• ToKar

Juli bebis 2012

Jag har också jobbiga förvärkar. Fick hemsk mensvärk i kombination med Sd igår. Tog två alvedon och la mig ner i en timme sen gick det över. Men det var nog självförvållat tyvärr. Tenta på morgonen, sen handlade jag och sedan gick jag och hämtade sonen på förskolan. För mycket aktivitet och jag har blivit ordinerad vila å ingen fysisk aktivitet. Det är lätt att vara efterklok :-/ Man tror att man klarar av mer men så slår det tillbaka på kvällen istället...  

• ToKar
    grahnkotten skrev 2012-05-08 11:34:34 följande:
    Vad är det för skillnad på förvärkar å sammandragningar? Jag har en konstant molande mensvärk när jag är igång och går.. Som oftast försvinner i vilande position! Och sedan något som liknas med att någon kramar något mellan underlivet å naveln..men jag har också förstått att de är helt naturligt och att man ska lyssna på
    Kroppen, men det är ibland enklare sagt än gjort! Ska på ny kontroll t bm imorgon, spännande å se ifall allt växer som det ska!

För mig är det så att Sd bara stramar åt hela magen. Magen blir alldeles hård och det händer ungefär var tionde minut (för mig)... Förvärkar gör ont på ett annat sätt. SD+ mensvärk som strålar mot ryggen. Då måste jag andas djupt och ligga ner +ta alvedon. För mig är det stor skillnad iaf men det är säkert individuellt. Det är nästan så att jag tror att förlossningen är på G. Men efter att ha tagit smärtstillande så gör det över efter ca 1 timme. Om det inte går över efter smärtstillande +bad/dusch eller vila så ska man ringa förlossningen.. Det är så dom har sagt till mig i alla fall
  • ToKar

Jag har för mig att nån födde runt vecka 25? Annars vet jag inte om det tittat ut nån bebis... Men det lär ju inte dröja länge innan det tittar ut fler!

Här skrivs det tenta och uppgifter för fullt (företagsekonomi). 3 veckor kvar innan skolan slutar och jag ser verkligen fram emot sommaren. Tiden har gått så fruktansvärt fort nu med andra barnet. 

Jag har drömt en massa underliga drömmar. Den 29e juni kommer jag få en dotter, enligt en dröm. Ett annat datum jag fått är den 16e (förmodligen juni för det var för tidigt plus att det var en liiiiiten flicka). MEN jag har även drömt om pojke så jag försöker att inte dra några slutsatser B-) Jag vet inte varför jag drömmer om att föda månaden innan men lite underligt är det ju... Jag har absolut ingen brådska att få ut bebis så det är inte nån typ av önsketänkande direkt Solig Jag har drömt om vattenavgång iaf. Så det ska bli spännande att se om det stämmer. Förra förlossningen började nämligen med vattenavgång. 

• ToKar
    Bragdoll skrev 2012-05-16 16:41:52 följande:
    Goddagens.
    När hade ni tänkt börja packa BB-väskorna?
    Jag försöker hitta anledningar till att packa den hela tiden, men det känns verkligen löjligt tidigt

Så när hade ni tänkt? 
    Jag har packat alla bebisgrejer, eftersom att de lika gärna kan ligga i skötväskan som i skåpet/garderoben. Jag har har även packat lite blöjor, bindor och smågrejer. Kläder till mig slänger man ju ner rätt snabbt. Om en månad ska jag packa ner nån t-shirt, byxor och underkläder. Sen vet jag inte vad jag ska ha med mer??? bröstvårtssalvan är ett måste för mig iaf ;) den ska jag införskaffa i helgen. Kanske inte behöver mer än så. Ska försöka åka hem några timmar efter förlossningen, så jag tänker inte planera för nån lång visit...
  • ToKar

När mitt vatten gick så åkte vi in efter en timme och då hade jag fullt upp med att torka undan vatten och få på mig kläder+binda utan att bli genomblöt igen. Så nån väska hade jag då inte tid att packa  

• ToKar
    anjiali skrev 2012-05-20 20:30:07 följande:
    Funderar på en sak. Skall till bm på tisdag. Tycket inte jag gått så många gånger, borde bli oftare nu eller ??? Är i vecka 33 på tisdag. Blodtryck tar hon alltid. Har inte lämnat urinprov sen inskrivning. Hb och socker har hon tagit men enbart gör jag mådde dåligt. Vad gör ni på era kontroller ??? Har förgiftning att dom alltid stack i fingret dom andra graviditetens :-/... Kanske har ändrat sig sen 06.

Jag går inte heller ofta. i v29, v32 å efter det blir det i v35.. Kommer nog fortsätta lika, alltså var tredje vecka, verkar det som. blir inte så många besök till alltså. Inga prover förutom blodtryck och SF-mått togs senast. Jag tror det beror på att andragångsföderska och att jag mår bra
  • ToKar
    vermilion skrev 2012-05-22 08:42:28 följande:
    Alla här är förstår klara med allt redan? Jag köpte vagn först igår jag.. Och sängen beställde jag i förrgår.
    Har ju inte fixat nåt alls. Tror stenhårt på att ingen tittar ut innan BF. Min första var 18 dagar sen, min andra sattes igång på BF. Hoppas jag har lite fel iaf för jag drunknar redan i svett här...
    Jag har egentligen inte så mkt att göra innan bebis tittar ut. Tvätta kläder och packa bb-väskan. Allt annat har vi redan. Vi tänker handla babykläder när bebisen tittar ut istället, om det är nåt som fattas... Då är det juli-rea!! Väldigt passande.

Skruva ihop spjälsängen gör vi nog efter att bebisen är född. Den användes inte speciellt mycket första året ändå.. så det är verkligen ingen brådska. MEN, jag har funderat på att införskaffa en bättre babyvakt, har en från IKEA men den tar liksom inte upp alla ljud. Men vi får se... Solig  

Jag har precis införskaffat blöjor, torra tvättlappar, salvor, nappar och smågrejer. Tycker det är skönt att ha hemma. Senast saknade jag bröstvårtssalvan men den ska med i bb-väskan denna gång!! jag klarar mig inte utan den B-)  
  • ToKar
    anjiali skrev 2012-05-29 08:15:11 följande:
    Ilningar. Jag önskar att jag hade mer. Då kanske min bebis också kan fixera sig och komma längre ner. Inget att hoppas på med nr tre kanske. Magen är högt upp som bara den. Tror även bebis snurrar runt fortfarande. Får inte ihop buffarna med kroppsdelar. Dom byter plats och karaktär fortfarande.

Ja, man märker verkligen skillnad om man jämför med första graviditeten... Jag känner att den här bebisen har mer plats än förra. Sonen var ruckbar i typ vecka 30 förra graviditeten och låg långt ner. Men nu är det inte alls likadant. Tror till och med att h*n snurrar runt fortfarande. Fast iofs är det skönt att inte ha en "kokosnöt" mellan benen x-antal veckor innan födseln. Nackdelen är väl just andningen! men min mage hänger mycket mer den här graviditeten!

Jag har inte varit till bm på en månad. Hon ställde in förra veckan för att hon var sjuk och skulle ringa den här veckan. Känns ju väldigt seriöst det här

Sitter här med en massa förvärkar så nu får jag nog ta till alvedon igen... 

• ToKar
    FruSandra skrev 2012-06-02 16:42:35 följande:
    Goboken e super :) ja har redan börjat fylla i den där om mej själv.. Blev sjukt besviken på kronans droghandels babybox, man måste ha med mera kort för att få den.. Dåligt!

Jag hämtade den boxen idag faktiskt. Det var en mama-tidning, en napp å ett mini-set med barnolja, hudkräm å "badleksak".. Kartongen var typ tom när man öppnade den.. Trodde det skulle vara mer hygienprylar i. enligt vad andra berättat. Men innehållet kan ju variera mkt.. Har shoppat hela dagen och nu är magen stenhård +mensvärk from hell. Blir två alvedon och vila en stund... köpte hallonbladste idag och ska dricka en kopp om dagen till att börja med
  • ToKar
    chess07 skrev 2012-06-02 16:48:31 följande:
    Jag har också fått Goboken men "boken om mig" fick jag inte...! Gråt inte över kronans babybox för jag fick den igår och det var inte mycket att ha, en napp, en Mama tidning, och två små flaskor med kräm och olja. Inget mer!

Ahaa. så du fick precis lika alltså trodde jag hade fått en ovanligt tom box
Svar på tråden Juli bebis 2012