Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

vermilion skrev 2012-05-14 11:12:08 följande:
    Men guuud. Var på TUL idag, vecka 30+0. Och dom hittade en snopp på flickan i magen. Överraskning!
    Nu sitter man med två påsar flickkläder.
    Opps, så det kan gå, men stort grattis till pojken!!!

Lika förvånad blev nog jag, trodde till tusen att jag väntade en tjej, men nu har jag vant mig vid tanken och tycker att det ska bli fantastiskt roligt med en liten lillebror.
    Så nu säljer jag av ALLA flickkläder för att göra plats för mina Traderafynd (pojkkläder).

Så hur jag skulle reagera om det kom ut en tjej det vet jag inte? Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-14 13:10:36 följande:
    Åh va kul!! Alltid roligt när man kan göra lite vinst på gamlaa grejer man ändå inte behöver Glad Det är roligt att gå och titta på vad dom andra har att erbjuda oxå. Det värsta är att jag har så svårt för att inte handla när jag är på såna grejer. Hittar alltid nåt som kan vara "bra att ha" Flört

Ja, det är skit bra att vi är så pass aktiva båda två i denna tråd att vi kan "påminna" varandra om vilken dag vi ligger på.

Aj fasiken, ramla på svanskotan är ingen höjdare. Och blygdbenet, känns det som om det liksom "ilar" där ibland som det kan göra i tänderna (konstig liknelse kanske Glad) Eller hugger de mera?  Jag kan känna att det ilar emellanåt, ont som f*n gör det.

Men mina "största" problem nu är min högra skinka och den förbannade nästäppan.
    Köpte en vätskedrivande kräm nu när vi var p SPA i helgen. Jag har smörjt mina vader/fötter och händer med den, det hjälper faktiskt!! SÅ skönt. Fingrarna känns inte alls lika stela efter ett tag när man smörjt in dom. 
    Nä ilar gör det inte, då är det nog bebisen som fixerar sig...

Nä det hugger nog mer och gör ont när jag går...

Högra skinkan, när jag tänker efter så har jag också ont där ibland...
    Det är när ischiasnerven kommer i kläm.

Jag har inga krämer mot vätskedrivande men jag bor i mina stödstrumpor...

Men gôtt att det fungerar!
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-05-14 13:19:58 följande:
    Stod på min app att jag också har 67 dagar kvar :s har för mig att vi inte har samma dag som bf, när har ni? Jag har 19:e
    Dagen efter dig, den 20e juli...
  • Trolla75

Nu har jag vart ledig sedan torsdags morse, har fått mycket gjort men än har jag massor kvar...
    Måste ner i källaren och styra upp, sortera och slänga...
    Det ska ju byggas två rum där nere, men att allt ska ta sån tid!? Ghhaaa...

• Trolla75
    FruSandra skrev 2012-05-15 19:00:09 följande:
    Snoffsan08
    Vaa?? Har hallonmusen83 fått sina twins? De har ja helt missat! Vad roligt hoppas som alla mår bra..
    Hur visste du de?
    Hallonmusen fick två små fina tjejer Molly & Hanna i v26+5 i dag är dom precis 2 veckor gamla och allt ser bra ut.

Hon uppdaterar med info i en annan tråd där jag hänger ...
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-15 20:27:12 följande:
    Tack snälla!! Detsamma förresten Flört
    Kirurgen ringde för nån timme sedan. Han blev lika chockad som jag. Han trodde iaf inte att det skulle gå, men han sa att när det börjar närma sig så skulle jag försöka pumpa ut mjölk och se om det kommer nåt då. Känns konstigt när jag egentligen hade bestämt mig för att inte amma öht.

Är det den där tråden om att ni ville hålla er hemliga i början? Jag gick in på hennes profil sida och kollade, då jag tyckte det var länge sedan man "såg" "hörde" nåt av henne.
    Kul att  dom verkar må bra och så iaf.
    Ja det stämmer och vissa är fortfarande hemliga, hon uppdaterar med info och bilder lite emellanåt, kul å följa...
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-16 17:55:46 följande:
    Oj, svår fråga.
    Jag tänkte ta med mig den två veckor innan då jag ska på igångsättnings samtal iaf. En kompis till mig blev nämligen erbjuden igångsättning samma dag hon var på samtalet, men hade inte med sig några grejer, så hon fick komma dit igen först två dagar senare. 
    Börjar väl om en månad då kanske.
    Men som ToKar skrev: Grejerna kan ju lika gärna ligga i en väska som i byrån.

Vad bra, ja att vi ska uppdatera varandra alltså Flört Det andra tycker jag bara är jobbigt.
    Vadå igångsättning? Ska du svika mig och den 20e? Flört
    Har du fått det med de andra också eller har du mer problem nu med denna grav?
    Kram

Hjälp, ni börjar redan prata BB-väskor mm. jag har ju inte ens fått upp spjälsängen, vet fortfarande inte vad jag ska få plats med den... Obestämd

Tidigt i morgon bitti drar jag på ett extra långt jobbpass 1½ dygn, lär ju vara helt slut på lördag kväll när jag slutar...
    Men nu tror jag bara att jag har 6v. kvar att jobba... Håll tummarna att det ska gå bra!
    Känner av fogarna på kvällarna när jag studsat upp o ner, det är stor skillnad att bara ligga hemma och få allt serverat och att vara den som serverar när jag jobbar...

Trevlig helg på er!
    {#emotions_dlg.flower}
  • Trolla75

Ja vagn, jag håller fortfarande kvar tanken att min gamla trotjänare Brion från 2000 får duga, i alla fall året ut...

Ni som har yngre barn, hur länge fungerar liggdelen? (jag fick helt plötsligt Alzheimerlight) och kommer inte ihåg!
    Har bara liggdelen kvar... och SEDAN ska jag köpa en ny fin sulky. Skrattande Men det kan ju vara bra o veta på ett ungefär...

Lite festligt var det allt på APTn igår då chefen lite käckt frågade hur det var med magen? och sedan berättade att det skulle bli babyboom i sommar... jaha sa jag? det visade sig att det var 4-5st till uppe på kontoret som skulle ha och även vår samordnare! hon ska ha i augusti och jag har inte sett något förrän nu när de sa det!!!
    Jag måste va helt blind!

• Trolla75

Gahh... blir tokig!!! Gubben låg o kollade på tvn som väckte mig vid 3, så nu ligger jag här med datorn efter att ha snurrat runt i sängen 1 timme. Skrikandes

anjiali skrev 2012-05-19 23:05:20 följande:
    Fy, det hjälpte inte att jag tog det lugnt. Har sådan förbaskad molvärk/mensvärk sim kommer och går. Tycker inte att magen blir hård men det gör ont så jag ligger här och andas. Bebisen är sjövild vilket gör det hela mer smärtsamt. Undra vad som händer :-/.
    Det kan vara förvärkar... hoppas det lugnar sig... Hade så för några kvällar sedan, det höll på hela kvällen o ½ natten...

-Mitt absolut bästa tips till er förstföderskor och även er andra är att bröstmjölk LÄKER ALLT! Flört
    Röda rumpor, utslag, torreksem, öroninflammationer, ögoninflammationer, förkylningar med mycket mera...

-Ett tips till, vernix caseosa eller fosterfett är rena rama mirakelkrämen, smörj in om ni har torra händer, armbågar, hälar osv. och smörj även ut på barnet... tvätta inte bort det!!!

-Sedan har jag ett hett tips till, spädbarn världen över har alla ett gemensamt första språk, det är en forskare som gjort massa studier på barn världen över och här kommer spädbarnets 5 första ord... Håll till godo!
    "NEH" = HUNGRIG
    "EH" = RAPA
    "OWH" = SOVA
    "EAIR" = KOM OCH GÖR NÅGONTING
    "HEH" = OBEHAG

"NEH" = HUNGRIG Ta bort Ändra "EH" = RAPA Ta bort Ändra 2007-03-01 "OWH" = SOVA Ta bort Ändra 2007-03-01 "EAIR" = KOM OCH GÖR NÅGONTING Ta bort Ändra 2007-03-01 "HEH" = OBEHAG
  • Trolla75

Oj, datorn skickade medan jag redigerade...

men det gick ju att läsa i alla fall, höll på att få hjärtsnörp då jag trodde att inlägget hade gått förlorat...

Svar på tråden Juli bebis 2012