Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

MissMurrig skrev 2012-06-08 13:07:39 följande:
    Filten kostade 79,95.
    Tack!
    snoffsan08 skrev 2012-06-08 13:16:19 följande:
    Hur länge var det du tänkte jobba till? Hur är det med din lilla kille, har han lagt sig till rätta än?

Ja, det kändes bra att få pengarna, fick mindre än vad jag brukar få. Men men, det duger ändå Flört

Har lagt undan en del på ett spar konto, ett kont jag tänker använda då vi åker till Ullared i höst    
    Jag har sagt att jag ska jobba juni ut, men min brukare ska på läger sista veckan i juni kommer hem på fredagen och mitt sista pass är egentligen fre-lör men har jag då fått smak på att vara ledig så kanske inte det dygnspasset är så lockande...

Tror han ligger med huvudet ner, det hickar där nere i alla fall... BM har inte gjort någon större koll, ska be henne på tis känna efter.

Gott med tillskott i kassan, klokt att lägga undan... Jag är också duktig på att spara Flört
    och tur är väl det nu när våran värmepump gick sönder... tråkig utgift bara!

Hur går det för dig då, du känner inte av något än?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-06-08 16:32:14 följande:
    Nähä, har hon inte kollat det? Då borde hon ju göra det på tisdag då tycker man. Jag ska till BM på onsdag, på min minstings 4års dag Glad Sist jag var hos henne så fick jag inget sf mått. Hon tyckte inte det skulle vara rättvist, eftersom bebis ligger på tvären i magen. Igår då jag var inne på förlossningen så låg hon likadant, så jag ger mig sjutton på att det blir en vändning denna gång oxå.

Har försökt mig på ett förlossningsbrev idag. Får se vad BM säger om det. Tänkte fråga dig som (förhoppningsvis) vet. Vad hette det där som man kunde få då man blir igångsatt som det har varit så mycket skriverier om att det inte är bra. Det är väl nån magsårs medicin i grund och botten? Tänkte skriva det att jag INTE vill ha det, om jag nu får en igångsättning beviljad.

Nja, duktig på att spara är jag väl kanske inte i vanliga fall, men nu kände jag att jag faktiskt hade råd till det. Ja, när såna tråkiga utgifter kommer så är det ju faktiskt bra att ha en slant sparad. Blir ju tyvärr en del sånt då man bor i hus....

Nja, jag har haft lite förvärkar, på kvällarna då jag ligger i sängen. Inget regelbundet alls och vissa kvällar inget alls. Har fått mer ont i rygg och ljumskar dom senaste dagarna. Annars är det som vanligt.     
    Ja, Cytotec tänker du på... det har jag också skrivit att de absolut inte får ge mig!

Jobbigt att lillan envisas med att ligga på tvären... när lilleman gör så känns det jätteläskigt i magen och jag får ett tryck över öronen, obehagligt till 1000!

Jag ska försöka tjata till mig ett TUL, men sist fick jag till svar att läkarna inte var så pigga på att skriva ut remisser... men eftersom Vanna var en stor klump, kan jag ju dra till med att jag är rädd att även lillebror är stor!? Flört
    Vill gärna få en ungefärlig vikt... nyfiken till tusen
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-06-08 19:44:24 följande:
    Är detinte bara vid missfall man får cytotec? Inte alls insatt men sökte på det...
    Det är ett billigt alternativ att sätta igång förlossningar, men tom tillverkarna avråder att det används på gravida...
    Har hört och läst så mycket otrevliga biverkningar det kan ge, så jag kommer aldrig tillåta dem att ge mig det!

Det finns andra godkända preparat för igångsättningar men det kostar mycket mer så sjukhusen gör stora vinster och använder sig av farliga billiga alternativ!
  • Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-06-08 19:49:37 följande:
    Har hört att många sjukhus använder det. Faran är att det kan ge för starka värkar så att barnet blir stressat har jag för mig. Om det händer kan man ge något som får värkarna att bli svagare. Tror att de inte skulle använda det om det var så farligt som det blåsts upp i media, de bör ju rimligtvis vara medvetna och vaksamma på riskerna, eller?
    Cytotec ska tydligen vara väldigt att dosera!
    Det är bara att läsa på FASS att Cytotec absolut inte får ges till gravida!

Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag nu skulle fått det och barnet stressades till syrebrist, hjärnskador eller tom död.

Jag tycker att min och barnets säkerhet borde gå före sjukhusets besparingsåtgärden...
  • Trolla75

Det hela är en enda stor kostnadsfråga, Cytotec kostar 3 kronor medan det finns en godkänd substans Dinoproston som finns som gel eller vaginalinlägg och som då kostar flera hundra.

Cytotec är svårare att dosera (förmodligen för att det är tabletter och de andra verkar lokalt) och så är substansen inte identisk. För hög dos/effekt kan leda till livmoderbristningar, syrebrist hos foster och dödsfall i värsta fall.

Nä, jag tycker inte att det är OK att det leker med liv för att spara pengar!

• Trolla75

V 35 här... 34+1

Grattis i efterskott, anjiali.

En liten- hur har det gått?

Fru Sandra- fräck gipsskulptur!

Var på svärmors 60 års kalas igår... jag åt o åt o åt... tror jag håller på att spricka Flört men gott var det!

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-06-11 13:53:50 följande:
    Måste tvätta alla bebissaker också : ) finns massor att göra och är redan i v 37. Är jag sent ute tycker ni? När blir man vara klar med allting tycker ni?
    Tycker nog du är ute i lagom tid Flört

Packa ner något åt gubben också, tror inte att de får något att äta i dessa besparingstider ...
  • Trolla75
    down under; beklagar verkligen att du har så mycket tråkigheter omkring dig just nu, svårt att glädjas av sin graviditet i din situation. Hoppas dina nära o kära slipper svåra smärtor i denna jobbiga tid.
    Alla styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}

Snoffsan; hoppas du kryar på dig omgående!!!

Uppdaterar mitt bm-besök idag;
    sedan förra besöket för två veckor sedan har jag gått upp 2 kg, totalt 10 kg nu och nu räcker det!!!
    Blodtryck 130/70
    Blodsocker 5,7
    Hb 126
    Sf-mått 34 (+2cm sedan förra besöket)
    Men bm glömde säga hjärtljuden... det lät bara himla bra... (jag får dubbelkolla nästa gång)

Bebis var långt ifrån fixerad, så det hoppas jag på vid nästa besök om två veckor...
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-06-13 10:19:03 följande:
    Vad spännande att så många kommit så långt, snart är det ju dags för bebisploppning! Nån borde ju föda snart...

Idag ska jag på narkosbedömning IFALL det blir snitt. Vilket jag då fasiken inte vill. Har jag fött en normalunge och en sumo vaginalt så borde jag ju kunna klämma ut den här med.
    Fnissade till lite... en normalunge och en sumo Flört

Jag har gjort detsamma... 1an 2715g & 2an 4680g.

Vad vägde dina?

Nu hoppas jag på en som väger max 3500g Drömmer
  • Trolla75
    Ålder: fyllde 37 år i april (men kommer aldrig bli mer än 25 år i huvudet)
    Tillsammans med pappan till barnet? Ja, sedan 9 år, förlovade sedan 8½
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Utbildad undersköterska, men jobbar som habiliteringsassistent/personligassistent
    Bor: i ett pyttelitet hus byggt -39, med en jättestor förfallen trädgård
    Barn sedan tidigare: Javisst, 2 flickor Wilma 12år född den 29 feb 2000 & Vanna 5år född den 13 feb 2007.
    Drömmer om: En storvinst så vi kan köpa ett nytt stort fint hus! Att lillebror kommer ut frisk & välmående, väldigt gärna snart, för jag håller på att längta ihjäl mig... Att flickornas rum nere i källaren ska bli klara och att jag ska få en riktig tvättstuga...
    En egen trädgårdsmästare & ett hembiträde hade inte varit fel det heller...
    Sedan drömmer jag om en långresa till Greklands övärldar...
    Intressen: Laga god mat, baka, leka med datorn, busa med barnen, scrapbooking (fast det ligger på is pga. platsbrist) Fynda på Tradera...
    Mitt nya intresse ska bli att sälja av alla gamla flickkläder både på loppisar och på Tradera...
Svar på tråden Juli bebis 2012