Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Vi gör så att jag nattar som vanligt med amning. Sen när jag går och lägger mig så går jag upp till en av barnens rum och stänger in mig. Han och Milea ligger i vardagsrummet. Hon har vaknat lika ofta som hon brukar men han får gunga henne till söms. Ibland går det fort och ibland tar det längre tid. Sen har hon fått ersättning någon gång på natten. Hon vaknar även efter den. Jag har fått sova tills de andra barnen ska upp till skolan. Sen har han sovit på fm.

Sover gärna ett par nätter till. Hoppas hon snart sover längre nu när tutten är "borta"

• anjiali

Dags att återvända till "våran" säng och alla uppvaknanden. Bara börja sova och hoppas på det bästa. Har varit så skönt att sova hela nätter och nu kommer oron i magtrakten tillbaka :-/.... Sömn är såååå viktigt för mig.

• anjiali

Två nätter på raken har Milea sovit från 20-21 till 03 !!!! Varit lika förvånade både jag och min man :0
    Vågar då inte hoppas ännu att det är ett det håller i sig. Kanske kanske... Hoppas hoppas. Vi tog ju bort mig och amningen på natten. Nu ammar hon innan hon somnar, sen ersättning vid tre och så ammar jag tidig morgon. För sen vid fem tiden tycker hon det är morgon.

• anjiali

Pappor är bra att ha !!! En stor fet eloge till ensamstående mammor.

Milifjor : ehheehe ja det ger ju hopp. Tonåringar sover ju en hel del . Skönt att man vet att det blir bättre.
    Jag ska definitivt önska en låt. Kan bara inte komma på vilken låt ännu .
    Fortsätt du prova ge lite andra smaker och som du säger, kanske späda ut lite till.

• anjiali

Jag ammar till söms. Har fått tidigare barn att somna utan någon femminutets metod och det är jag tacksam för. Skulle aldrig klara av att låter henne gråta sig trött.
    Men det är väl olika bebisar och alla gör vad de själva tycker känns bra.

Efter tre nätter med pappa så tror jag nog att jag faktiskt vågar tro att vi lyckats bryta de jobbiga nätterna. I fem nätter har hon vaknat första gången vid tre. Ätit och somnat om till sex . Hoppas det fortsätter hålla sig

• anjiali

Fem månaders kontroll klar, var där igår. Följer sina kurvor jätte fint och blev sååå ledsen av den dumma sprutan ((. Hon sov hela em igår. Inatt sov hon 20-04 !!! Vet inte om det hör till hennes nya sovande eller vaccinet. Men visst hade hon feber på morgonen efter sprutan igår.
    Jag ger inte mina barn Alvedon om inte tempen är ca 39 grader. Om inte allmäntillståndet visar annat eller de har ont. Upp till ca 39 grader jobbar kroppen själv mot feber och kan ta kål på virus/bakterier själv. Därför brukar jag försöka avvakta. Lilla Milea har fått Alvedon på morgonen utan att jag tig temp. Kände att hon var riktigt varm men framför allt ledsen och missnöjd. Tänkte att hon kanske hade ont.

En dag till !!! Imorgon är det avslutning i skolan och jullovet börjar. Jipii hela familjen samlad fram till 6 januari .

• anjiali

Ja då var vi tillbaka i ruta ett fast än värre. Istället för att vakna varannan timma har hon nu kommit på att hon kan vakna varje (. Här går vi redan på knäna och hade behövt ett jullov tillsammans med mera sömn.
    Vad gör vi nu då ???
    Förlåt för deppigt inlägg (

• anjiali

Milifjor: vad tråkigt . Krya på er !!!

Mannen tar M på natten och sköter massor här hemma. Jag vet inte vad jag pysslar med. Tycker mest jag går runt och dräller !!! Tycket synd om honom. Men tur att nån av oss är stark. Jag funkar noll utan sömn.

Svar på tråden Juli bebis 2012