Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Hera78 födelsedagståg lät intressant, vad är det?

Jag har så svårt att säga vad jag vill ha och inte vill ha...

anjiali här ska det somnas på min arm och gärna ammas till söms... En enda gång har han somnat när jag har lagt honom i sin säng, men då var han verkligen jättetrött och nöjd!
    Jag tror inte han är mogen än för att somna själv helt enkelt... Och dessutom vägrar han napp...

Men vänta du snart blir de mer självständiga... :))

• Trolla75

SaJo bägge töserna har fått fondspar av mina föräldrar dop, jul och födelsedagar... Men nu var det inte aktuellt den här gången!? Jag öppnade ett e-sparkonto istället...

Hoppas på lite roliga presenter :)

• Trolla75

Är det någon nattvaken som har lust o se om min sida har blivit "hemlig"?
    Eller ja, hur mkt som syns?

• Trolla75

Caspian drar gärna saker över huvudet men får sen panik, kippar efter luft med utsträckta armar? Himla lustigt, när han ammar kan jag lägga något över pannan men inte mer, inte än i alla fall.

På söndag ska vi ha dop, börjar bli nervös inför allt som ska fixas mm.
    Ska bli skönt när det väl är över!

• Trolla75

Visst är det jättetråkigt!!!

Vi har dop i morgon och det är samma för oss flera son hoppat av nu in i det sista... Tråkigt värre! Men det ska inte få förstöra vår dag, nu är vi på väg ner för att duka... Alltid ute i sista minut!!! :(
    Men jaja det blir nog bra tillslut ändå!

• Trolla75

Idag firar vi 5 månaders dagen här! Tänk 5 månader redan... Hjälp va fort det går!!!

Jag ammar ff till sömns, han får ligga kvar på armen tills han sover ordentligt, då är det lugnt att flytta över honom till sin säng. Har jag för bråttom och han inte somnat riktigt så gråter han i protest... Då måste jag börja om! Så jag är väldigt låst på kvällen/tidig natt.

• Trolla75

FruSandra- förhöjd temp?
    Tycker det låter som "normal" temp?
    Feber på barn räknas väl först efter 38 grader?

Men alla är vi olika...
    Det viktigaste är att allmäntillståndet är bra, att han inte blir slapp och slö.

• Trolla75

Vi har också allt vi behöver tror jag! Men nu är det så många som frågar vad barnen önskar sig och det är lika dant varje år... Står och vet inte vad jag ska svara?

Sååå tänkte om ni hade några bra förslag... ;)

• Trolla75

Det är ju det bästa egentligen... Att få pengar så man kan köpa det man verkligen vill!
    Men nu är det mannens bror o tjej vi ska önska något till barnen av... Och att be om pengar är big no no :(

• Trolla75

Alla sätt att få barnen att somna är nog upp till var och en. Men själv skulle jag aldrig orka med gråt på kvällen, här ammar jag prinsen till sömns och tycker det är mysigt och avkopplande...
    När han väl somnat riktigt är det inga problem att lyfta över honom till sin säng där han sedan sover hela natten...

• Trolla75

Jag säger bara aj aj, mitt vänstra bröst (favoritbröster) gör så j..la ont just nu! Stenhårt och ömmar, hur kan man få mjölkstockning nu?
    Och istället för att hjälpa mamma så sover skitungen

• Trolla75

Här är en till som tittade in av en slump (skulle in till fråga experterna på försäkringskassan) ... Det är ju mååånga månader sedan jag var aktiv här inne! ð??? Men såg att tråden ff är aktiv! Ni är ju underbara! ❤ Nu när jag bytt till en riktig lur, kanske det är lättare att "hänga" här inne ;) det var så mäckigt innan med Androiden allt va så segt!

• Trolla75

Kanske inte behöver fråga FK nån här kanske vet? Efter barnet fyllt 1 år så är det ett visst antal dagar man måste ta ut för att inte mista sin SSG... Är det någon som vet? Har för mig att det är 5 med sjukpenningnivå, men helt plötsligt fick jag för mig att det var 7? ð??£

• Trolla75

Ah va bra! Pusslar för fullt nu så pappa kan vara hemma så länge som möjligt...

FruSandra: Tackar! ð???

Skuttare: jo tack! Det visade sig vara en tumör, tack o lov en godartad och den opererades bort den 21/2 och på pricken en vecka efter op var all smärta helt borta!

Så tack o lov slutade det väl! ð???

• Trolla75

Skuttare: ja nu sover vi alla bättre än någonsin! Så skönt, åh tänk va fort man återhämtar sig och faller tillbaka i det gamla vanliga... Det är ju knappt att man tänker eller kommer ihåg den jobbiga tiden som faktiskt va!

Men är glad att det slutade väl! Ett återbesök har vi hunnit med, efter op. Men inga nya prover är tagna... Så vi litar på att allt är borta då hon inte känner av någon smärta alls...

Vet inte om jag kommer bli så aktiv här inne som jag var tidigare... Är nog mest på Insta om jag ska vara ärlig heter "johannabson"

Så är det någon som jag missat och som vill lägga till mig så gör't :)

Svar på tråden Juli bebis 2012