Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Här funkar preventivmedel dåligt. Kondom får vi ta. Har haft i flera år och det har fungerat. Min bm föreslog att jag skulle sterilisera mig :0. Men det känner jag mig inte redo för.

Nu ska jag iväg och köpa bumbostol tack vare er. Sen blir det byxor under helgen när jag inte måste ha tre barn med mig.

Milea håller på att "leker" med bröstvårtan. Suger, drar och släpper om vartannat. Hon strular lite innan hon börjar äta också. Får trixa en hel del innan hon tar bröstet. Är det fler som har det så ???

• anjiali

Vad ska man hitta på då ? När inte hormoner funkar eller kopparspiral :-/... Finns ens pesar fortfarande, verkar hemskt knöligt tycker jag !
    Sterilisering känns så där ! Även om jag säger att jag inte vill ha mera barn så känns det drastiskt jag är 35 och har ju redan tre barn. Min man är så ung (31) år så det känns som om att han inte ska sterilisera sig.

• anjiali

Zzzzzzzz trött .... Ammat varannan timma sedan igår. Mellan 00-05.30 hann jag amma tre gånger och tycks fortsätta på detta vis. 10 veckor gammal, är det tillväxt på g ? Hon är rätt så kinkig tycker jag.
    Tycker då inte om att vara trött och orkeslös.

Tyvärr har naveln blivit dålig igen och nu börjar jag undra vad det är för elaka bakterier vi fått med oss från sjukhuset . Ser ut som vi får söka vård för navel igen. Om det blir mera antibiotika så blir jag så ledsen och arg. Men får nog ställa in mig på att det blir så .

• anjiali

Å lycka när Milea har sovit !!! Hon somnade klockan 20 och vaknade först 03 sen 06 och så nu.
    Var på Ikea hela dagen igår och var rätt så trött när vi kom hem. Blev plötsligt så as dålig och mådde jätte illa vid sju på kvällen. Kom på att jag inte ätit något sen lunch och det var inte så mycket jag åt vare sig till lunch eller frukost.
    Värdens blodsocker fall måste det varit.

• anjiali

god morgon! hoppas ni sovit gott !!! Lilla Milea har sovit som föregående natt . Hoppas det är en ny vana. Trött är jag ändå . Blev ikea två gånger i helgen. Släppte lös mannen bland plockhyllorna och vi kom hem med fel saker. Min man i ett nötskal. Så idag får det bli lugnt hemma innan simskolan.

Tycker nog att hennes mage och pruttande blivit lite bättre. Ska jag börja trappa av med minifom ? Hur gör ni andra ?

Skuttare : min lilla äter ofta på dagen. Minst varannan timma. Men hon tar inte napp så jag tror att det handlar om mer än mat i hennes fall. Klart att det kan det ju göra även om de tar napp ;p

• anjiali

Skuttare: hon är född 16 så det stämmer att det bara skiljer någon vecka. Då fortsätter jag med dropparna lite till .

Grahnkotten : härligt kiss och bajskalas .
    Milea bajsande ner hela sig i bilstolen här om dagen och fick ett stort härligt smile sen :D

• anjiali

Trolla75: du beskrev exakt min dag och vår situation ! Lite jobbigt tycker jag för jag känner mig hemskt låst och när jag ska göra något akompanjeras det ofta av barnskrik hos pappan. Idag ska vi träna på att sova vagnen på en promenad. Tycker ryggen tar mycket stryk av bärsele/sjal.
    I em ska jag simma, ska sätta mig en kortis i bubbelpolen för ryggens skull.

• anjiali

Skriver omedelbart ner pantotensyra !!! Jag har bekymmer med finnar (inte just nu och under graviditet) dom kommer på hakan och är stora underjordare som gör så jäkla ont och fula är de också. Blir fula ärr av dem. Så glad att sluppit på ett tag.

Svar på tråden Juli bebis 2012