Juli bebis 2012
Förlåt för min bildbomb på Insta! Och hej ni som inte brukar skriva!!
Förlåt för min bildbomb på Insta! Och hej ni som inte brukar skriva!!
Ang maten vet jag inte, men vår BVC rekar fortfarande 4 mån och att det ska smygas igång rejält, typ öka med ett knappnålshuvud åt gången
Ja, precis Frugan : ) Lilly är min hund ; )
Jag fick ett häfte sist jag var där och vi pratade om det på föräldrargruppen.
Jag kommer dock amma så mycket som möjligt så länge som möjligt. Hon får äta efter tutten : )
Läste igenom infon på Livsmedelsverket och det står ju ingenting varför. Däremot skriver dom att gluten ska introduceras senast vid 6 månaders. Lustiga dom är då : )
Idag har vi provat gröt på morgonen! Inte lika gött som morötterna tror jag : ) så det är ju tur att det blir morötter till lurre idag med! : )
Vi går och lägger oss vid 19 jag och bebis och sedan somnar hon vid halv 8 och jag ligger och lyssnar på Amanda Shulman och Hannah Widells podcast och somnar sen : ) Hon sover tillsammans med mig och sambon i vår säng, fast spjälsängen står precis bredvid : ) jag tycker det är mysigt och jag ammar så mycket på natten fortfarande. Hon äter varannan var tredje timma. Idag tex åt hon vid 7,9,11 och nu vid 2. Hon vaknar knappt när hon äter känns det som.
Min bebis är också rätt så rädd för vissa ibland. Det har hänt med farmor, gudmor och moster, kompisar och till och med pappa. Hon börjar storböla och vill till mig. Hon är nog rätt mammig, men börjar hon gråta så tar jag henne alltid till mig. Ser ingen anledning att tvinga henne vara hon någon annan än om hon inte vill. På vår BVC sa de att det är en fas.
Vi har en Britax Römer. Gillar den massor men tycker att babyskydden börjar se trånga ut! Min tös har vänt sig en gång själ, men de syns att hon gärna vill, men hon har inte riktigt kommit på hur man gör : ) hon är drygt 4 månader : )