• SaJo81

Juli bebis 2012

Emmizen80 skrev 2012-10-03 09:15:14 följande:
    Sajo: jag hade valt att flytta, trots att man skulle flytta inom några åt. Detta pga att det hus ni ev köper nu, får ni köpa billigt av dina föräldrar. När ni släpper ut det på marknade om några år gör ni troligtvis en liten vinst på det, vilket kan innebära att er "kontantinsats" till det hus ni vill köpa k Kungsbacka kan öka. Samt som Hanna sa, bo större är sjukt skönt. Som jag skrev ovan flyttade vi från 2 rok till 9 rok för tre år sedan, vilken skillnad!!!!!
    vi bor ju i bostadrätt idag som vi hoppas kunna göra lite vinst på med nu och sen liksom fortsätta med det i nästa i så fall....jag veeeet jag är sjukt sugen på att flytta trots att det är dit men karln är inte övertygad.
    det som gör mig mest orolig är att en förskolan där inte ska vara lika bra som den grabbarna går på, vi är så jäkla nöjda med den! har hört att den ska va bra där ockås men just nu går dom på ett "bilingual"-dagis där dom pratar både svenska och engelska....synd om dom ska "tappa"det

jag vill verkligen ha storleken på det, och det faktum att man får en altan och lite gräsmatta där man kan ha en barnpol på sommaren eller kanske en studsmatta.. 
  • SaJo81
    Tekla78 skrev 2012-10-03 10:26:30 följande:
    SaJo, kan ni inte flytta till en större BR i samma område tills ni får råd att köpa hus, eller blir det också för dyrt?
    just i detta området finns det inga fyror :S frågade på senaste stämman men tydligen är treorna det största som finns.... hrmpf!
    Trolla75 skrev 2012-10-03 10:33:40 följande:
    Sajo- är det norra delen av Göteborg?
    jupp, Angered
    Emmizen80 skrev 2012-10-03 10:57:06 följande:
    Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??
    hihi ja det är ungefär 4,5 mil mellan! tar 40 min att köra så det blir ju lite dumt tyvärr...

• SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-10-03 12:58:09 följande:
    Sajo- tänkte nästan det! synd att det ska vara så laddat kring den stadsdelen.
    Hade några kompisar som bodde där och jag måste säga att naturen är helt fantastisk!!!
    Sedan tyckte jag att det var lite coolt i början på -90 när jag hängde där med kompisarna, då det kändes som man åkte jorden runt ;)
    Jag är själv uppvuxen på Hisingen i Tuve.
    jag jobbar i Tuve :P (Lastvagnar) ja det e synd att det blivit som det blivit, måste ändå säga att när jag var barn var det riktigt idylliskt där och naturen, badsjöarna på sommaren eller pulkaåkningen och skridskoåkningen på vintern är ju dunder...huset är toppen och jag hade så gärna velat ha ett likadant fast här, problemet är ju att samma typ av hus kostar det dubbla här mot i Angered....minst!
  • SaJo81

förresten så kom det efterlängtade bajset idag :P det var rätt mycket men en helt annan konsistens än vad det brukar :S innan var det liksom gul keso typ, nu var det nästan samma konsistens som det där svarta första bajset efter förlossningen fast senapsgult, tror ni det e någon fara med det? min älskling låg här och tryckte som faen innan det kom och han var sååå lycklig efteråt =)

• SaJo81
    SessanM skrev 2012-10-03 16:36:54 följande:
    Sajo: såg det ut typ som gyttja? E hade så i flera veckor när hon bara bajsade var 3:e dag. Nu gör hon det varje dag sedan vi började med ersättning på heltid och det ser "normalt" ut igen. Tror det berodde på att hon inte fick i sig tillräckligt med mat från mig. Menar dock inte att det är så för er!!!
    ja, gyttjigt och segt typ som becket men inte lika svårt att få bort :S han har ju gått upp som han ska hittills men man vet ju aldrig...vår sköterska på bvc lovade att ringa på fredag och kolla läget så då tänkte jag kolla vad hon säger om bajset =) dock måste jag säga att han varit ovanligt grinig hela eftermiddagen ch kvällen =( 
  • SaJo81

Här är inga på g men jag var bara precis fyllda 3 månader när jag fick mina först tänder! Hoppas lilleman väntar lite längre med sånt! Han blir 11 veckor på söndag!

• SaJo81

Mina två andra fick inte tänder fören dom var 8-9 månader!

Har en jättemammig son här hemma! Han skrek och skrek hos pappa förut och jag kunde inte ta honom för jag höll på att baka :/ spelade ingen roll hur pappa gjorde han blev inte nöjd, han tystnade så fort han kom till mig, *suck* hade ju gjort livet lite enklare om pappan dög!

• SaJo81

Jag har en ergo baby och tycker den är jätte bra! Hade babybjörn förra gången men totalt värdelös! Nu har jag inte direkt burit så långt eller länge men tycker att vikten fördelas mycket jämnare :)

• SaJo81

Har en kompis som har beco gemini och hon är jättenöjd, skulle gärna haft en dån själv den ser grym ut

• SaJo81

Angående viktnedgång så mäter jag eftersom min våg gått sönder! Har i alla fall tappat 5cm runt magen på 4 veckor... Det e ju det värsta stället....

Svar på tråden Juli bebis 2012