Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

SessanM skrev 2013-03-15 09:26:01 följande:
    Nu är jag riktigt trött på denna jäkla foglossning. Är det någon mer som hade problem med detta som fortfarande har det? Har ni fått någon hjälp och i så fall vad?

Åh, fortfarande? Stackars. Någon hade en länk till övningar som man börjar med för att få ihop magmusklerna, de såg ut att vara bra för fogarna också. Knipövningar + spänna inre/nedre magmusklerna är bra. Trycka ihop knäna mot en kudde när du spänner inre/nedre magmusklerna är också bra. Stå på knän/händer + knip + ut med ben/motsatt arm.
  • Tekla78

Testa typ 10 min om dagen varje dag i en vecka och se om det blir skillnad. Annars gå till en sjukgymnast som kan guida dig till bra övningar. Och tänk på att lyfta rätt och spänna bäckenbotten och mage när du bär. Ska se om jag kan hitta länken.

• Tekla78

Sökte på "delade magmuskler" och fick upp hennes video som är bra men lite... hmm... töntig som det ofta blir när man gör hemmavideos. Anna heter hon.

• Tekla78

Hade också magsjuka natten till tisdag Det var sådär kul eftersom jag skulle ha tagit ungarna och åkt och hälsat på mina kompisar i Örebro. Kanske kan jag ta det nästa vecka, men den ena tjejen är gravid och bor på Irland och den andra bor på västkusten och de var "hemma" samtidigt just bara den dagen.

Jag är väl inte världsabäst på att leka på golvet egentligen... Men Emil är så klängig att jag ofta sätter mig på golvet istället för att bära omkring på honom. Det resulterar ändå väldigt ofta i att han klänger på mig och vill både klättra på mig och leka på golvet samtidigt. Och när lille killen klättrar så vill store killen göra det också... Så egentligen brukar jag nog mest bära omkring på honom i sele. Har köpt en ny nu. Ergo Baby heter den och är världsabra jämfört med BabyBjörnen. Bärsjalen hade han blivit för tung för egentligen och BB:n tyckte jag aldrig riktigt om. Denna har avbärarbälte och man kan bära på mage, rygg och höft. Perfekt för klängiga bebisar!

Emil kryper för fullt nu! Han hade först klassisk krypstil, men har utvecklat någon sorts teknik nu där han liksom går med vänsterbenet och kryper med höger, haha!

Sömnen har blivit sämre här också. Emil vaknar ofta någon till några gånger och behöver nappen. Runt 4-5-tiden är hans normala tid att gå upp. Vi håller på att bli galna på att pussla med sömnen. Idag testade vi att mannen gick upp först och kom och väckte mig vid 6. Det funkade jättebra, så vi ska testa det ett några dagar nu.

• Tekla78

Jag har som mellanblödningar ca 1ggr/månad som nog representerar mensen. Har stoppat in hormonspiral och den funkar fint. Blev ju rädd att den börjat vandra ett tag, men allt såg fint ut och mag-molet jag hade var bara känningar av ägglossning.

• Tekla78
    nilepile89 skrev 2013-03-28 19:55:16 följande:
    Okej tack, kanske är vanligt att den inte vill bete sig som vanligt då. Hade ju önskat att den ville komma vill ju försöka skaffa syskon nuuuuuu. ,

Usch krya på er låter verkligen inget vidare med magsjuka
    Det kan ju funka även innan mensen kommer. En läkare sa till mig att det räcker med att man har sex ungefär var 3:e dag om man vill bli gravid. Fast det förstås, inte alltid lätt att få till varken tillfälle eller lust...
  • Tekla78

Millifjor, nä det är klart... finns ju inga universallösningar på hur man blir gravid tyvärr. Jag menade generellt sett. Skönt att det funkade för er till slut. Det räckte med ett år för mig för att bli frustrerad över att det "aldrig" blev något innan första barnet blev till.

Jag har min bror och hans 7-åring på besök. Trevligt, men kusinerna (min 4-åring & 7-åringen) är rätt mycket i luven på varandra. Fast det förstås, de leker en del också. Svårt när man har olika regler. 7-åringen spelar en del spel där de slåss och så och det får ju inte min såklart så han tittar med stora ögon.

Lilleman är klängig, klängig, klängig när jag är i närheten. Så fort han är själv med pappa så funkar allt hur fint som helst, men jag måste alltid gå omkring och bära på honom när han är med mig :(

• Tekla78

Tibell, Emil kräks fortfarande lite. Speciellt efter ersättning och välling. Frågade på BVC hur länge de kan hålla på och hon sa att barnen tenderar att kräkas mindre ju mer upprätta de blir. Tycker det verkar stämma bra då kräkningarna minskat sedan Emil blivit säkrare på att gå utefter möbler.

Bragdoll, Emils första tand tittade fram i onsdags och han blir 9mån på tisdag.

Vågar inte säga något om våra nätter mer än att det blivit bättre de senaste dagarna. Hoppas, hoppas det håller i sig för jag VILL inte starta dagen mellanan 04-05 varje dag...

Svar på tråden Juli bebis 2012