• SaJo81

Juli bebis 2012

Slår ett slag för p-ringen med, nu hat jag ju kopparspiralen men p-ringen är lätt det bästa jag provat innan! Enda kruxet är väl att den kan fastna på "staken" när man har sex och åka med ut :P lite mood-killer :) men man kan ta ut den innan sex och ha fullgott skydd så länge man kommer ihåg att stoppa in den igen efteråt

• SaJo81

Idag blir vår lille kille 2 månader =) tiden går så fort!
    I natt var han världens snällaste son som lät mamma sova, mat 22 sen var det dags igen vid 5.30 =) men så duktig har han iofs varit länge, hela denna veckan har jag fått sova mellan 7-8 timmar!

Han har sugit på sina händer sen han föddes nästan, tycker visst det är riktigt mumma och torsk har han också haft men det värsta har gått bort, ett tag var det rätt mycket och jag fick på bröstvårtorna med men vi behandlade med vichyvatten så nu e det bara lite längst in och det stör som sagt varken honom eller mig. 

• SaJo81

Lilleman åt 21.30 och vaknade igen 6.30, rekordet hittills med 9 timmar! Dum som jag e tog jag inte tillfället i akt utan var själv uppe till 1, i alla fall så åt han halv sju sen somnade han om till 9.30 då vi gick upp, snälla mannen tog i alla fall dom stora killarna som vaknade 7.30 så idag blev det sovmorgon....

• SaJo81

Min lilla grabb äter var tredje timma på dagen och sen sover han från 21-22 till 5-6 på morgonen! Känns så himla skönt! Men han ligger aldrig vid bröstet om han inte e hungrig och. Snuttar på napp om det e tröst han vill ha!

Vi tänker fortsätta med alla minifom och semperdroppar till han är tre månader, känns som hans mage blivit bättre men vågar inte testa!

• SaJo81

Idag har vi en dejt med BVC för 2 månaderskontrollen! Hoppas han har gått upp bra denna gången, förra gången hade han planat ut lite och det var okej så länge han inte planar ut mer!

Idag fyller min man år också! Mitt lilla lammkött blir 27 :P så det blir middag på svärmors restaurang med familj och nära vänner :)

Så härligt med dagar det händer något på:) *rastlös kvinna*

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-09-24 12:26:23 följande:
    Sajo: hade vikten slutat plana nu ?
    japp följer den nya kurvan fint i stället, nu ligger han mitt på medelkurvan, han låg lite över innan =)
  • SaJo81

Grahnkotten: samma som min grabb på 2-månaders idag, (egentligen hela 2 månader och 2 dar :P)

• SaJo81

Världens bästa barn har verkligen låtit sin mamma sova inatt!
    Bastian åt 22 sen sov han till 7.30!!! Och jag fick lägga ner honom i hans säng igen efter och somna om snälla barn! Sen vaknade dom två stora kvart i nio :) härliga dag!

• SaJo81

är också sjukt sugen på vv, mina föräldrar har hållt på sen i januari och mamma har gått ner över 20kg =) hon har inte vart så smal sen innan mina syskon föddes för 20 år sedan! 

Svar på tråden Juli bebis 2012