Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Hej tjejer, hoppar gärna med i tråden om det är OK?

Väntar min 3:e runt 20:e juli... dock va den här graviditeten helt oplanerad, precis blivit med jobb mm. så min första tanke var; att nu ryker jobbet... och jag har ännu inte berättat något för arbetsgivaren... Det behöver man väl inte göra än på ett tag?

I går kväll hade jag som sammandragningar, det höll på hela kvällen... det låter som fler av er haft lite molande värk, så det kändes bra att läsa att jag inte var ensam...

Det är ju hyfsat längesedan jag var gravid sist... har ju två stora töser födda 2000 & 2007, så minnet hur graviditeten utvecklar sig är som bortblåst...

Jag har också fått tid för KUB-test, ska dit den 13/1. Det kändes helt självklart att göra med tanke på min ålder.

/Johanna

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

Tack för era svar!
    Har prövotid i 6 månader och den går ut i slutet på maj... så jag hoppas verkligen att det inte finns några kryphål...

Har mått så illa nu och i natt, mina två andra grav. kände jag inte av något illamående alls...

Tror jag går in i v. 12 i morgon... så nu borde det väl lägga sig tycker jag!

Ha en go dag i det blåsiga vädret!
    Skrattande

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

Malena C -Vi får hålla tummarna för Sveriges fantastiska sjukvård! Inte lätt och njuta av en graviditet om ens barn är sjukt, beklagar verkligen.

Har mått sjukt illa hela dagen i dag... hoppas verkligen snart att det vänder.
    Och sedan går jag och matdrömmer om allt möjligt gott... är det fler som har dille på mat?

På tal om byxor som börjar bli små...
    Är det någon som äter LCHF här inne?
    Har själv gått på det sedan 28 januari och har för avsikt att fortsätta, kanske inte lika strikt men ändå hålla nere kolhydraterna så mycket det går.
    Har totalt släppt på spärren helt nu mellan jul och nyår OCH magen svullnade upp som om jag vore i 8:e månaden Obestämd och ingenting syns i vanliga fall!!!

• Trolla75

Oj, förlåt jag missade att du bodde utomlands.

• Trolla75
    mousetrap skrev 2011-12-28 11:59:28 följande:
    Hej,
    Har precis fått bekräftat att vi väntar en liten (nummer 4, hjälp!) till 30 juli 2012.
    Fick se den lille krabaten sprattla och det lilla hjärtat slå.
    Nu är det liksom på riktigt! Wow...

Stor kram till er alla och grattis! 
    Grattis!!!
    Åh så spännande att få se & höra.
    Ska själv in på ett KUB-test den 13/1 och då hoppas jag att jag får se min för första gången... =)

Jag är beräknad till den 20 juli (min 3e).
  • Trolla75

Tror inte mitt humör har ändrats, men jag går runt och mår så illa hela tiden och är så himla trött! (Idag har jag legat o slappat hela dagen utan att behövt lyft ett finger) är ledig även i morgon, jätteskönt!

Den här graviditeten skiljer sig på alla sätt från mina två tidigare...

Inbillade mig att jag väntade en kille, har två flickor sedan innan...
    Men sedan fick jag höra av vänner att de mått illa när det väntade tjejer... så där rök min teori.

Varför mår man illa??? Jag kräks inte, men går runt och rapar och mår allmänt tjuvtjockt.

• Trolla75
    Vitsippa80 skrev 2011-12-27 20:58:33 följande:
    Jag har ätit LCHF i 1,5 år men ungefär i v 6 när illamåendet kom var jag tvungen att ge upp det. Helt plötsligt blev jag spyfärdig av tanken på grönsaker, blomkålsmos och annat jag brukade äta och blev istället fixerat sugen på potatis. Så jag släppte det men har gått upp snabbt i vikt och känner mig uppblåst och mår inget vidare. Tänker därför fasa mig tillbaka till LCHF nu när illamåendet börjat släppa. Men precis som du, inte superstrikt utan rotfrukter, mjölkprodukter, grlnsaker och kanske potatis då och då. Jag vet att jag mår bäst av det och BM sa att det är helt ok så länge jag inte är för strikt.
    Jag fick också positivt stöd från min BM, jag har läst väldigt mycket på kolhydrater i fokus och det känns tryggt att fortsätta.
    Jag riktigt längtar till efter nyår, då jag ska stiga på tåget igen! Den här uppblåsta, jobbiga mättnaden som blir efter all kolhydratkost äcklar mig... Men jag är knäpp, min hjärna (belöningssystemet) har bestämt att jag ska frossa nu i mellandagarna! Fast jag ångrar mig varje kväll när jag ska sova och magsäcken trycker upp under hakan...
    Åt potatis på julafton för första gången på nästan 1 år och det var inte vilken potatis som helst, utan det var någon dansk läckerhet, stekt i smör o socker. Jag åt 3 små och sedan kunde jag knappt sova den natten!
    Men annars har jag sluppit potatislängtan...
    Jag nöjer mig gott med en god köttbit och bea och kanske lite broccoli.
    Rysk yoghurt & gammeldags mjölk är något jag inte kan vara utan...

Konstigt, när jag tänker på mat glömmer jag av mitt illamående Tungan ute
  • Trolla75

Här i Trollhättan har det blåst full storm hela fm. men måste ut i ovädret om några timmar... Skulle vart ledig i dag, men blev inringd. Kanske lika bra det, så jag får något annat å tänka på. (ligger och tycker synd om mig själv för att jag mår som jag mår)

Känner hur det fladdrar till inne i magen emellanåt.
    Trodde att jag gått in i v. 12, det var appen i telefonen som sa det, men enligt FL är jag fortfarande i v. 11, så idag är det 10 fulla och 5 dagar gjorda... Gravid

Fira låter ju väldigt trevligt! Hade tänkt göra en pepparkakscheescake i kväll till nyår, men åkte som sagt på att jobba i kväll...
    Blev akut sugen på fruktsallad! Så det är väl bara att kliva upp och börja skära... Tungan ute

• Trolla75

Hej Jenny88 & grattis!!!

Jag dricker också citron & ingefärste, men det oroar inte nämnvärt, tror inte att det är så mycket ingefära i.

Men kan inte dricka något efter kl 17, för då får jag bo på toa hela natten... och jag älskar verkligen att dricka te på kvällstid!

• Trolla75

Är det en hemlig FB grupp? vill inte gå ut med min graviditet riktigt än, vill helst vänta till efter UL.
    Är det helt säkert att ingen ser vad jag skriver så vill jag gärna också gå med i FB-klubben.

Johanna Börjesson

Svar på tråden Juli bebis 2012