Juli bebis 2012
Har några namnförslag jag med på bebisen. Vi vet ju inte vad det blir, men tyckte oss se en snopp, så killnamn gillar vi Leon eller Lukas. Gillar Marcel också, men min sambo är inte så förtjust i det. . .
Så där, då är vagn inhandlat, blev efter mycket velande en Emmaljunga Ozone. Var ju sugen på en Teutonia men visade sig att den var mkt tyngre och kostade mer
Hämtar vagnen första veckan i juni!
Sajo81, vi köpte liggdel/sittdel.
När man köper vagnen så ingår ju sittdelen, sen hade de specialpris så halva priset för liggdelen, gick på 7400kr på sveavägen 138, barnbutiken. Sen valde vi till skötväska och parasoll/paraply (vet inte vad det kallas) men vet inte vad dem sakerna kostade, blir en spännande överraskning. Vi valde färgen black/red, vilket är svart vagn m lite röda sömmar
Sajo81, min kompis köpte just en bugaboo donkey, dyr men verkar ju supersmart om man väntar tvillingar!
Tiden tickar ned för oss alla nu. Från och med denna vecka ska jag träffa min BM varannan vecka, sedan är det snart dags för föräldrarutbildning för min del. Så nu börjar det bli verkligt!
Ha en härlig fredagseftermiddag allihopa!
Det här med att sova en hel natt har jag glömt hur det var. Kanske lika bra att kroppen vänjer sig...
Angående vikt så väger jag mig bara när jag är hos min barnmorska, sen inskrivning har jag gått upp 10kg och är idag i vecka 31 (30+0)...blir "spännande" att se hur mycket till man går upp de sista veckorna.
Eken, menar du "förberedelsekrämen"? Om ja så är det wendela förberedelsekräm, som man smörjer in för att mjuka upp mellan benen för att undvika att spricka... Kan enligt förpackningen börja användas efter vecka 34
Trolla75, hoppas du kan sova något i natt och som sagt var, hellre åka in en gång för mycket...
Hoppas allt går bra!!