Juli bebis 2012
Hej, jag fick också resultatet direkt. 1/20 000 man får resultatet direkt ifall man gjort blodprovet innan själva ultraljudet. Verkar som vissa gör blodprov efter och då får man visst vänta på resultatet.
Hej, jag fick också resultatet direkt. 1/20 000 man får resultatet direkt ifall man gjort blodprovet innan själva ultraljudet. Verkar som vissa gör blodprov efter och då får man visst vänta på resultatet.
Jag har inte vägt mig sen jag var hos barnmorskan i december. Eftersom ultraljud och besök hos min BM är på två olika adresser väntar jag tills mitt BM besök 23:e februari. Den 8:e är det äntligen dags för RUL. Senast jag såg den lille var i vecka 12+6 så ska bli härligt att få se den igen om 2 veckor.
Jag har inte varit sugen på surt eller så.
God morgon! Idag välkomnar jag vecka 17 (16+0)
Funderar också på Emmaljunga eller Kronan, duovagn på båda. Köper vi Kronan blir det en ny, men köper vi Emmaljuna får det bli en begagnad, men har faktiskt inte riktigt hittat någon fin på Blocket som jag skulle vilja ha. .. tänker att det blir mer fokus på sånt efter 8e februari (dvs RUL)
Hej owner, hela släkten vet om att jag är gravid sen i julas. Även på min sambos sida vet man om läget. Det känns toppen bra. Nu är man ju faktiskt ganska nära halva tiden! Det känns toppen.
Jag småtittar på blocket angående barnvagnar, men vill vänta att göra några stora inköp tills RUL är över.
Hej! Idag välkomnar jag vecka 18 (17+0) och på onsdag nästa vecka är det äntligen dags för RUL!
Maho81 - har du kollat dina blodvärden/järnvärden? Kan ju vara så att dem är låga så du behöver börja med järntabletter.
Jag blir svag i bollen iland också, då sätter jag mig ned och vilar. Men jag har ju ett "kontorsjobb" så sitter ju ned mestadels. Det är på bussen eller t-banan som jag kan få blodtrycksfall, då hoppas jag på att en vänlig själ ger bort sin sittplats till mig
Hur många gånger till efter RUL får man göra ultraljud? Någon som har koll?