• SaJo81

Juli bebis 2012

HannaVirrpanna skrev 2012-08-21 09:30:46 följande:
    Sajo: köp klippkort på simhallen! Så kan ni åka och bada, eller en dag på djurpark, böcker, cd med barnlåtar osv. Nått av det kanske? det tar ju inte så stor plats :)

Det här är nog också vår sista bebis!
    Känns så tråkigt! Bara därför är jag redan bebissugen!
    bra idéer =)
    funderar på att börja samla astrid lindgrens-filmerna till dem!

jag blev bebissugen efter ett par dagar bara för att min man började snacka om hur tråkigt det är att man aldrig ska göra om det.....blääää!

• SaJo81

Våra killar har tre spänner med Duplo :P vi har önskat oss (killarna har) förvaringslådor att ha under sängen, sängkläder eftersom dom nyss börjat med normal storlek på täcke och kudde samt jeans! Sen kommer la dom få massa annat krimskrams med....

• SaJo81

Härligt millifjor :) exakt samma siffra som jag vägde när jag föddes!

• SaJo81

Underbar natt! Bastian vaknade kl 3 och åt oc vägrade somna om! Satt i soffan till 5.30 sen lyckades jag få honom att sova så jag somnade om, 6.30 kom hans ena bror in och började tjata om macka!

Fasen vad pigg jag är idag! N-O-T
    Tur att dom två stora ska till dagis så jag ka vila lite!

Idag blir förresten Bastian 1 månad

• SaJo81

Anjiali: har han somnat vid bröstet på natten så rapar jag honom inte för han somnar inte om! Annars så rapas han ju såklart :)

Skulle lämna grabbarna, handla och sen hem och vila, sitter nu på coops parkering och undrar om regnet kanske kan avta liiite innan vi går ut eftersom jag inte har nåt regnskydd med till lilleman...

• SaJo81
    Libe skrev 2012-08-22 10:03:11 följande:
    Har inte varit aktiv på skrivfronten alls, men läser varje dag. Har lite egna funderingar men ingen i "samma sits" att fråga. Vi fick en Mollie 26/7 allt gick väl bra för utom invärtes stygn, flertal och flertal yttre - hur många det nu är. :/ ni som sytt? Hur länge har no haft ont? Börjar undra om något är galet eftersom det fortf gör ont :/

Sen en bebis fråga, hon har inte bajsat på - är inne på fjärde dagen nu. Och jag tycker hon gnäller ner och mer över magen och bara pruttar och pruttar. Hon får moniform, men hur länge är egentligen vanligt att dom inte bajsar?
    jag fick min lille grabb den 22/7 och har fortfarande ont av stygnen, sydde också rätt många på utsidan då lillen kom med ena handen längs med huvudet och slet upp en blygdläpp. har tappat fem stygn och har fortfarande några kvar som känns väldigt väl.....

om man ammar har jag hört att det ska vara normalt att bajsa från flera gånger om dagen till en gång i veckan ungefär, att det inte är någon fara om det går ett tag...däremot om man äter ersättning ska ma helst bajsa varje dag för att inte få ont i magen =) 
  • SaJo81
    anjiali skrev 2012-08-22 09:49:30 följande:
    Sajo: stod inför samma dilemma idag på morgonen. Bebis i bilstol och spöregn. Hade inget paraply med mig. Hur gör man ???
    Med de andra barnen hade vi ingen bil då vi bodde i stan och åkte spårvagn. Lite dålig på det här med hur man gör med bilstol
    jag har så man kan sätta bilstolen i chassit så jag slängde över en filt över hela babyskyddet och sprang in =)

bor ni i gbg eller?  
  • SaJo81
    FruSandra skrev 2012-08-22 11:40:20 följande:
    Woohoo äntligen (hoppas jag!!) är mitt avslag borta :D de tog "bara" 7 veckor...
    Säkerligen kommer de väl med råge tillbaka bara för att ja skrev så nu...
    åååh! smått avundsjuk! räknar kallt med att det ska hålla i sig länge denna gången med, förra graviditeten hade jag avslag i TIO veckor...fy faaaa!n till råga på allt så tog det sen bara två veckor innan mensen kom tillbaka...tack för den änna!
    anjiali skrev 2012-08-22 14:02:58 följande:
    Sajo: bor inte i Gbg längre utan bor fem mil utanför på landet .

Har också hört att om man ammar så kan bebis inte bli förstoppad.
    Ersättning vet jag inget om.
    jaahaa, var det du som bodde i Bollebygd? är uppvuxen i Angered och bor numer i Kungsbacka men vi har lägenhet fortfarande så vi letar hus, så jävla dyrt i med hus i Kungsbacka så nu kollar vi typ hela Göteborg samt kranskommuner!

• SaJo81

Anjiali: asså ja pendlar mellan Kinna och Gbg? Men du jobbar inte i Gbg eller? Vi jobbar båda i Gbg och har på gränsen till för lång resväg med tanke på bensinkostnaderna som det är nu så vi kan egentligen inte flytta så långt ut :/

• SaJo81

Haha skriver från telefonen och kollade inte vad jag hade skrivit! Pendlar HAN mellan Kinna och Gbg skulle det stå! Vi bilpendlar från Kungsbacka varje dag, jag har 4,5mil till jobbet enkel väg och det e på gränsen till för långt ekonomiskt sett så vi e lite låsta med hur långt ut vi kan flytta! Hade önskat att vi jobbade i Kungsbacka istället så hade man kunnat flytta ut en bit bara...

Svar på tråden Juli bebis 2012