• ToKar

Juli bebis 2012

Instämmer med er, FruSandra och Millifjor. Jag får verkligen stöd och blir nästintill bortskämd ibland. Det underlättar verkligen såhär mot slutet. Mår kanon mentalt och känner lycka och glädje inför allt vi kommer vara med om snart... jag hoppas att ni andra som har det svårt kan prata igenom allt med era män och lösa alla konflikter/missförstånd etc. Nu är det inte långt kvar tills alla bebisar kommer

• ToKar

Ålder: 24
    Tillsammans med pappan till barnet?  Vi har varit gifta i 4 år. (Tillsammans i 5,5 år)
    Jobbar med/ pluggar till: Undersköterska i grunden. Pluggar till personalvetare.
    Bor: Utanför Gävle i villa på landet. Relativt nyinflyttade. Bott i sthlm i några år.  
    Barn sedan tidigare: vi har en son på 3 år :)
    Drömmer om:  stor familj, ett spännande yrke (gärna egen företagare)
    Intressen: Familjen :), Inreda & renovera, pyssla, laga mat, baka, skriva, djur (vi har en hund och två katter), naturen, segla, resa, plugga. Allt mellan himmel och jord egentligen, tycker det mesta är spännande :)

• ToKar

Nån färdknäpp blir det inte förrän jag har passerat 37+0 (v 35+1 idag), eftersom jag vet att tappen är mogen. Men sen ska vi testa. Om det ska fungera när man är mogen så borde ju våran bebis titta ut tidigare? rent teoretiskt! haha :) Vill bara pyssla om bebisen nu... <3

• ToKar

En liten: Lycka till :)

Vad kul att det börjar hända lite här inne. Det börjar bli dags för alla som ska ha i början av juli :)

Jag har sendrag i ljumskarna, underligt. Jag kommer inte alls ihåg att jag hade det förra graviditeten... Ont gör det i alla fall. Kanske är fler som känt av det?

Skönt med midsommar snart så att tiden rullar på! Vill gärna att det blir juli nu så att det är "rätt" månad iaf ;) Juni är liksom uteslutet för mig eftersom jag har bf den 22:a. Då blir det prematur och det vill jag ju helst inte... Men en del junibebisar lär det ju bli här inne, kul kanske lite augustibebisar också ;) Spännande!

• ToKar
    mommytobe again skrev 2012-06-20 20:11:43 följande:
    hur gör ni andra med en nykter chafför på midsommar?ska gubben er va nykter??

Här blir det nyktert. Det är ca 9mil till sjukhuset och jag skulle aldrig kunna köra om jag får värkar... hörde förresten om en bekants vän vars man hade druckit 6v innan förlossningen. Bebisen bestämde sig för att titta ut den natten och pappan fick inte ens vara med på förlossninhen för att han var så påverkad. Han fick sova ruset av sig ;) fast min man dricker aldrig mer än en öl så för honom spelar det ingen roll alls
  • ToKar
    millifjor skrev 2012-06-22 07:45:32 följande:
    men min BM säger att jag ska ta två, jag äter två varje dag...konstigt att de säger olika, vem ska man då tro på?

Det gjorde jag med förra grav. då en inte räckte. Då ökade värdet väsentligt så jag tror på att det funkar iaf
  • ToKar

Grattis till bebisarna!! :)

Min mage har sjunkit rejält, känns som att huvudet kommer sticka ut där nere snart... nu förstår jag varför jag haft sån mensvärk+ont i ligamenten och känt tryck neråt vid varje förvärk.. Riktigt skönt att kunna andas. (v 36+0 idag).. Känner mig mer redo att föda nu än vad jag gjorde för några dagar sen. Drömmer om förlossning etc. Känns skönt att vara lite förberedd iaf.

Kul att det kommer fler och fler bebisar. Nu kommer det nog bara att eskalera.. Snart är det ju juli!! :)  

• ToKar

Jag var så rastlös och åkte hem efter en dag. De sa att förstföderskor "ska" stanna i två dagar.. allt funkade jättebra och jag gillar inte att vara borta. Speciellt inte på sjukhus. Den här gången vill jag inte ens sova över. Har förresten en mamma som är en fantastisk bm så jag har fått alla råd från henne. Så det kändes ju lite extra tryggt på så sätt att åka hem.. Jag blev förvånad efter förlossningen för jag trodde att jag skulle vara trött och asocial. För mig var det tvärsom. Ville prata med alla och hitta på saker direkt, var jättespeedad... Alla fick säga åt mig att vila och ta det lite lugnt! Det blir oftast inte som man tänkt sig.. Det rådet vill jag ge alla förstföderskor jag trodde att allt skulle vara mycket svårare, allt ifrån förlossning, amning och tiden hemma. Jag var nog skrämd av alla skräckhistorier innan!

• ToKar
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-28 20:17:10 följande:
    Är det nån mer än jag som får sendrag i ljumskarna?

Jaaag. Det strålar ner i benen. Inte alls skönt.. Beror nog på det ökade trycket där nere
Svar på tråden Juli bebis 2012