• SaJo81

Juli bebis 2012

jag gick upp 25kg och gick ner 10 så jag har 15kg kvar :S amning hjälper inte för att gå ner här heller...har nu börjat träna 3 dagar i veckan, hade velat träna fler dagar så man ser resultat snabbt men den tiden finns inte riktigt som 3barns mamma :P
    var smalare än jag varit på 10 år innan jag blev gravid denna gången och var supernöjd så dit vill jag igen! och ja, det hade vart roligt att komma i något från garderoben, just nu känns hela garderoben som ett hån!

• SaJo81

Här vaknas det alltid vid 3-4 på natten och då äter han men han äter inte lika mycket som vanligt, hur vet ni att dom inte är hungriga när dom grymtar till för Bastian skriker inte direkt utan grymtar också och gnäller lite över napp/tutte?! 
    Hade vart skönt att sova över det målet :P här äts det kvällsmat runt 21.30-22 tiden sen som sagt ett mål vid 3-4 sen morgon vid 8 men dom två stora vaknar runt 7 så jag sover inte direkt på morgonen.. 

• SaJo81

Här sov lilleman mellan 22-05 vilket är skitbra, synd att hans mamma var vaken och tvättade fram till 01.00 bara :(

Idag har jag jobbat extra, big mistake att inte ta med pumpen! Hade pumpat ut i veckan så lilleman hade mat men mina bröst sprängdes typ....jeez! Nästa gång tar jag med den...

• SaJo81

Vår Lillkille ska döpas den 17:e nov i en av sina bröders klänningar som en vän sytt, meningen är att dom ska Kunna gå i arv också då deras namn är inbroderadw med. Jag och alla mina kusiner och kusin barn har haft samma men mina syskon e tvillingar och mina stors barn med och kunde tyvärr inte ha samma klänning...

Vi kommer väl ha dop som för killarna med hela släkten och närmsta vännerna

• SaJo81

Hera: vet hur det är, våra tvillinggrabbar kom ju v30 och minstingen Anakin vägde 1280g, kollade deras BVC-böcker förut och när Bastian var 1månad vägde han 4600g det vägde Anakin när han var 5månader ungefär....helt galet vilken skillnad det kan vara!

• SaJo81

Tycker verkligen man ska göra precis som man själv känner det med dop! För mig är det en självklarhet att döpas men jag måste nog klassas som troende (inte hypertroende men ändå) barnens pappa är född buddhist och funderar nu på att döpa sig tillsammans med sin syster (som är tänkt gudmor) deras mamma döpte sig som vuxen och är född buddhist med:)

• SaJo81

Åååh har dom bumbostolar nu? Vill ha! Hade till dom andra två men var smart nog att sälja dom :/

• SaJo81

Vår lille somnar i sin säng på kvällen, men då måste han ha napp och snutte (gärna handduken som vi har vid amningen för den luktar mamma och mat) igår åt han 22 sen somnade han en halvtimme senare, vaknade 5 ungefär för mat igen :) duktig pojk!

Tänkte åkt in och hälsa på jobbet idag men fick ordentlig avtändning när jag blev kopplad till min chefs chef för att godkänna barnbesök och han var dryg så ini helvete och undrade över varför jag skulle komma in och varför jag skulle ha min son med mig... Uääch....idiot!
    Skiter nog i det där besöket...speciellt när jag kunde åkt dit utan att säga nåt och bara gå in utan att anmäla,

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-09-19 11:14:32 följande:
    Var tvungen att googla bombostol eller vad den nu hette . Står att den kan användas från det att de kan stödja huvudet. Typ nu då ???? Känns lite tidigt, eller ???
    vi hade till dom andra när dom var 3 månader ungefär....tror Bastian skulle kunna sitta i en sån typ nu eler väldigt snart i alla fall, det e lite som att sitta i en skål så klarar nacken att hålla sig uppe så är den perfekt
    Jamtlandstaus skrev 2012-09-19 10:56:53 följande:
    SaJo81; vad jobbar du med? :-O
    Jag tog med mig lillan till jobbet förra veckan å nu är vi båda tokförkylda Kanske inte den bästa tiden att vistas bland en massa folk.
    Inte roligt när små barn är sjuka! Tack o lov för Näs-Frida!
    Jag jobbar på Volvo Lastvagnar.....anledningen skulle väl vara typ lanseringen av den nya lastbilen, kanske dom tror att bastian är en liten infiltratör...:S dessutom har dom redan avtäckt den för allmänheten (förra veckan) så den är inte ens hemlig längre....men fy fan vilken dryg människa jag fick prata med....

• SaJo81

Vi hade dom några månader men våra var sena med att sitta själva med, fick bumbosar i februari och de användes till maj, men vi hade nog kunnat ha användning för dom tidigare men det var doppresenter då...

Svar på tråden Juli bebis 2012