Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Tekla78 skrev 2012-06-21 22:06:15 följande:
    Tips till hallonbladstedrickare: Jag tyckte det var för varmt att dricka te nu när det är över 20grader ute, så jag gjorde iste. Ca 1liter på en gång och tillsatte socker och in i kylen i kanna, så läskande! Det borde väl inte ta bort effekten, eller?
    Jag har i en himla massa mjölk i mitt te, så det brukar typ vara fesljummet när jag dricker det...
    Men iste lät gott, nu har jag plockat egna hallonblad som ligger på tork...

Får se hur det smakar? tycker ju inte det är gott precis...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-06-21 22:25:47 följande:
    se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/pl.../ Var tvungen att googla på sätta igång förlossning och hittade denna informativa sida. Ganska bra faktiskt :) tyckte tipset att sätta på sig finaste trosorna för garanterad vattenavgång var bra, haha! Min BM sa att man ska "vila" in en förlossning, dvs sätt inte igång att storstäda + promenera så att du är utpumpad när det sätter igång.
    Jag har vilat mycket inför mina förra... men just dagen innan bägge har jag blivit utlurad på långpromenad, så jag vill gärna tro att det har ett samband!
    Annars ligger jag vågrätt så mycket jag kan...
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-06-21 22:31:14 följande:
    Vårt nya fina vrålåk=)
    Jag är såååå nöjd, fasen vad gott om plats det blir för oss i den!

Gôtt med en redig bil! Skrattande
  • Trolla75

På söndag ska jag testa å göra iste på mina egenplockade hallonblad och jag ska köpa hem några fina ananaser... men som sagt, har ett sista jobbpass även nästa helg... sedan är det fritt fram ...

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-06-21 22:32:25 följande:
    Oron över att det var lugnt i magen har lugnat sig. Under bilfärden för att lämna av barnens kusin satte bebisen igång å böka. Borde ha sjunkit ner lite för det ilar lite när hen bökar på. Snart är midsommar över och då blir det äntligen vila . Vilket tempo det varit den senaste tiden. Å nätterna är hemska. Svettas kopiösa mängder och vaknar stup i kvarten.

Så jag hakar på med projekt vräkning !!! Rulla rulla bröstvårtor, promenader, färdknäppar osv... Skippar hallonen dock.

Sitter för tillfället å tittar på en unge i minuten. Vet inte om det är bra eller dåligt. Skräck blandad känsla :-/. Inser att jag faktiskt är dåligt mentalt förberedd på att föda denna gången. Har inte riktigt fattat att det är på riktigt på nått konstigt vis.

Å glad midsommar på er alla .
    Vart går en unge i minuten?
    Älskar å titta på sånt nu... Obestämd
  • Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-21 22:38:04 följande:
    Är det bara jag som önskar att bebis stannar åtminstone till BF?
    Hur som helst, om någon av er blir tipsade om att använda er av ricinolja för att sätta igång, så prova inte det!!! Det gjorde jag när det begav sig sist o rally-baja när man är höggravid o har ont typ överallt är INTE att rekommendera!! :-S
    Nä, det låter väl inte så trevligt...
    Fick hemköpt Recinolja när magen protesterade mot järntabletterna... men fick i o för sig aldrig någon racerbaj...

Men sedan kom jag på att om jag tog två järn åt gången så skötte sig magen fint...
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-06-21 22:45:32 följande:
    Nu vet jag inte hur mkt järn du äter, men kroppen klarar inte hur mkt järn som helst samtidigt. Det kvittar liksom...den klarar inte av att ta upp det.
    Jag äter 2 tabletter varannan dag, Niferex

Hellre två tabletteter åt gången än en mage som kraschar...
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-06-21 22:54:07 följande:
    Jag överlevde Maxi : ) Nu är det sängläge som gäller! Glad Midsommar om jag har usel täckning imorgon : )
    Det var säkert lite lugnare nu på kvällen va?

Var på min Maxi vid 14 och folk var helt hysteriska!!!
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-06-21 23:13:25 följande:
    Jaha, nu gick proppen min. Förra gången gick den 19:00 och vattnet gick 00:10 och hon var ute 04:30... Men den här gng är allt annorlunda så det händer nog inget mer nu. :-/
    Gud va spännande!!! håller tummarna nu...
  • Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-06-22 20:59:56 följande:
    Jag tror absolut på långpromenad och ska ta en prommis varje dag så långt jag orkar. Det jag menar är att man kanske inte ska ta en 2h-promenad, storstäda, tvätta fönster, klippa gräsmattan etc på en gång eftersom man även måste samla energi inför förlossningen. Förra förlossningen startade oväntat efter simning, bastubad och långpromenad! Borde inte ha blivit förvånad 1v innan BF, men jag tänkte att alla förstföderskor går över tiden Han var beräknad till 30/12 så det var önsketänk såklart, men så kom han alltså på självaste julafton! Provade du isteet? Vad tyckte du i så fall?
    Som förstföderska fick jag min Wilma 4v förtidigt alltså v. 36+2...
    Och det går jag in i i övermorgon... Flört 36+0 idag

Önskar så att han vill komma ut nu, har så j**kla ont mellan benen!!! att jag är gråtfärdig, har jobbat mitt dygn och vart igång mycket och det fick jag lida av i natt... aj aj aj

Men nu är jag ledig till nästa fre då jag ska göra mitt sista dygn... Sen är det SEMESTER!!!
Svar på tråden Juli bebis 2012