• SaJo81

Juli bebis 2012

Smulan: ja min blygdläpp ser likadan ut som din låter det som, lilleman drog ju sönder den med handen när han kom ut :( och har också ett Jack längst ut, känns inte heller som att det läkt som det ska bakåt :S ska på onsdag till BM för extra kontroll för att jag klagade över stygnen så vi får se vad hon säger, lilleman är 5 v idag och har fortfarande inte tappat alla stygn, tycker det låter länge ändå....

• SaJo81
    Juli12 skrev 2012-08-27 11:07:43 följande:
    Hej mammor, jag har inte varit med i tråden innan men går det bra att jag hoppa in här nu? fick en pojke den 21/7 (3veckor innan beräknad fick jag sättas igång pga havandeskapsförgiftning :(
    hoppa in:) välkommen!

fick en pojk dagen efter dig....fast bf+3 
  • SaJo81

fick en drömnatt i natt igen =) mat vid 23 sen vaknade lilleman inte fören 5.30 =) herre gud vad skönt! hade glömt hur det känns att sova ordentligt....däckat av så hårt att jag inte ens märkt att en av mina andra gossar kommit och lagt sig, när jag vaknade för matningen låg han där och sov så sött=) haha!

sitter och kollar på förlossningskliniken medan lilleman sover och dom två stora är på dagis, vill verkligen föda barn igen! det var den häftigaste upplevelsen jag vart med om (men återställningstiden vil jag inte va med om)

tror jag ska ta och ringa kyrkan med och se om dom har tid för dop av lilleman i höst....hoppas spontant på den 17:e november men vi får se om det finns tid då!

• SaJo81

Gött att ta itu med saker :) dop bokat den 17:e november :) då var det bara fadder nr 2 som ska bestämmas (om vi ska ha någon mer) just nu är det iaf min svägerska som
    Blir gudmor (fadder)

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-08-27 18:17:54 följande:
    kniiiiip :d
    FÄRDIG! Kom faktiskt ihåg det i duschen nyss med....*bra jobbat*

det var tur att jag hade en så bra natt för nu har Bastian vart vaken näst intill HELA DAGEN! små powernaps till och från är allt...hoppas han vill sova hela natten nu...

Äntligen sista natten! min man jobbar 3-skift och går imon av tre nätters....då brukar det vara "långledigt" han jobbar inte fören på måndag nästa vecka igen....jäkla tur det med tanke på hur krävande det är för alla med dessa dagarna. 
    Han kör alltid tre dagar och tre nätter i rad, sen ledigt sen några kvällar sen börjar det om..... alla pass som infaller på helgen är 12timmars med så nu har han jobbar 19-07 två dar i rad och dagen innan det jobbade han 07-19! man är verkligen HELT själv med hem och barn dom dagarna och det är tufft som fasen....inte nog med det så ska han iväg på lördag hela dan och "leka" med sina kompisar.....paintball i Borås! *suck* 
  • SaJo81
    enilorac81 skrev 2012-08-27 22:16:36 följande:
    Knip-avklarat under toabesök i förmiddags...glömde bort att skriva det.

Städhjälp är lyx, men det är lyx vi känner att vi är värda, 750kr efter RUT, då kommer de varannan vecka och de städar i 3h. På så vis har jag och min sambo kvalitetstid tillsammans istället för att städa.
    750kr? lätt värt :) ska kolla hur det är här med sånt!

coop har dessutom kommit med sån där matkasse här hemma nu, funderar på at testa det med 
  • SaJo81

vi har gett minifom till lilleman innan VARJE mål, även på natten...glömmer vi en gång har han ont i magen hela dagen!

i natt sov lilleman från 23-6.30!!! rekord! inte konstigt egentligen eftersom han inte sov nåt knappt på hela dagen igår! 

• SaJo81

Anjiali: stackare :( vet hur det är när man inte får sova, inget fungerar som det ska....

• SaJo81

Vi ger runt 15 droppar innan varje måltid, men Bastian äter MAX 6 gånger per dygn, ibland bara fem gånger så det går alltid 3-4 timmar minst emellan. Vi använder semperdroppar också!

• SaJo81

Måste bara få dela med mig av en underbar bild min man tog på grabbarna härom dagen Hjärta

Svar på tråden Juli bebis 2012