Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Ja då har jag varit vaken sen fyra om man inte räknar med att jag var uppe vid två och tolv också. Härligt .... Om en timma är det dags att väcka de andra barnen. Blir lagom till M somnat. Känner mig smått frustrerad !!!

• anjiali

Ellabella: håller med dig .... Vare sig körkort eller flerbarnsmamma. Kan säga att tålamodet är obefintligt.

• anjiali

Trolla: nu vet de vad det är. Inte konstigt att hon har ont !!! Fy fan vad jobbigt. Man vill ju bara skydda dina barn. De ska inte behöva ha ont. Men cysta behöver inte betyda livsfara. Det finns bra hjälp att få. All styrka till er !!!!!

• anjiali

Men hur är man en bra mamma till de andra två när man är helt slut ??? Igår kväll lagade jag middag, gnällig bebis hängande på mig samtidigt som jag försöker lära 9-åringen gånger tabellen. Kan tilläggas att hon är prepubertal och rätt så dryg. Pedagogiken och tålamodet var obefintligt. Bara ett av många vardagssituationer som är kaos å skit just nu när vi båda går på knäna. Här om dagen kom vi inte ens iväg till skolan efter världens meltdown på morgonen. Både jag och min dotter satt å grät i hallen. Trött som fan, bebis som inte sover på dagen och lika mycket krav som vanligt .

• anjiali

Glömmer bort både gröt och ad-droppar. Är rätt mosig i huvudet :-0!!! Det får bli gröt till frukost.

Verkar som det snöar i hela Sverige utom här. Eller ???
    Denna helgen kommer gå i ett huj så var det måndag igen. Hoppas ni får en bra helg !!!

• anjiali

Trolla: det finns godartade tumörer, men visst är det ett läskigt ord :-/. Vart sitter den ??? Kramar till dig (er). !!!

• anjiali

Inatt var M vaken mellan 12 och 04. Omöjlig att få henne att somna. Hon fick lite mera gröt igår på dagen och ersättning på kvällen. Vet inte om det var detta. Hon spydde över hela mig vid tre :-/. Sen vid sex skulle vi upp med de andra. Sammantaget blev det mycket lite sömn.
    Hon fes jätte illa. Hjälpte henne med att bajsa nu med termometer. Hon fes å bajsande massor och tempen visade 38,2. :0 !!! Hon känns inte så varm. Vet inte om den funkar så bra den tempen. Tvättat den mycket.
    Nu har hon nog somnat så jag säger god natt hoppas jag

• anjiali

AAEV: nej det har vi inte :-/. Kanske vi borde. Ska till BVC snart, ska ta upp det då.

Sladdis: you and I baby !!! Jag är med dig. Igår gick jag och lade mig 19.40. Jätte kul :-/

Svar på tråden Juli bebis 2012