Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Anjiali: Vilken tråkig natt. Hoppas det var en engångsföreteelse. Själv är jag uppe en gång i timmen fortfarande. Det har pågått snart två månader. Nu tänker jag gå och lägga mig vid 19- 20-tiden tills han sover längre pass på nätterna för jag måste få sova lite. Mannen får ta kvällen fram till 22-23 då Matteo somnar och sen får jag ta natten. Mannen går upp 04:20 så jag vill inte be honom ta nätterna. Han får göra det på helgen istället. Vilket roligt liv jag har!

• Sladdis

Åh, vad många som vaknar varje timme och som går och lägger sig tidigt. Trist när det känns som om man inte har ett liv. Har också tagit alla nätter men Matteo har vaknat en gång i timmen hela natten i snart två månader och även innan dess sov han dåligt så nu känner jag att jag börjar ta slut. Orkar inte mer. Eftersom M vägrat flaska har mannen aldrig kunnat avlasta ens en helgmorgon eller kväll men nu när han plötsligt tog flaskan kan jag få lite hjälp.

Jag kom i säng 18:30 igårkväll och vaknade pigg 02:30. Vet inte när jag fick åtta timmars sömn sist. Mannen skulle bara ta Matteo till han somnade för natten vid tio och sen skulle jag ta över men han sov på soffan med Matteo och tog upp honom på axeln varje timme som han vaknade precis som jag brukar göra. Han tyckte jag behövde sova lite. Han jobbar bara till lunch idag. Vad gulligt av honom. Nu har M ammat klart. Undrar om jag kan sova mer nu?

• Sladdis

Anjiali: Jag har också börjat få ångest på kvällarna. Ser också fram emot julen. Mannen ska vara ledig två veckor då. Tänker att det måste ta slut snart. Min BVC-tant (inte idioten som tyckte vi skulle söka psykologhjälp för Matteos sömnproblem) sa att vissa barn skulle behövt, förutom nio månader i magen, även sex månader i en pung på magen (som känguru) eftersom de är omogna. Matteo blir sex månader den 3:e januari så jag hoppas det går över tills dess.

• Sladdis

Anjiali: Det låter som en bra idé! Det enda som hjälper oss att inte bli deprimerade är ju sömn så någon måste hjälpa så vi kan få några timmars sömn i rad.

• Sladdis

Känner mig bortskämd nu. Kom i säng kl 20 igårkväll och mannen tog Matteo en andra natt. Jag vaknade pigg kl 06 efter 10 timmars sömn. Mina bröst mår inte så bra. Hehe. Matteo vaknade och ammade på ena bröstet men det andra är som ett bowlingklot fortfarande. Får väl tvinga honom att äta lite om en stund igen. Mannen har börjat förstå hur jag har det och han fattar inte att jag orkar. Det gör jag inte heller men vad ska jag göra åt det? Det är ju bara att bita ihop och hoppas att det vänder snart. Efter att ha tagit M igår natt var mannen tvungen att sova igår em och nu när jag vaknat gick han i säng och sover förmodligen hela fm. Den lyxen har ju inte jag. Jag sover bara snuttar mellan alla uppvaken på nätterna. Läste Trollas tips för powernap och jag försöker sova när M sover. Men jag tror att vetskapen om att M bara sover 30 min gör att jag spänner mig och inte kommer till ro. Hoppas alla får en bra lördag trots alla små sjuklingar. Hoppas de kryar på sig fort!

Svar på tråden Juli bebis 2012