Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

grahnkotten skrev 2012-06-19 15:15:00 följande:
    Fick en lista med mig hem från barnmorskan på saker som vi ska ha med oss till BB. Där står det hjämmössa, har inte hittat några i butiker, tyvärr.. Men hittade en idag på lindex webshop. Men är det det någon som har koll på huvudstorlek? Man ska välja storlek och jag har ingen aning om vad som är lagom.. Någon där ut med erfarenhet? 
    Storleken på hjälmmössorna varierar ju på huvudets omfång...
    Men inne på PO.P s hemsida är mista stl 40/42 och om jag inte minns helt fel så är det 0-2 månader...
    nästa stl blir 44-46, 2-4 månader...

www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504596

Älskar deras hjälmmössor, de är så söta!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    grahnkotten skrev 2012-06-19 21:09:54 följande:
    Tack för tipsen! Då ska jag kika på polarn o pryret.. det tråkiga är att dem är könsbestämda och vi vet inte vad det blir! Men men, iofs kan väl en kille ha röd mössa och tvärtom! =) 

Ang Hallonbladste så sägs det att avslaget blir mindre och det blir det iom att livmodern drar ihop sig snabbare(jobbar bättre), vad jag har förstått! Men kan ha fel.. Tänker mig att såret efter moderkakan som finns inne i livmoderna blöder och om livmoderna blir mindre snabbare, kommer också mindre blod..?! (egen teori, så ta det inte seriöst) 
    Dom finns även i vitt, men själv har jag röda efter flickorna och lillebror får finna sig i rött...
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-06-19 22:46:54 följande:
    Ja vet inte hur o vad ja ska göra.. Jag har onda sammandragningar som sticker till som mensvörk plus konstant stenhård mage.. Mår dessutom illa :S
    Vill inte oroa mannen..
    Får ta 2 Alvedon o gå o lägga mej o se om de går över...
    Usch ja blir så orolig att ja inte ska veta när de är dax.. Alla säger bara att "Du vet när de är dax". Men de är väl ingen som vet min smärttröskel.. Allas e ju olika :S
    Går det inte över efter två Alvedon och vila borde du ringa in och kanske göra ett besök...

Det som alla säger att man vet när det börjar, värkarna blir kraftigare och regelbundna, ta tid! De brukar inte avta om det är riktiga värkar...
    Men ring till förlossningen om du känner dig orolig!

Är det förvärkar, ta en dusch och spola magen, ger det med sig är det förvärkar, som du sa 2 Alvedon o vila, ger det med sig så är det förvärkar...
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-06-20 13:50:00 följande:
    Ehhh ok antingen så kissade jag just på mig i sängen eller så läcker det vatten (men det är inte färgat...).... jag som precis lagt mig för att vila. Jag har slipat hela bordsskivan på trädgårdsmöbeln nu på morgonen men jag är inte klar!
    Jag har dessutom inte sytt in knappar i koftan till bebisen och så måste jag packa om väskan innan vi åker in! Jag har en massa saker som inte är klara. 

Nu får jag kliva upp ur sängen och packa om väskan på en gång! Håll tummarna att det inte är vatten för jag vill vara mamma ledig i minst en dag innan lillan kommer....

Mitt vatten har vart klart, men något ljus ljusrosa...
    Du får lukta på det, det sägs att fostervatten ska lukta hav?

Kiss luktar ju som sagt kiss... ;)
  • Trolla75

Har köpt en del Villervalla på Tradera... synd bara att de mister sin färg så fort...

Men jag gillar absolut färgerna!

Ni som är sugna så börjar deras sommarREA i webbutiken nu kl 12.00
    www.villervalla.se/

• Trolla75
    AAEV skrev 2012-06-21 11:36:41 följande:
    Jag har faktiskt aldrig varit med om att de mister sin färg... Du har inte "fel" tvättmedel? 
    Det är vissa av kläderna jag köpt från Tradera som vart tvättblekta...
  • Trolla75
    Nu i morgon gör jag min näst sista helg, gör ett extra långpass fre-lör, ledig hela veckan och gör mitt sista dygn nästa fre-lördag, sedan börjar äntligen min semester!!!
    Och då ska det hinkas hallonbladte & Grape tonic, det ska rullas bröstvårtor, gå snabba långpromenader, kanske kan förhandla till mig en färdknäpp Skäms... Allt för att vräka lillebror...

Min yngsta säger att han måste städa efter sig innan han kommer ut, det är därför det tar sådan tid!
    Hon är ju för söt!

{#emotions_dlg.flower} Jag önskar er alla en supertrevlig midsommar i morgon! {#emotions_dlg.flower}
  • Trolla75
    momster skrev 2012-06-21 18:32:23 följande:
    Jo ska göra det. Läkaren drog lite i tappen och sa att de kunde hjälpa till lite oxå så bara hoppas det hjälpte. Hade en helt otroligt trevlig läkare som verkligen förstod att jag ville ha ut han så fort som möjligt.
    Önskar dig lycka till att det sätter igång nu snart för dig...
    Vill gärna bli redo jag med...
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-06-21 21:12:24 följande:
    Rullas bröstvårtor? Förvånad
    Ja, det var någon här i tråden som skrev att det skulle stimulera och ev. sätta igång... tänker testa allt! Flört
  • Trolla75
    Charlottetott skrev 2012-06-21 21:25:07 följande:
    hallonblads te är ju för att stärka livmodern men basillika te kan tydligen sätta igång förlossningen----
    Jag har druckit hallonbladste med båda töserna och om det är det som gjort att jag haft lätta förlossningar så vill jag gärna stärka även denna gång...

Jag har druckit teet i lite över två veckor och nu och tror det gör gott!

Basilikate har jag inte hört någonting om, det ska jag kolla upp, tack för tipset!
Svar på tråden Juli bebis 2012