Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Härligt Momster!

Min natt har varit värre än någonsin. Vet inte vad som farit i Matteo. Han har vaknat exakt var 45:e minut hela natten. Hur är det möjligt? Snacka om inre klocka. Ibland har han somnat på axeln men oftast har det varit bröstet som gällt.

• Sladdis

JWall: Vill inte vara negativ men så började det för oss också. Sen blev det varje timme och så har det varit länge. Hoppas att natten bara var en engångsgrej för så ofta orkar ja inte gå upp.

Fram till Matteo var ca 3,5 mån var jag sugen på ett syskon till. Är ju 39 så jag kan inte vänta hur länge som helst. Nu är han snart 5 månader och jag har gett upp den tanken. Matteo får bli sista barnet. Hade aldrig orkat ha det så här med en relativt liten till som också behöver uppmärksamhet. *sorg*

• Sladdis

Tråkigt att höra FruSandra. Trodde mest det var jag och Anjiali. Vi går på knäna men barnen är lika pigga och glada som vanligt. Konstigt. De borde ju bli störda själv även om de sover vidare direkt.

• Sladdis

Halleluja!!! Matteo tog flaskan igår. I ca en månad har vi provat en gång om dagen med flaska med lite bröstmjölk i men han har inte fått något i sig. Bara tuggat och lekt med nappen tills han blivit trött på det och börjat skrika. Plötsligt igår tog han tag och drack upp det där var. Mannen var så spänd att han inte andades medan Matteo drack. Haha. Såg ett ljus i tunneln för äntligen kan mannen ta M så att jag kan få sova. Som vanligt vaknade M ca en gång i timmen hela natten. Kl sex ammade jag honom och han somnade och då satte jag in öronpropparna och mannen tog över. Jag vaknade 10:10 och gick upp. Då ser jag att mannen och M ligger och sover på soffan så nu ligger jag här i sängen med mobilen och myser för mig själv. Typiskt att jag inte kunde sova längre. Jag har ju inte sovit ordentligt på fem månader så jag tycker jag skulle sovit längre. Fast brösten är som hårda bollar och väntar på att M ska bli hungrig och vakna. Undrar hur morgonen varit för dem. Ser fram emot en uppdatering. Härliga lördag! Hihi.

• Sladdis

Millifjor: Hade heller ingen vinterjacka som gick om så jag använder förra vinterns gravidjacka!:-/

• Sladdis

Idag var vi på 5-månaderskollen. Denna gången gick sprutorna bättre. Lyckades avleda honom med favoritleksaken. Matteo vägde 8160gr och var 68cm.

Svar på tråden Juli bebis 2012