Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Vi ammar hela nätterna ned här känns det som. Vi lägger oss vid 19, och sen vaknar hon typ varannan timme fram till typ 7 när vi går upp. Vi ligger ju i samma säng så jag lägger henne bara till bröstet och det känns knappt som hon vaknar. Bara gnyr lite så vaknar jag. Tilläggas ska att min sambo inte har vaknat en endaste gång på 4 månader för hon skriker på natten och då ligger han också i samma säng ; )

• EllaBella02

Min tös har också börjat att typ gnugga min bröstvårtor genom att bita ihop och dra samtidigt! Gör sjukt ont.

• EllaBella02

Vi har firat med mysfrukost och presenter. I eftermiddag åker jag hem till min pappa och efter det blir det dop : ) Skickar kryakramar till er som har förkylda bebisar!

• EllaBella02

Min bebis bajsade också som frön och trådar i. Oftast bajsade hon flera gånger om dagen förut, sedan ändrades det till typ var tredje och nu är det oftast varje ibland varannan. Konsistensen är tjockare nu men hon äter smakportioner nu. Färgen är från senapsgul till grön ibland.

• EllaBella02

Min tös är inte skrikkedsen när hon vaknar men här ammas det varannan timme fortfarande på nätterna : ) och jag tror vi kommer få sova längre snart när jag vid 6 månader ska introducera välling : )

• EllaBella02

Jag hade Libero storlek 3 på min tös. Väger 6,5 typ. Det var de värsta blöjorna ever! Läckte varje bajs typ. Nu kör jag Pampers 4 Active baby tror jag de heter. Dom älskar jag!de verkar mycket skönare också, mjukare och tunnare.

• EllaBella02

Vi har ju börjat med rotfruktspure och fruktpure också. Hennes bajs är inte lika lös konsistens längre. Lite lite tjockare. Jag har katrinplommonpure hemma men har inte gett någonting ännu. Hon har bajsat varje eller varannan dag. Tänkte ge lite om det är så att hon hoppar över en dag igen. Hos vår BVC sa de att man inte alls behöver köra en smak i taget längre. Utan man kan blanda om man vill. Tilläggas ska ju att det finns såklart undantag som bekräftar regeln om man har fått andra råd av läkare såklart : )

• EllaBella02

Kan du inte försöka att sätta kuddar och så framför också så han inte kan ramla? Typ verkligen padda upp honom : )

• EllaBella02

Vi fick också info om att de kan smaka typ ett knappnålshuvud av den vanliga maten från 4 månader. Våran BVC har självklart hört de nya råden från Livsmedelsverket men de berättar också att bakgrunden till det är att det inte ska störa amningen. De vill att man ammar så länge som möjligt och därför har de ändrat. Typ som att de nu har ändrat till att det är okej att dricka vid amning. Den rekommendationen visade sig ha kommit till mest för att det är olämpligt att bägge föräldrar är onyktra med har egentligen ingenting med själva bebisens intag att göra. Så enligt vår BVC så är det helt okej att börja med mat men det ska inte konkurrera med amningen förrens de är 6 månader. Få kan man börja byta ut mål.

• EllaBella02

Nä, jag tror också att man känner vad som är rätt. Min tös älskar verkligen mat och är jätteintresserad, och som de sa på BVC att känner man att de får ont i magen eller inte vill ha så är det ju bara att backa igen och prova några veckor senare. Men än så länge här så funkar de jättebra med all mat : )

Svar på tråden Juli bebis 2012