Vitsippa80 skrev 2011-12-27 20:58:33 följande:
Jag har ätit LCHF i 1,5 år men ungefär i v 6 när illamåendet kom var jag tvungen att ge upp det. Helt plötsligt blev jag spyfärdig av tanken på grönsaker, blomkålsmos och annat jag brukade äta och blev istället fixerat sugen på potatis. Så jag släppte det men har gått upp snabbt i vikt och känner mig uppblåst och mår inget vidare. Tänker därför fasa mig tillbaka till LCHF nu när illamåendet börjat släppa. Men precis som du, inte superstrikt utan rotfrukter, mjölkprodukter, grlnsaker och kanske potatis då och då. Jag vet att jag mår bäst av det och BM sa att det är helt ok så länge jag inte är för strikt.
Jag fick också positivt stöd från min BM, jag har läst väldigt mycket på kolhydrater i fokus och det känns tryggt att fortsätta.
Jag riktigt längtar till efter nyår, då jag ska stiga på tåget igen! Den här uppblåsta, jobbiga mättnaden som blir efter all kolhydratkost äcklar mig... Men jag är knäpp, min hjärna (belöningssystemet) har bestämt att jag ska frossa nu i mellandagarna! Fast jag ångrar mig varje kväll när jag ska sova och magsäcken trycker upp under hakan...
Åt potatis på julafton för första gången på nästan 1 år och det var inte vilken potatis som helst, utan det var någon dansk läckerhet, stekt i smör o socker. Jag åt 3 små och sedan kunde jag knappt sova den natten!
Men annars har jag sluppit potatislängtan...
Jag nöjer mig gott med en god köttbit och bea och kanske lite broccoli.
Rysk yoghurt & gammeldags mjölk är något jag inte kan vara utan...
Konstigt, när jag tänker på mat glömmer jag av mitt illamående