett par veckor nu och igår var jag tvungen att bulla upp en stor kudde under fotändan på madrassen och jag har sovit med stödstrumpor (som jag själv har predikat om inte är bra!)
    Men jag hade sjukt ont i fötterna och benen i går kväll att jag inte kunde tänka på annat!

Så nu måste jag verkligen ta mig i kragen igen och sluta upp med boven som är kolhydrater!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-20 22:15:11 följande:
    Ja, jag är normalvikt annars. I normala fall pendlar jag mellan 62-65, men när jag vägde mig hos BM sist så vägde jag 90kg. När jag var som störst med 1a barnet vägde jag 89, med 2an 92 och 3an 95kg, så jag hoppas verkligen att jag inte går över två siffrigt denna gång. Jag vet ju att jag kan gå ner efteråt, men det är tungt. Det är MYCKET vätska, men inte bara :o(.
    Tack för tipset, men jag har skit svårt för sånt där. Eftersom jag tränar hårt i vanliga fall, så unnar jag mig saker. Tyvärr unnar jag mig saker nu med, men kan ju knappt röra mig pga mina besvär. Ni tycker säkert att jag då får skylla mig själv att jag går upp i vikt, men det är inte så himla lätt tycker jag.
    Tack så mycket för styrke Kramen! Den behövdes faktiskt, har varit en jobbig dag idag. Jag käkar mycket grönsaker och så, men har sjukt svårt att låta bli pasta och potatis till köttet. Skulle inte palla att inte få äta kött, pasta eller potatis. Vet att jag kan dra ner på annat "skit" istället, så jag får nog göra det. Har beställt hallonblads te idag iaf :o) Och har försökt smitta minstingen med vattkoppor. Kanske låter elakt, men vill att hon ska vara så liten som möjligt så det kanske blir mindre jobbigt för henne.
    Kött får du äta hur mycket som helst... men om du vill bli av med vattnet i kroppen så är det just pasta, ris, potatis och bröd som består av snabba kolhydrater det hjälper till att binda upp vattnet i kroppen...

Ät kött, fisk, fågel, ägg, grönsaker, ost, nötter och bli kvitt vattnet, sen kan du ju unna dig något gott på helgen i stället... Flört
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-04-21 20:13:03 följande:
    Min kropp dog för 6 timmar sen. Foglossningen känns rejält. Benen av, ryggen av och jag kan knappt röra mig. Man ska inte flytta i gravid-tillstånd. Nästa helg går flytten, men var tvungen å göra ett vindsröj så vi kan få ner allt nästa helg. Var mkt skit där och mycket löst. Måste fortsätta imorgon. Arma mig. Har nu gett upp för idag....6 timmar efter kroppen. Jag döööör!
    Aj då!

Ligger med bruten rygg så jag känner med dig!
    tror min ischiasnerv ligger i kläm Gråter
  • Trolla75

Min stora Saab går bra att köra, men min brukare har en liten Renault och den är supertrång... och vi är ju ute o far två ggr/v.

Jag räknade ut att jag endast har 19 pass kvar att jobba på 10 veckor innan jag går på semester 1 juli.
    Det känns väldigt överkomligt! Skrattande

Svar på tråden Juli bebis 2012