• SaJo81

Juli bebis 2012

millifjor skrev 2012-09-20 08:00:30 följande:
    Låter Inge vidare anjiali förstår precis hur du känner, kämpar också med vikten, hatar att man inte kan ha några kläder alls förutom leggings typ. Men går du inte ner när du ammar eller?
    En annan grej jag undrar över är när man får börja träna och vad ska man då göra? Får man gå på spinning? Styrketräna? Nån som är duktig på det där med träning som kan tipsa mig? Alla säger så olika...det är snart 8 veckor sen jag födde
    jag har tränat i tre veckor nu och lilleman blir 2 månader på lördag! frågade min bm och hon sa att man kan träna i princip hur man vill men lägga av så fort nåt känns konstigt eller obehagligt, för mig innebar det att inte alltid träna så hårt liksom, vet inte om jag sett så mycket resultat än men jag går ju i alla fall inte ner av att amma.....
  • SaJo81

Jag köpte också ett par byxor som passar så jag har nåt så länge, det e ju annars sååå deprimerande att öppna garderoben! Dessutom hittade jag stretchjeans på hm för 99spänn så då gör det inget om dom blir för stora om nån månad (vilket jag ju hoppas på)

• SaJo81

Crap! Har bytt dagar för killarna på dagis från fredag till torsdag men totalt glömt att jag hade min efterkontroll idag så nu får jag ta med mig alla tre barnen till MVC :/ hur fasen ska det gå? :(

• SaJo81

*suck* lekrummet är la sådär och jag e rädd att dom ska sticka....får ta med massa leksaker så får som följa med in :S ingen som e ledig idag heller som kan passa dom, jävla skit

• SaJo81

hemma från efterkontrollen =) gick förvånansvärt bra trots att alla tre killarna var med (fick dock muta dom två stora med ballerinakakor och mariekex :P) fick även insatt en kopparspiral så nu hoppas jag att det ska funka bra på mig så slipper jag tänka på sånt på 5 år=)

Fattar inte hur modiga ni är som redan börjat med sex efter förlossningen, det var rent smärtsamt att sätta in spiralen och inte själva insättandet som sådant utan att ens ha någon som "stretchar" hålet om ni fattar....usch och fy..gruvar mig för första sexet faktiskt, även om jag egentligen är rätt sugen :P 

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-09-21 13:18:58 följande:
    Grahnkotten: hur vet man om man har stabilt bäcken?

Jag köpte svarta jeans för nån vecka sen och man känner sig snyggare bara man tar på sig dom :)
    jag kunde inte hålla med mer, i detta feta deprimerande stadiet är det skönt att ta på sig ett par svarta jeans som passar....köpte också ett par, mår inte lika dåligt när jag ska klä på mig längre....men ska ändå ner lite till...

vägde 79 kg nu på efterkontrollen, skrev in mig på 65 :( har alltså 14kg kvar till min gamla vikt..... 
  • SaJo81
    grahnkotten skrev 2012-09-21 14:28:55 följande:
    Preventivmedel så ska jag troligen sätta in en hormonspiral, ville helst ha kopparspiral men har i vanliga fall fruktansvärd mensvärk och menade då att det kan bli värre m kopparspiral! Det tog 1,5 år innan min mens kom tillbaka när jag slutade m hormoner förra gången..

Billiga byxor köpte jag på veromoda, höga i midjan m dragkedja baktill! Så inget skaver mot såret! Tror dem kostade 299 kr
    hoppas inte jag får för mycket besvär med kopparspiralen, jag har tvärtom problem med allt med hormoner nämligen, testat p-stav, p-spruta, p-ring, p-piller och minipiller och allt har vart kasst.... hoppas det funkar bättre denna gången!

ooh låter najs med hög midja och dragkedja bak, synd att vi inte har vero moda här, men det finns väl inne i Göteborg?! nån som vet? 
  • SaJo81

Ja det med bröstvårtan känner jag igen :) haha...
    Asså? Ska kolla om jag kan få "ledigt" från alla ungarna några timmar imon så kanske jag kan åka till stan...

• SaJo81
    AAEV skrev 2012-09-21 18:18:55 följande:
    Jag har precis satt in en kopparspiral och hoppas inte det är hemskt! Hannavirrpanna: vad menar du med hemskt?
    det undrar jag med??? har en kompis som satte in sin i våras och hon e jättenöjd, mamma har haft det många gånger med och vart nöjd

• SaJo81

min var gratis=) och jag har aldrig haft nån nämnvärd mensvärk så om det ökar så kanske det inte blir så hemskt som vissa har i alla fall, blödningarna kan jag leva med om det funkar i övrigt! 
    alla andra preparat med hormoner har jag haft mellanblödningar i princip varje dag, p-stav blödde jag nästan varje dag i TVÅ ÅR 

Svar på tråden Juli bebis 2012