Juli bebis 2012
Juliaannaeva: Matteo äter alltid 4:30 och jag räknar det som nattmål. Sen äter han ju gröt till frukost vid 8-8:30 när han vaknat för dagen.
Juliaannaeva: Matteo äter alltid 4:30 och jag räknar det som nattmål. Sen äter han ju gröt till frukost vid 8-8:30 när han vaknat för dagen.
Man kan ta 1ml bisolvon för att lösa slem om hostan är jobbig. Det står 1 år på flaskan men vi fick rekommendationen från barnmottagningen när Matteo hade RS.
FruSandra: Låter härligt!!! Det går säkert jättebra med Vilgot. Ni har ju varit med dina föräldrar nu några dagar om jag förstår rätt så han har ju vant sig vid att vara där.
FruSandra: Grattis Vilgot!:)
Trist att ni inte kunde sova när ni hade chansen att slappna av riktigt.
Matteo har haft RS. Det började som en förkylning men han blev mer och mer slemmig och fick svårt att andas. Vi sov med honom på våra bröst sittande i soffan i sex nätter. Han fick två andningsstopp. På barnmottagningen gjorde de inget för han var typiskt nog hur pigg som helst när vi var där. Så vi åkte hem och fortsatte kämpa på nätterna. Möget satt i nästan tre veckor även om bara den ena veckan var riktigt hemsk. På BVC sa de att vi borde åkt in på akuten på kvällen när han blev sämre men vi litade ju på läkaren på barnmottagningen som sa att det nog var över eftersom han var så pigg. Han hade aldrig mycket feber så det är inget tecken. Den låg på 38 ca. Man brukar få Ventoline som löser slemmet och ibland får man inhalera på akuten/barnmottagningen.
SessanM: Ja det har jag också undrat. Matteo har sovit dåligt sen första tanden tittade ut. Ett par dagar senare kom tand två men sömnen har varit jättekass och i förrgår kom tand tre, tre månader senare. Kan han ha haft ont hela tiden? Han har ju alltid händerna i munnen och dregglar friskt.
Ingen mens här heller. Hoppas den håller sig borta ett bra tag till.
Juliaannaeva: Låter underbart men hur lyckas du hålla T vaken hela em? M bara gråter om han inte får sova på em någon gång mellan 15 och 18.
EllaBella: å vad skönt att operationen gick bra!
Skuttare: Jag gick med i VV och det gick jättebra, 7 kg gick jag ner. Men när Matteo började vakna en gång i timmen hela nätterna och jag fick hälsporre så försvann all motivation. Jag skrev dock in mig igen igår. Efter att ha fått sova mer i jul då mannen varit hemma kom motivationen tillbaka. Ska försöka bita ihop även om M inte sover och hoppas på att det blir bättre snart.
Duktigt av dig att klara fastan. Jag provade en gång men avbröt efter tre dagar då jag höll på att bli knäpp av hunger.