Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Enilorac- sitter aldrig vid dator. Tror inte jag kan mitt logg in . Men det kan jag säkert leta upp å andra sidan. Hur "privat" kan en tråd vara här på fl ??? Den blir väl öppen för alla även de som ej är medlemmar eller så ? Kanske inte gör så mycket.

Små sovit lite nu på morgonen men "baksmällan" är inte å leka med efter denna natten. Men det är dags att kicka igång ändå.

• anjiali

Jag har tappat ca fem kg med viktväktarna. Men precis som sladdis sket det sig när vi inte fick sova. Men nu efter nyår har jag börjat igen. Hoppas på resultat. Men efter att gått igenom detta med två andra barn så vet jag att jag har jätte svårt att gå ner i vikt när jag ammar. Skulle skulle sluta vid nyår hade jag bestämt så därför startade jag igen. Så rent mentalt har jag slutat amma men på riktigt ammar jag nästan fullt dygnet runt :0. Men har tappat ett och ett halvt kilo sen nyår.
    Sover !!! Nej det gör vi fortfarande inte. Ringde BVC idag på morgonen i ren desperation. Ska dit i em och prata med min ssk. Inte för att hon kan trolla .

• anjiali

Milea vaknar ju också stup i kvarten. Hon har alltid svårt att bajsa. Bajsar typ var tredje-fjärde dag med hjälp på skötbordet. Hon är små knottrig över hela magen. Ringde BVC och fick komma dit igår. Hon trodde inte på allergi. Utan snarare torr i huden. Hon följer sina kurvor fint. Hon ska få laktulos för att se om det hjälper magen. Hon äter inte så värst mycket utan ammar mest.
    Angående hennes kassa sömn fick jag inga nya revolutionerande råd tyvärr. Hon menade på att hon är nog bara en pigg aktiv bebis. Hon kryper ju redan för fullt och reser sig upp om hon får tag i något bra.
    Men tydliga rutiner på dag och natt. Ut i dagsljuset med bebisen. Försöka få henne att vilja äta. Har inte stressat med de eftersom de för ett par månader sedan sa bara smak upplevelser till sex månader. Så nu får vi ta och trappa upp maten.

• anjiali

Får nog också ta och testa tass metoden. I helgen ska vi fixa sovrummet på övervåningen som vi rev ut för två år sedan. Var och köpte gipsskivor igår. Nytt sovrum får leda till nya sovrutiner.

Blir tokig ibland. Kämpar med att hinna få städat huset någon gång. Men hinner inte ut ur ett rum innan det stökat igen. Känner mig knäckt idag. Trött och stressad över att aldrig ens få gjort det grundligaste ! Gnäll gnäll....

• anjiali

Hannavirrpanna: aha !!! Ja hon sover ju kass på dagen också :0 !!! Så det kanske ligger nått i det. Min väns bebis sover jätte mycket å länge. Sen sover hon på natten också.

• anjiali

Vad ska jag ge för gröt utan mjölk i ?
    Vägde M i veckan för att se om det var hungrig hon var eftersom hon vaknar så mycket. Men hon följer kurvan precis. Hon hade bara gått upp 400 ca på drygt en månad. Men ligger som sagt på sin kurva. Det är ju full fräs på henne !!! Verkligen. Helt tossig, så hon borde göra år mycket energi. Har börjat med laktulos idag. Hoppas magen blir lite bättre !

• anjiali

Sladdis : jobbigt med amningen :-//. Men det är kanske dags. Jag är också där å trampar. Sluta eller inte. Hoppas det kommer kännas lättare och att du äntligen ska få sova !

CattanB: grattis ). !!!!

• anjiali

Bragdoll: inga dieter här utan bara kostomläggning. Har 6 kg kvar ca. Sedan nyår har jag tappat ca 2 kg. Jag försöker röra på mig mera. Äter mindre kolhydrater. De kolhydrater jag äter är alla före lunch efter lunch tar jag bort de bortsett från de kolhydrater du hittar i grönsaker. Inget fika eller godis. Igår drack jag vin. Men drar ner på det också. Tallriksmodellen är tänket. För mig.
    Ryggont kan ju kanske bli lite bättre med mindre vikt på kroppen. Men viktigt är nig träning å rätt sådan !

Svar på tråden Juli bebis 2012