Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Jag är i samma tankar tundra. Fast jag måste nog sluta amma helt. Känner att jag blir jätte ledsen å gråter en skvätt när jag tänker på det. Men hon vaknar hela tiden å inatt har mannen försökt ta henne men hon blev tokig. Vilket resulterade i att hela familjen varit vaken flera gånger. Trötta barn idag.
    Hon har ju mig som napp å det känns så sorgligt att ta bort mig .
    Vad ska vi göra ???

• anjiali

Klart jag inte behöver dagmamma. Hoppas vi kan mysa ett tag till tillsammans. Hon har ju inte napp eller snutte å är rätt så känslig.

Stora barnen är hos min mamma så de får sova. Mannen har nattpasset och jag ligger på soffan. Ingen mat/tutte innan tidigast fyra/fem.

• anjiali

Hon ammade inte igår mellan 15-04 inatt. Gröt till kvällsmat och nan vid halv åtta. Sen har min man tagit henne inatt då hon vaknat och nattat om. Hon var lite ledsen men inte som igår. Så länge hon inte ser mig. Smög in vid fyra då min man skulle upp till jobbet. Hon vaknade med en gång ð??®. Å blev tokledsen. Så då fick hon väldigt tidig frukost. Hade gärna sett att det blev vid fem å inte tidigare. Ammat andra sidan för ett tag sedan och hon sover fortfarande.
    Nu kör vi såhär ett tag. Sen blir steg två tassmetoden. Men vi tar en bit i taget. Förhoppningen är att hon börjar äta bättre på dagen och det leder till bättre nattsömn.

• anjiali

Milea vägde 7900 g på sexmånaders kollen och var 65 cm om jag minns rätt . Inte så jättestor. Hon gör nog åt all sin energi med den farten hon håller.

• anjiali

Då är det jag som testar mjölkfritt i några veckor . Inatt har vi typ inte sovit något. Å värre har nätterna blivit sen vi började med mera gröt och ersättning.

• anjiali

Här är klockan 04.35 och jag ligger i skrivande stund och ammar fjärde gången inatt :-/. Pust ....

• anjiali

Skuttare: här är läget oförändrat. Ammar på natten fortfarande och hon får mjölk. Köpte mjölkfritt till henne som hon vägrar ta och jag utesluter ju inte mjölk själv. Måste ta tag i det hela men ooorkar inte .... Ska till Stockholm nästa vecka på minisemester. Sen när vi kommer hem gör vi nytt försök.
    Nu är hon vaken varje timma till varannan timma. Hon har ju inga symtom mera än några torrfläckar. Kan det vara mjölk ändå ???

Tibells: det lätt tufft !!! Fya. Kram till er.

• anjiali

Inga tänder här. Men vi har väl typ rekordet i att sitta och stå så vi kan vara sist ut med tänderna .

Här är Milea jätte förkyld och äldsta tösen har åkt på influensan och varit dålig sedan onsdagskväll. Igår år hon lite åtminstone.

• anjiali

Vart har ni monterat bilstolen. Fram eller bak ? Vill ha henne fram när jag åker själv med henne. Annars hade det varit bra att ha henne bak. Men kan ju inte hålla på och flytta den. Eller ?

Svar på tråden Juli bebis 2012