• SaJo81

Juli bebis 2012

Piggelin på kvällskvisten Hjärta det närmsta jag kommit ett foto på hans leende än så länge....bustrollet!

• SaJo81

vi använder libero då jag tycker båda denna gången och med mina andra grabbar att pampers läcker lättare, vet dock många med flickor som inte upplever det likadant, har alltid tänkt att det beror på om man har flicka eller pojk, sen tycker jag pampers blir så där äckligt geléiga nrä det e kiss i :P

• SaJo81

Samlade poäng till mina andra två fick en del grejer! Man lägger in koden på insidan "locket" på blöjpaketet på liberos hemsida, när man samlat en del poäng kan man välja saker i shoppen!

• SaJo81

Vår lille kille är vaken 4 timmar ena dagen och 6 timmar andra men typ aldrig längre än så! Han är 7 v på söndag

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-09-07 14:45:09 följande:
    Vilgot är 9 veckor och sover också massor! Är vi iväg med barnvagnen kan han sova en hel dag...
    Har har inte fått skorv än, bara lite ibland o då smörjer ja med barnolja på en gång...
    så kan Bastian göra med, han sover hela dagen när man är iväg och han får sova i vagnen, förra lördagen var vi på "tivoli" på dagis och då sov han konstant förut när jag väckte honom för att äta....ändå sov han som vanligt på natten sen, 

har fortfarande en son som bara äter en gång på natten och det är så skönt, det kan variera lit epå när på natten han äter beroende på när han äter sista kvällsmålet, tex igår åt han vid 23.00 och vaknade 5.30 i morse och ville ha mat sen somnade han om till 9 =)
    härom dagen åt han sista målet redan 21.30 och då vaknade han 4 och ville äta men somnade om efter igen =) mycket nöjd med min lilla gosse, förutom att han är sååå bortskämd med att bli buren runt och gosa hos mamma hela dagarna..... 
  • SaJo81

Vi var i Frankrike när tvillingarna var 8mån (korrigerat 6mån) men eftersom dom var så jäkla svåra med mat körde vi på ersättning bara i en vecka! Det var i alla fall superlätt att ha dom två med på "stadssemester" i den åldern, dom var supernöjda i vagnen typ hela dagarna och det var smidigt att bara ha en termos med varmvatten och en påse ersättning med sig,

Jag skulle säga att det bara är att ta med ett gäng burkar och välling så är det nog ganska enkelt!

• SaJo81

*suck* vilken natt :( våran lille kille som sovit så bra har i natt ätit 23.30, 02.00 och 05.00 sen väcktes vi alla av hans storebröder som kom upp vid 07.... Idag är jag trött :( hoppas det är någon tillväxtperiod bara, lilleman är 7 veckor idag!

• SaJo81

om en halvtimme är det dags för bvc-besök med lilleman (7veckor gammal) tror nog han gått över 5kg nu :P han vägde ju 4600 på 1månads kontrollen!

• SaJo81

Nu har vi vart på BVC, lilleman hade planat ut litegran men inte farligt, får se nästa vägning om två veckor så det inte planat ut mer bara...

ny vikt: 4900g
    ny längd: 57cm

vid 1 månad:
    4600g
    55cm

mammas stora grabb =) 

Svar på tråden Juli bebis 2012