Juli bebis 2012
Skuttare: Haha. Borde kanske ringa BVC-psykologen av den anledningen!
Momster: Det där är ju riktigt sjukt!!!
Skuttare: Haha. Borde kanske ringa BVC-psykologen av den anledningen!
Momster: Det där är ju riktigt sjukt!!!
EllaBella: När Matteo var snorig använde jag våtservetterna som jag använder vid blöjbyten att torka näsan med. Han blev inte torr och sårig då.
När Matteo hade slemmig hosta sa de på barnmottagningen att man kunde ge 1 ml bisolvon även om det står ett år på flaskan.
Anjiali: Jag känner så. Tröttheten är förlamande. Så här såg vår natt ut: Somnade 21:30.
Vaknade 21:45 men somnade direkt på min axel.
Vaknade 22:45 och somnade på min axel. Vaknade och ammade 23:45-00:15. Vaknade och snuttade 02:45-03:15. Vaknade och snuttade 04:15-04:30. Vaknade och snuttade 05:45-06:00. Vaknade och snuttade 07:00-07:15. Godmorgon 8:00.
Så här har vi haft det i flera veckor upp mot en månad. Känns som om det aldrig ska ta slut.
Idag har Matteo fått prova gröt. Det känns bra för att han verkade tycka om det men dåligt för att jag ville vänta tills han var 6 mån. Han har hemska nätter och jag hade behövt någon avlastning ibland. Hans pappa lider med mig och vill hemskt gärna hjälpa till men Matteo vägrar flaska så nu är enda hoppet att han kan äta en portion gröt som hans pappa kan ge honom.
Momster: åh, vad skönt att det blir av tidigare!
EllaBella: Tråkigt med dina förändringar. Tur att de går att ta bort. Styrkekramar!
Välkommen gulia87!
Min Matteo fick sin första tand när han var 3 mån och 10 dagar och några dagar senare kom den andra. Om förkylningen beror på tandsprickningen borde den ju inte smitta men med tanke på att alla verkar vara förkylda nu så behöver ju förkylningen inte ha med tanden att göra.
Håller tummarna momster!
Momster: nej vad tråkigt! Hoppas det ordnar sig! Styrkekramar!