Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Vår har vaknat varannan timme inatt tror det är förkylningen som hon dragit på sig, mannen ligger däckad med halsont och feber med så vi får nog fira jul själva i år!

• millifjor

Haha frusandra, kände likadant när en kompis fick barn för en vecka sen! Men vet inte, gillade ju inte direkt att vara gravid
    När tänker ni andra börja försöka skaffa ett syskon? Eller är ni nöjda nu? Eller ni som har fler barn, när tyckte ni att det var bäst att skaffa en tvåa, eller en trea!?
    Vill gärna höra hur ni har tänkt och gjort, jag håller på o mjukar upp maken men Iofs så får vi ju bara hjälp med ett barn här i Sthlm län, så om inte ett mirakel sker så kanske vi får nöja oss med en

God jul allihopa!

• millifjor

Vi gjorde ju insemination, det fick man 3 försök och vi blev gravida på andra men tror man vara får hjälp med ett barn här, o andra sidan utnyttjade vi ju inte ivf så vet inte hur det fungerar då!? Vi testade ju insemination i väntan på ivf och då lyckades det trots att det bara är 10 procent som blir gravida på det sättet vi bor i Norrtälje.
    Pratade precis med maken om bebis o vi är nog lite sugna snart tror jag, eller om några månader vill nog få det överstökat, haha! Men om vi inte kan det så vet jag inte hur vi gör, det är ju så dyrt med ivf om vi inte får mer hjälp

• millifjor

Vår är också mer trött, och gnälligare än vanligt.

Idag ska jag in till Sthlm och mellandagsshoppa med min syster och en kompis, ska bli så kul! Mannen har ju legat sjuk i en vecka med influensan så jag har ju tagit allt här hemma så det ska bli najs att få vara lite själv

• millifjor

Idag blir Rakel 5 månader!
    Hon får ett helt grötmål till middag, och efteråt några teskedar fruktpure och katrinplommon. Vår Bvc sa att det bara är bra att ge frukt för då tas järnet i gröten upp lättare med c vitaminer i frukten
    Hon får även gröt på morgonen ibland, hon älskar det!
    Har börjat lite smått med mat också och det funkar bra det med

• millifjor

Nån som har nåt tips på nån hemsida eller så med barnmat? Alltså recept o idéer på puréer?
    Rimmade visst, hehe

Svar på tråden Juli bebis 2012