Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Min lille kille ligger fortfarande bara nere i höger sida, med huvudet ner och rygg o rumpa utåt i höjd med min navel... jag känner precis och det är jättehäftigt!

Idag ska jag springa på stan med lillasyster... Hon vill ha shorts säger hon! Glad Bäst å passa på medan jag orkar...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Jag blir tokig på Gavisconen, tycker den är för söt och så klibbar den fast i tänderna när jag ska tugga. *gillar inte*

Har för mig att jag åt Novalucol med de andra två, men den va slut när jag skulle handla...

Måndag morgon, haft ett intressant samtal med facket nu på fm.
    Har en rolig chef som vart inne o ändrat på min lönespec... Det fick h*n tydligen inte göra utan att kontakta mig först!

Men nu måste jag ta tjuren i hornen och ringa upp chefen, och den svarar inte utan trycker upptaget... Grrr...

• Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-05-07 10:00:31 följande:
    Tack Tekla78, det är chefen som är svår.. Hon har ingen förståelse för att jag är gravid, har nekat mig gp och att ta ut semester innan.. Hon menar på att hon minsann jobbade till 5 dagar innan hennes förlossning och hon är läkare och då borde "vi"också göra det.. Men vi har dessvärre tyngre arbetsmoment än läkaren..Men men, jag får se vad min läkare säger idag, och hur hon bedömer situationen!
    Du skojar!? Tänk om alla vore lika, det hade ju sett ut det!
    Har du pratat med försäkringskassan?
  • Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-05-07 10:11:47 följande:
    Jag vet, helt sjukt.. Enl försäkringskassan måste chefen skriva på papperna för gp annars bedöms dem inte.. Och chefen "säger" att jag ska få andra arbetsuppgifter men sen säger hon att jag ska vara själv på mott i juni/juli, det går inte riktigt ihop.. Är beräknad 31 juli, så det borde jag hinna enl henne.. Jag känner att jag har slutat bry mig, orkar inte bråka mer, så jag lämnar över det till min läkare och låter henne bestämma hur mycket min kropp och bebis orkar..
    Jasså jag trodde att det va FK som beviljade.
    Men då hoppas vi att du har en bra och förstående läkare nu då som tar det här på allvar och sjukskriver dig. Det kan ju hon inte göra något åt!
    Räcker det om läkaren skriver på pappret om GP, eller måste det vara chefen?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 10:18:06 följande:
    Usch vad jobbigt!! Tyvärr får vi nog bara acceptera detta. Det blir ju allt trängre och trängre i magen för dom små, det är klart att andra organ får flytta lite på sig då för att det trycker på. Speciellt för förstföderskor. Det börjar bli trångt hos mig oxå, men känns fortfarande som om hon gör kullerbuttor ibland Flört
    Jag har fortfarande gott om plats! Flört hela vänstra sidan är tom. Han ligger o knôr nere i höra delen av magen, ryggen o rumpan ligger i höjd med naveln... sällan högre upp.
    Fast vist vänder han sig ibland och det känns så himla läskigt.
  • Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-05-07 10:25:54 följande:
    När jag pratade med fk måste chefen skriva på eftersom hon är ansvarig för mina arbetsuppgifter.. Det går inte att läkaren skriver, tyvärr.. Och enl chefen ska man klara jobbet om man inte gör det ska man bli sjukskriven..hon ser tyvärr inte att kroppen reagerar på det jobb man gör.. Skumt, också är hon läkare själv! Har bestämt mig att ta ut föräldrarpenning om jag inte får sjukskrivning de sista 2 månaderna, så får jag ta ut min senater i höst.. Är det någon som vet hur det fungerar med fp innan födseln, måste man anmäla det till chefen långt innan?
    Du måste anmäla två månader innan till chefen...
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-05-08 10:56:29 följande:
    Nån mer som fått förvärkar än?
    Ja hade hela kvällen igår.. Hade ingen aning om att de va de förrän ja fråga min syster varför ja har mensvärk nu, till o från :S
    Men hon sa att man kan ha de i flera veckor/ månader innan :)
    Det stämmer att det kan komma långt i förväg och det är ju kroppens sätt att förbereda sig på kommande förlossning.
    Förvärkar kan också komma om du stressat, burit tungt eller gått mycket... Vila brukar hjälpa.

Men tänk bara att de aldrig ska göra ont, då är det bra att ringa in till förlossningen...
  • Trolla75

Jag går hem efter varje arbetspass, en lugn promenad på ca 15 min, inget direkt ansträngande...
    Men under den korta promenaden hinner jag få några kraftiga sammandragningar och då måste jag andas på ett visst sätt, låter säkert urkul! och efter ungefär ½ sträckan så har jag så ont i "musbenet" att jag måste gå med pyttesmå steg... Det är skitjobbigt! men ändå vill jag gå hem på morgonen, det är min lilla avkoppling efter morgonens lilla aktivitet... och just bara att få komma ut och andas in vårdoften är underbar.... 

Men åter till förvärkar, så har jag inte haft några sådana än! utan det är bara fogarna i blygdbenet som bråkar... peppar peppar

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-05-08 12:15:36 följande:
    Satte mig precis ner på sofflocket för att hämta ork. Apropå förvärkar och sammandragningar. Trött efter en heldag igår plus Ullared. Var jätte trött när jag lämnade barnen. Vila hade varit bra idag, känns som ryggen skall gå av. Men det är total kaos här hemma svårt att koppla av.

Har pysslat, konkat och dammsugit sen sju imorse men det syns inte ens att jag städat ännu. Pust !!!
    Har bäddat spjälsängen med nyinköpta saker blev så fint. Skall tvätta allt nästa vecka när gp har börjat !
    Oj, gör du allt på en gång lär du bryta dig helt! jag försöker göra något litet varje dag i stället och vilar så fort tillfälle ges... som till exempel nu... kom hem kvart över 9 i morse, bäddade ner mig, med datorn i famnen... och här har jag blivit liggandes... jo jag var upp o tog en macka strax efter 11 men smög in o la mig igen... Fredrik o Vanna är ute o cyklar så jag har det lugnt o skönt!

Vi ska åka till Uddevalla i eftermiddag o springa på Torp, så min vila nu kommer göra gott sedan tänker jag... *önsketänkande* Drömmer
  • Trolla75

Shoppingen gick bättre än förväntat! dottern hittade en avslutningsklänning Glad men jag fick ta det lugnt, så himla ont i musbenet... men inget mer...

Nyss hemkommen va jag på toa och såg då att jag fått en stor brun vad ska vi kalla det, flytning?
    Nu känns det pyttelite som molande mensvärk och det är första gången den här graviditeten...
    Ringde för säkerhetsskull till förlossningen som tyckte att jag skulle avvakta, men höra av mig så fort det var minsta lilla jag undrade över...
    Men ändå! är det fler som haft småblödningar?

Svar på tråden Juli bebis 2012