Juli bebis 2012
Vad är Boel-test? Tror inte några av våra barn gjort nåt sånt?!
Vad är Boel-test? Tror inte några av våra barn gjort nåt sånt?!
Anjiali: visst är det trist?! Vår verklighet är tyvärr liknande. Det känns inte upplyftande att tänka på men vi är ju också färdiga med barn nu och det kostar på att vara hemma ekonomiskt. Har vi tur så klarar vi av att va hemma en av oss en bit in på hösten men sen är det slut på härligheten :(
Nu har Lilleman helt obemärkt fått en tand till! Han hade två där nere innan och har nu fått en av de där upp, men inte dom två som är i mitten utan en på sidan, vi märkte de inte förrän hans gudmor såg den igår och den har redan kommit rätt långt?!
Vår lillbus har inte ens fattat kryp/ål stilen, han sitter bara, kan ligga på mage i fem minuter sen blir han asförbannad!
Vår lilla säger också mest dada och kör också helst runt i gåstolen, inget kryp eller ål här inte, sitta funkar fint!
8 månaders kontroll idag, Lilleman blir ju 8 månader på fredag, han var 69,5cm lång och vägde 7975 gram :)
AnnaKaffeKanna: då är våra jämnstora då, Bastian vägde ju 7975 gram o var 69,5 cm
Igår var jag och mannen på 30års fest! Lämnade bort barnen över natt (har inte hämtat dom än) första gången vi lånat ut Bastian och det kändes rätt jobbigt, separationsångest! Har fått bilder under kvällen och han verkar nöjd så :)
Nu längtar jag galet mycket efter mina killar så jag hoppas alkoholen gått ur så vi kan köra bil!
Apropå lek på golvet sitter jag ofta med Lilleman men han har samtidigt två bröder som älskar att roa honom
Var ett tag sen jag uppdaterade från oss :)
Välkommen Mammaijuli!
Vår lille fick ju dom två tänderna fram där nere för 3 månader sen ungefär, för ett par veckor sen i rask följd sprack alla fyra framtänderna där uppe genom! Så nu är vi uppe på 6 tänder!
I övrigt händer det inte mycket, han är fortfarande nöjd med att bara sitta och varken kryper eller ålar, ställa sig upp fattar han verkligen inte :P vill iofs minnas att hans två bröder också var senare med allt sånt (tror dom kröp runt 10-11 månader och gick vid 16)
Själv har jag nu jobbat i en månad och det känns jäkligt skönt faktiskt....förutom att det ser ut som att Lilleman växer i full fart medan jag är på jobbet :(
Har börjat planera inför hösten litegrann, tror antagligen att jag ska vara hemma augusti/september och låta Lilleman börja på förskolan i oktober sen. Min man börjar i alla fall jobba i augusti och jag känner mig inte helt redo att släppa iväg Lilleman till förskolan riktigt än....(kanske inte heller redo att vara färdig med all min mammaledighet nu när vi inte ska ha fler barn)
Vår lillkille får en flaska välling i min famn vid 18.30-19 sen lägger vi bara honom i hans säng med napp och snutte (läs handduk) och så somnar hal av sig själv!
Fortfarande helt tillfreds med att bara sitta! Vi har inte ens behövt sänka hans säng än...men men, våra andra två var också långsamma med att krypa och gå och sådant....
Vi har i alla fall Sveriges mesta "bebis-lös-i-magen hemma sen nästan två veckor tillbaka, när han bajsar är det ÖVERALLT och har till och med fått duscha minst två gånger per dag :(vet inte vad det är han fått en släng av men det är INTE kul!