vermilion skrev 2012-05-22 08:42:28 följande:
Alla här är förstår klara med allt redan? Jag köpte vagn först igår jag.. Och sängen beställde jag i förrgår.
Har ju inte fixat nåt alls. Tror stenhårt på att ingen tittar ut innan BF. Min första var 18 dagar sen, min andra sattes igång på BF. Hoppas jag har lite fel iaf för jag drunknar redan i svett här...
Jag har egentligen inte så mkt att göra innan bebis tittar ut. Tvätta kläder och packa bb-väskan. Allt annat har vi redan. Vi tänker handla babykläder när bebisen tittar ut istället, om det är nåt som fattas... Då är det juli-rea!! Väldigt passande.
Skruva ihop spjälsängen gör vi nog efter att bebisen är född. Den användes inte speciellt mycket första året ändå.. så det är verkligen ingen brådska. MEN, jag har funderat på att införskaffa en bättre babyvakt, har en från IKEA men den tar liksom inte upp alla ljud. Men vi får se...
Jag har precis införskaffat blöjor, torra tvättlappar, salvor, nappar och smågrejer. Tycker det är skönt att ha hemma. Senast saknade jag bröstvårtssalvan men den ska med i bb-väskan denna gång!! jag klarar mig inte utan den B-)